مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

۳ راه برای کسب سود در فارکس

۳ راه برای کسب سود در فارکس

یکی از دلایل اصلی که معامله‌گران (چه مبتدی و چه پیشرفته) به معامله در فارکس روی می‌آورند این است که بتوانند در کنار تلاش و زمان اندکی که به این شغل اختصاص می‌دهند، درآمد خوبی کسب کنند.

با این وجود، احتمال اینکه یک معامله‌گر بتواند در بازار فارکس کسب سود کند، به عوامل مختلفی بستگی دارد. این عوامل شامل آموزش خوب قبل از ورود به بازار، ایجاد یک روش معاملاتی خوب و مهارت در استفاده از روش معاملاتی فردی و… است. در این مقاله سعی شده است تا روش‌هایی را که با استفاده از آن می‌توانید در معاملات فارکس کسب سود کنید به شما نشان داده شود.

بهترین راه برای سودآوری در فارکس

اگر واقعا مشتاق کسب سود به عنوان یک معامله گر فارکس هستید، لطفا به 3 نکته‌ای که در زیر لیست کرده‌ایم توجه کنید.

1. استفاده از لوریج بروکر

بروکرها، لوریج‌های مختلفی را برای معامله‌گران خود فراهم می‌کنند. سطح لوریج پیشنهادی به عوامل خاصی بستگی دارد. با این حال لوریج می‌تواند ۱:۳۰، ۱:۵۰، ۱:۱۰۰ و غیره باشد. لوریج می‌تواند به شما برای کسب سود در فارکس بیشتر کمک کند. اگر چه که لوریج بدین منظور ساخته نشده و اگر از آن درست استفاده نکنید می‌تواند شما را متحمل ضررهای بزرگی نیز کند.

با استفاده از لوریج، حتی معامله‌گرانی که سرمایه اندکی دارند می‌توانند سود معقولی کسب کنند. تصور کنید که هیچ لوریجی وجود نداشت و شما تنها ۲۰۰ دلار برای معامله در اختیار داشتید. اگر قیمت ۵ درصد به سود شما حرکت کند، سود شما ۱۰ دلار خواهد بود. با این وجود اگر بروکر شما لوریج ۱:۵۰ را در اختیار شما قرار دهد، در واقع شما می‌توانید ۱۰۰۰۰ دلار برای معامله کردن در اختیار داشته باشید. در این حال با ۵ درصد حرکت بازار به نفع شما، ۵۰۰ دلار سود کسب خواهید کرد.

اگر می‌خواهید از لوریج استفاده کنید، باید توجه داشته باشید که لوریج اگرچه شانس شما برای سود بیشتر را افزایش می‌دهد، اما به همان میزان احتمال ضرر شما را نیز افزایش خواهد داد.

2. با متا تریدر ۵ معامله کنید.

برای تبدیل شدن به یک معامله‌گر موفق در بازارهای مالی، شما باید با یک پلتفرم معاملاتی چند کاره و راحت شروع به کار کنید. با در نظر گرفتن تمام استانداردها، متاتریدر ۵ بهترین راه‌حل برای معامله‌گران مدرن است.

میلیون‌ها معامله‌گر در سرتا سر جهان به دلیل مزایای استثنایی این پلتفرم، متاتریدر ۵ را انتخاب کرده‌اند. این پلتفرم این فرصت را برای معامله‌گران فراهم می‌کند تا از آزادی عمل نهایت لذت را ببرند. یک مزیت اساسی این پلتفرم این است که می‌توانید معامله خود را از طریق تلفن هوشمند یا تبلت نیز کنترل کنید. علاوه بر این، پلتفرم مبتنی بر وب امکانات بیشتری را ارائه می‌دهد که کاربران را قادر می‌سازد تا از هر مرورگر و یا هر دستگاهی با این پلتفرم کار کنند. با انتخاب هر کدام از این گزینه‌ها، می‌‌توانید ۲۴ ساعت روز آنلاین باشید و معامله کنید.

پلتفرم MT۵ ربات‌ها و سیگنال‌های معامله‌گری و سایر ابزارها و ویژگی‌های کاربردی را که می‌توان از یک پلتفرم قدرتمند انتظار داشت، در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این به معامله‌گران فارکس کمک می‌کند تا راه معامله‌گری خود را هموار کرده و به نتایج مطلوبی برسند. مزیت دیگری که این پلتفرم ارائه می دهد، امکاناتی است که به معامله‌گران اجازه می‌دهد تا از متخصصان بازار استفاده کنند.

تحلیل تکنیکال جنبه حیاتی معاملات آنلاین است. هسته اصلی تحلیل تکنیکال (Technical Analysis) شناخت الگوهای قیمتی است که احتمال می‌رود می‌توانند در آینده تشکیل شوند. پلتفرم MT5 یک محیط عالی برای تحلیلگران تکنیکال برای انجام تحلیل قیمت فراهم می‌کند. کاربران علاوه بر این، به ۳۸ اندیکاتور تکنیکال، ۴۴ ابزار گرافیکی و ۲۱ تایم‌فریم نیز دسترسی دارند. اکنون انجام تحلیل تکنیکال در پلتفرم MT5 آسان تر از هر زمان دیگری است. پس به دنبال بروکری باشید که تمام ابزارها، خدمات و ویژگی‌های لازم برای دستیابی به بالاترین پتانسیل در معامله‌گری را در اختیار شما قرار می‌دهد.

3. متنوع سازی و محدود کردن ریسک

برخی از معامله‌گرانی که می‌خواهند در بازار فارکس سود بیشتری کسب کنند از دو استراتژی مهم استفاده می‌کنند:

  • متنوع سازی سبد (Diversification): معامله‌گرانی که وارد چندین معامله می‌شوند، بویژه در بازارهای مختلف که این بازارها همبستگی (Correlation) پایین با یکدیگر دارند، احتمالا سود بیشتری کسب می‌کنند. قبل از شروع معامله، همیشه این جمله را به یاد داشته باشید:‌«همه تخم مرغ‌ها را در یک سبد قرار ندهید» معامله‌گرانی که تنوع معقولی در پورتفوی خود دارند، به ندرت تمام پول خود را از دست می‌دهند.
  • محدود کردن ریسک (Risk Limitation): شما به عنوان یک معامله‌گر باید راه‌هایی برای تضمین سودی که پیش تر بدست آورده‌اید، داشته باشید. به عنوان مثال استفاده از حد ضرر متحرک (Trailing Stop) و یا حد ضرر (Stop Loss)، ضررهای‌تان را محدود کنید. اگر قصد سود آوری دارید باید بدانید که چگونه ضررهای خود را محدود کنید.

نتیجه‌گیری:

بدون شک معامله در فارکس سود بالا و مزایای باارزشی دارد اما نگرانی دائمی برای یافتن زمان مناسب خرید و فروش می‌تواند طاقت فرسا باشد. استفاده از سیگنال‌های معاملاتی فارکس به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا چشم‌اندازهایی از جهت حرکت بازار را که ممکن است نادیده گرفته باشند به آنها نشان دهد.

 

منبع: Forexlive

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

بیشتر بخوانید:

سود فارکس؛ میانگین درآمد فارکس چقدر است؟

۱۰ دلیل ضرر معامله گران در بازارهای سهام و فارکس
مدیریت ریسک چیست و چه نقشی در معاملات دارد؟
۵ استراتژی تعیین حد ضرر در معاملات

 

 

 

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟