بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

تحلیل بنیادی روزانه بازار فارکس: جنگ تجاری چین و جلسه FOMC در کانون توجهات این هفته هستند

تحلیل بنیادی روزانه بازار فارکس: جنگ تجاری چین و جلسه FOMC در کانون توجهات این هفته هستند

  • مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه – تاریخ 4 مرداد (26 ژوئیه)

روابط سیاسی بین پکن و کشورهای غربی رو به زوال است و همچنین نشانه‌هایی از سرکوب بیشتر شرکت‌های تکنولوژی چینی وجود دارند. همین مسائل موجب شد در بازار سهام چین شاهد فشار فروش شدید باشیم و بازارها با ریسک گریزی کار خود را آغاز کنند. این مسئله می‌تواند تقاضا برای دلار را تا قبل از جلسه FOMC روز چهارشنبه حفظ کند. انتظار نمی‌رود شاخص فضای کسب و کار آلمان تغییری برای یورو ایجاد کند.

دلار آمریکا: توجهات معطوف به چین است

بازار سهام آمریکا هفته گذشته بازگشت قوی داشت و شاخص‌های بازار سهام رکورد جدیدی ثبت کردند. امروز در بازار سهام آسیا، رشد سهام شرکت‌های ژاپنی با افت شدید شاخص‌های بازار سهام چین خنثی شد. این امر می‌تواند تاثیر منفی بر دارایی‌های ریسکی در بازار سهام اروپا داشته باشد. دلیل افت بازار سهام چین بدتر شدن روبط بین چین و چندین کشور غربی مخصوصا انگلیس و آمریکا است. این دو کشور سرکوب شرکت‌های تکنولوژی چینی را افزایش دادند. طبق گزارشات دولت انگلیس قصد دارد شرکت انرژی هسته‌ای CNG چین را از لیست نیروگاه‌های آینده حذف کند. این مسئله می‌تواند سیگنال اقدامات سختگیرانه‌تر دولت انگلیس بر اقتصاد چین را صادر کند. در همین حین مذاکرات چین و آمریکا در تیانجین با لحن مقابله جویانه اغاز شده و مقامات چینی ادعا کردند روابط با آمریکا به “بن بست” رسیده است.

اخبار در مورد چین احتمالا در آغاز هفته و قبل از جلسه FOMC روز چهارشنبه در کانون توجهات خواهد بود. فردا صندوق بین‌المللی پول (IMF) پیش‌بینی‌های خود از اقتصاد جهانی را منتشر خواهد کرد. باید دید آیا پیش‌بینی‌ها در زمینه رشد اقتصادی کشور چین کاهش یافته‌اند یا خیر. هر ضربه‌ای دیگر در ارتباط با سنتیمنت چین (چه در زمینه ژئوپلیتیک و چه در زمینه پیش‌بینی رشد اقتصادی) می‌تواند موجب رشد دلار مخصوصا در برابر ارزهای های‌بتا (High Beta) و ارزهایی که وابسته به اقتصاد چین (مثل دلار استرلیا و نیوزیلند) هستند، شود.

امروز در جلسه معاملاتی آمریکا خبر مهمی در زمینه‌ داده‌ها قرار نیست منتشر شود.

تحلیل تکنیکال روزانه فارکس را از اینجا مطالعه کنید
 تحلیل تکنیکال فارکس 26 ژوئیه/ 4 مرداد

یورو: بعید است داده‌ها بتوانند روند را عوض کنند

هفته گذشته بانک مرکزی اروپا دلایل کافی به بازار در مورد کاهش خرید اوراق و یا حتی نشانه‌هایی از لحن هاوکیش نشان نداد. تاثیر محدود این جلسه بر یورو می‌تواند نشانه‌ای از قیمت گذاری اندک برای انتظارات لحن هاوکیش بانک مرکزی و حرکت این بانک به سمت طیف داویش باشد. این هفته داده‌های زیادی برای ناحیه یورو در تقویم اقتصادی وجود دارد. داده‌های مرتبط با رشد اقتصادی ناحیه یورو این هفته منتشر خواهند شد. امروز شاخص فضای کسب و کار آلمان منتشر شد که پایین‌تر از پیش‌بینی‌ها بود. انتظار می‌رود تقاضای زیادی برای جفت ارز EURUSD قبل و بعد از جلسه FOMC وجود نداشته باشد.

در همین حین واکنش کشورهای ناحیه یورو در برابر گونه دلتا در کانون توجه خواهد بود. تا به الان رویکرد مشترک کشورها تشویق به دریافت واکسن و افزایش سرعت واکسیناسیون بوده و از اعمال محدودیت‌های جدید امتناع شده است.

پوند: ریسک‌های نزولی همچنان پافشاری می‌کنند

این هفته داده چندان مهمی برای پوند در تقویم اقتصادی وجود ندارد. احتمال می‌رود روند صعودی برای پوند به دلیل ادامه اختلافات بین انگلیس و اتحادیه اروپا در مورد پروتکل ایرلند شمالی بسیار محدود باشد. به نظر می‌رسد ریسک‌های نزولی اندک مرتبط با این موضوع در حال قیمت گذاری در پوند هستند و با توجه به عملکرد مثبت دلار قبل از جلسه FOMC پیش‌بینی می‌شود کابل بتواند محدوده 1.3600 را مجددا تست کند.

ین: لحظات خوب ممکن است ادامه نداشته باشند

به لطف فشار فروش در بازار سهام چین و ریسک گریزی در بازار، تقاضا برای ین افزایش یافت. قبل از جلسه FOMC، ین ممکن است به دلیل نگرانی‌های ژئوپلیتیک افزایش یابد. البته احتمالا گزارش درآمدزایی شرکت‌های تکنولوژی آمریکا منجر شود بخش بازار سهام آمریکا رشد کند و در نهایت رشد ین محدود شود. پیش‌بینی می‌شود بانک مرکزی آمریکا در جلسه روز چهارشنبه FOMC در مورد افزیش تورم و رشد بهتر از پیش‌بینی اقتصاد صحبت کند. چنین نظراتی می‌تواند دلار را در برابر ارزهای کم بازده تقویت کند. به نظر می‌رسد بازی‌های المپیک طبق برنامه‌ریزی‌ها انجام شوند اما با این حال این بازی‌ها برای چشم انداز رشد اقتصادی ژاپن تاثیر چندانی نخواهد داشت چرا که بازی‌ها بدون تماشاگر یا با تماشاگر بسیار محدود برگزار می‌شوند. احتمالا جفت ارز USDJPY در ادامه هفته رشدی را تجربه کند.

منبع: ING

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟