بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

ریاضت اقتصادی در انگلیس؟

ریاضت اقتصادی در انگلیس؟

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 26 آبان

  • ریاضت اقتصادی در انگلیس؟

روز گذشته شاخص خرده فروشی آمریکا بهتر از پیش‌بینی‌ها منتشر شد که سرمایه‌گذاران را خرسند نکرد چرا که بار دیگر انتظارات تورمی را افزایش داد. افزایش انتظارات تورمی، انتظارات هاوکیش بانک مرکزی آمریکا را افزایش می‌دهد و افزایش انتظارات تورمی، نگرانی‌ها در زمینه رکود را بیشتر می‌کنند.

روز گذشته بازار سهام آمریکا افت کرد. شاخص S&P 500 افت 0.83 درصدی و شاخص نزدک افت 1.54 درصدی داشتند.

گزارش درآمدزایی ناامید کننده Target نشان داد به دلیل افزایش قیمت‌ها، کالاهایی مانند لباس و لوازم الکترونیکی در سه ماهه اخیر فروش خوبی نداشته‌اند.

اقتصاددانان موسسه جی پی مورگان اعلام کردند به دلیل افزایش نرخ بهره و انقباضی شدن شرایط پولی، انتظار دارند آمریکا در سال آینده وارد یک رکود خفیف شود. به دلیل این که رکود ناشی از افزایش نرخ‌ بهره و سخت گیری کمی است، بانک مرکزی آمریکا برای سرمایه‌گذاران سنگ صبور مناسبی نخواهد بود.

چشم انداز کندتر شدن رشد اقتصاد جهانی همراه با تنش زدایی ژئوپلیتیکی به دلیل اخباری مبنی بر اینکه موشک‌هایی که این هفته به لهستان اصابت کردند، از جانب اوکراین بود و احتمالاً به طور تصادفی در لهستان فرود آمدند، منجر به افت قیمت نفت شدند.

علی‌رغم کاهش 5 میلیونی ذخایر نفت آمریکا، قیمت نفت خام آمریکا به زیر 85 دلار رسید. در حالی که رشد اقتصادی کندتر و رکود استدلال‌هایی هستند که می‌توانند منجر به کاهش قیمت نفت شوند، خریداران نفت همچنان عرضه کم، عدم همکاری اوپک برای کاهش قیمت‌ها و شایعات در زمینه بازگشایی اقتصادی چین را در سمت خود دارند. بنابراین افت قیمت نفت به محدوده 80 – 82 می‌تواند خریداران در محدوده کف قیمتی را به بازار بازگرداند.

اخبار بد برای انگلیس؟

تورم در بریتانیا در ماه گذشته از مرز 11% گذشت. اداره آمار ملی اعلام کرد اگر اقدامات دولت برای محدود کردن قبوض انرژی وجود نداشت، تورم تقریباً 14% بود.

اما دولت به خرج کردن پول برای آسان‌تر کردن اوضاع برای بریتانیایی‌ها ادامه نخواهد داد. امروز، بودجه بریتانیا که بسیاری منتظر آن هستند، اعلام خواهد شد.

اما بودجه زیبا نخواهد بود

به گزارش بلومبرگ: بریتانیا برای «ریاضت اقتصادی» آماده می‌شود و یادآوری کرد که دولت سوناک باید با افزایش مالیات و کاهش هزینه‌ها، شکاف ۵۵ میلیارد پوندی را پر کند.

با این حال، برای سرمایه‌گذاران ریاضت به معنای بودجه با ثبات‌تر، فشار منفی کمتر بر اوراق قرضه دولتی و پوند قوی‌تر خواهد بود.

امروز جفت ارز GBPUSD حوالی محدوده 1.19 معامله می‌شد. ممکن است امروز شاهد واکنش شدید فوری از پوند نباشیم چرا که سیاستمداران تمایل دارند بیش از حد وعده بدهند و کمتر به آنها عمل کنند. اما با این حال، اطمینان داریم که اعلام بودجه تحت رهبری سوناک باعث ایجاد هرج و مرجی مشابه تحت لیز تراس نخواهد شد.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟