بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

‍ کاهش قیمت نفت خام بدلیل تنش های آمریکا و چین

به گزارش رویترز با کاهش ارزش دلار قیمت نفت در روز جمعه کاهش یافت. این روند در حالی رخ داد که شاهد تنش های میان آمریکا و چین و افزایش موارد ابتلا به کرونا نیز بودیم.

نفت خام برنت با ۲۵ سنت سقوط قیمت اش به بشکه ای ۴۳.۰۶دلار رسید و نفت خام تگزاس با ۲۸ سنت کاهش به بشکه ای ۴۰.۷۰ دلار کاهش یافت.

چین در اقدامی تلافی جویانه از آمریکا خواست تا کنسولگری خود در شنگدو را ببند.دلار در مقابل سبد ارزها به پایین ترین نرخ ۲۲ ماه خود سقوط کرد.

دلار با ارزش کمتر معمولا خرید کالاهایی که با دلار ارزش گذاری می شوند مانند نفت را برمی انگیزد چرا که برای دارندگان ارزهای دیگر ارزان تر تمام می شود.

به گفته ی اقتصاد دانان در نظر سنجی رویترز با توجه به اعمال مجدد بعضی محدودیت ها در ایالت های مختلف آمریکا چشم انداز اقتصادی این کشور در ماه اخیر امیدوار کننده نبوده است.

تعداد شهروندان آمریکایی که برای دریافت مزایای بیکاری درخواست داده اند به مرز۱.۴۱۶ میلیون نفر رسیده است. روند غیر منتظره ای در ۴ ماه اخیر که نشان از عدم بهبود وضعیت اقتصادی این کشور با وجود موج دوم کرونا دارد.

درروز پنجشنبه برای سومین روز متوالی بیش از ۱۰۰۰ مرگ و میرگزارش شده است. در مقیاس جهانی نیز بیش از ۱۵ میلیون نفر به این بیماری مبتلا شده اند و بیش از ۶۲۰۰۰۰هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

در حالی که افزایش موارد ابتلا ترس از اعمال مجدد محدودیت ها را ایجاد کرده با بالا گرفتن تنش ها میان آمریکا و چین، دو مصرف کننده ی اصلی نفت در جهان، نگرانی ها از اختلال در تقاضای نفت افزایش یافته است.

در چین با وجود افت تقاضای سوخت، ازدحام در بنادر نفتی هزینه های حمل و نقل و وارد کنندگان را دو چندان می کند.

به گفته ی مرکز تحقیقات بانک بارکلیز در صورت کاهش تقاضای سوخت به خصوص در ایالات متحده قیمت نفت می تواند شاهد اصلاح کوتاه مدتی باشد.

این بانک پیش بینی مازاد بازار نفت خود را برای سال ۲۰۲۰ از میانگین۳.۵میلیون بشکه در روز به ۲.۵ میلیون بشکه تغییر داد.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟