بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

جلسه بانک مرکزی اروپا و داده‌های آمریکا موجب افزایش نوسانات بازار خواهند شد

جلسه بانک مرکزی اروپا و داده‌های آمریکا موجب افزایش نوسانات بازار خواهند شد

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 6 آبان (28 اکتبر)

  • جلسه بانک مرکزی اروپا و داده‌های آمریکا موجب افزایش نوسانات بازار خواهند شد

نوسانات بازار در نیمه دوم روز چهارشنبه افزایش یافتند اما جفت ارزهای اصلی چندان تغییری نداشتند. پیش از رویدادهای مهم، فضای ریسک گریزی در بازار منجر به افزایش تقاضا برای دلار شده است. در همین حین بازده اوراق خزانه داری کوتاه مدت همچنان در حال افزایش است و بازده اوراق 10 ساله خزانه داری رو به کاهش است. این مسئله منجر به صاف شدن منحنی بازده اوراق شده است. امروز جلسه بانک مرکزی اروپا (ECB) برگزار خواهد شد و سپس لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، کنفرانس مطبوعاتی خواهد داشت. همچنین امروز تولید ناخالص داخلی برای سه ماهه سوم، آمار هفتگی مدعیان بیکاری و شاخص خانه های در معرض فروش آمریکا منتشر خواهد شد که توجه سرمایه گذاران را جلب خواهند کرد.

رویدادهای اقتصاد کلانی: روز چهارشنبه بانک مرکزی کانادا نرخ بهره را تغییر نداد اما برنامه QE را در یک تصمیم غافلگیرانه به پایان رساند. همچنین بانک مرکزی این سیگنال را داد که ممکن است نرخ بهره زودتر از پیش‌بینی‌ها افزایش یابد. لحن هاوکیش بانک مرکزی کانادا منجر شد بازده اوراق کوتاه مدت کانادا رشد شدیدی داشته باشد و بازده اوراق 1 ساله این کشور 20 واحد پایه رشد کرد. از همه مهم‌تر عملکرد بانک مرکزی کانادا نشان داد بانک‌های مرکزی اصلی می‌توانند زودتر از پیش‌بینی‌ها سیاست‌های حمایتی را حذف کنند تا بتوانند انتظارات تورمی را کنترل کنند.

در جلسه معاملاتی آسیا بانک مرکزی ژاپن تغییری در سیاست‌های پولی کلی خود نداد اما انتظارات برای رشد در سال 20212022 را از 3.8% به 3.4% کاهش داد. بانک مرکزی ژاپن اعلام کرد “شاخص تورم قیمت مصرف کننده احتمالا به تدریج افزایش خواهد یافت” جفت ارز USDJPY همچنان در محدوده کوچکی پایین‌تر از 114 معامله می‌شود.

تغییرات ماهانه سفارشات کالاهای بادوام آمریکا (سپتامبر) %0.4- اعلام شد. انتظارات برای این داده %1.1- بودند. تراز تجاری آمریکا که پیش‌بینی و عدد قبلی برای آن 88.2B- بود، 96.6B- اعلام شد. شاخص دلار برای دومین روز پیاپی پایین‌تر از محدوده 94 به کار خود پایان داد.

تحلیل تکنیکال روزانه فارکس را از اینجا مطالعه کنید
تحلیل تکنیکال فارکس 28 اکتبر/ 6 آبان

جفت ارز EURUSD همچنان حوالی 1.1600 نوسان می‌کند. سرمایه گذاران در انتظار جلسه بانک مرکزی اروپا هستند.

جفت ارز GBPUSD حوالی محدوده 1.3700 معامله می‌شود. بازار در انتظار کاتالیزور بعدی برای حرکت است. جلسه بانک مرکزی اروپا می‌تواند منجر به نواسات شدید در جفت ارز EURGBP شود که می‌تواند بر GBPUSD نیز تاثیر بگذارد.

طلا این هفته برای دومین بار محدوده 1800 دلار را تست می‌کند. جفت XAUUSD دوران سختی را برای حرکت صعودی پشت سر می‌گذارد. اگر GDP آمریکا ضعیف اعلام شود و شاهد فشار فروشی در دلار آمریکا باشیم این فلز گرانبها می‌تواند رشدی داشته باشد.

رمزارزها: بیت کوین برای اولین بار طی دو هفته اخیر به زیر 60 هزار دلار رسید. اگر خریداران نتوانند قیمت را بالای این محدوده حفظ کنند، ممکن است شاهد افت بیشتر این رمزارز بایشم. اتریوم نیز روز چهارشنبه 5% افت کند و به سختی توانسته محدوده 4 هزار دلار را حفظ کند.

منبع: FXstreet

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟