مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

آخرین پیش‌بینی‌ بانکها و مؤسسات در مورد اعلام نرخ بهره فدرال رزرو

آخرین پیش‌بینی‌ بانکها و مؤسسات در مورد اعلام نرخ بهره فدرال رزرو

امشب قرار است بیانیه فدرال رزرو منتشر شود و نرخ بهره جدید مشخص گردد. میانگین پیش‌بینی‌ها نشان از افزایش 50 نقطه پایه‌ای دارند. در ادامه به بررسی چند دیدگاه در مورد آنچه که انتظار می‌رود می‌پردازیم:

بانک ING

با توجه به اظهارات اخیر اعضای فدرال رزرو و تورم بالا و نرخ بیکاری 3.6 درصدی انتظار داریم که نرخ بهره نقطه پایه‌ افزایش داشته باشد. ما همچنان اقدامات تهاجمی‌تر را محتمل می‌دانیم.
همچنین انتظار داریم سیاست تسهیل کمی نیز در امشب اعلام شوند. بیانیه ماه مارس نشان داده که اکثر اعضا موافق آغاز کاهش ترازنامه در نشست بعدی هستند.

آخرین پیش‌بینی‌ بانکها و مؤسسات در مورد اعلام نرخ بهره فدرال رزروموسسه BlackRock

بازارها سردرگم شده‌اند. عدم قطعیت در بالاترین سطح چند سال اخیر است.

بانک Wells Fargo

آیا باید انتظار افزایش 75 نقطه پایه‌ای و غافلگیری بازار را داشته باشیم؟ احتمالا خیر. بولارد اخیرا از افزایش 75 نقطه پایه‌ای صحبت به میان آورد اما محور اصلی حرف‌های او چیز دیگری بود. ما به دنبال آغاز کاهش ترازنامه هستیم. انتظار داریم که با اعلام فدرال رزرو 40 میلیارد دلار اوراق خزانه داری از ماه ژوئن از ترازنامه حذف شوند که 25 میلیارد دلار آن اوراق رهنی باشند.

آخرین پیش‌بینی‌ بانکها و مؤسسات در مورد اعلام نرخ بهره فدرال رزروموسسه Nomura

انتظار داریم که نرخ بهره افزایش 75 نقطه پایه‌ای داشته باشد. این پیش‌بینی از نظر قبلی ما مبنی بر دو پله افزایش 50 نقطه پایه‌ای نیز هاوکیش‌تر است. نرخ بهره تا ژوئن امسال به 2.25-2.5 درصد خواهد رسید که تقریبا همان نرخ خنثی موردنظر کمیته بازار باز فدرال رزرو است.

نظرات قبلی اعضا:

پاول، رئیس فدرال رزرو، در اظهارات خود در 21 آوریل بیان کرد: «ما با افزایش نرخ بهره به سرعت به سمت نرخ خنثی پیش می‌رویم و سپس در صورت لزوم سیاست سختگیرانه‌تری را اتخاذ خواهیم کرد. برای ماه می افزایش نرخ بهره 50 نقطه پایه روی میز خواهد بود. اگر سرعت حرکت در افزایش نرخ بهره کمی بیشتر شود بهتر خواهد بود.»

مستر عضو رای دهنده فدرال رزرو در 22 آوریل گفت: «فکر می‌کنم چند سال طول بکشد تا نرخ تورم به 2 درصد برسد. نرخ بهره باید به حالت خنثی برسد تا برای ادامه کار تصمیم بگیریم. افزایش 75 نقطه پایه‌ای شوکی به بازارها وارد خواهد کرد که به آن نیاز نداریم. از افزایش 50 نقطه پایه‌ای حمایت می‌کنم.»

خانم برینارد هم به آخرین دوره کاهش ترازنامه در سال 2017-2019 اشاره داشت. در آن مدت ماهانه 50 میلیارد دلار از ترازنامه کم می‌کرد. طی آخرین بیانیه فدرال رزرو در ماه مارس نظر اعضا کاهشی دوبرابر این مقدار، یعنی 95 میلیارد دلار در ماه هستند.

راهنمای افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در سال 2022 براساس CME FedWatch Tool:

الگوی افزایش نرخ بهره در جلسات باقیمانده فدرال رزرو براساس این ابزار به این صورت خواهد بود:
ماه می: 50 نقطه پایه افزایش به هدف محدوده 100-75 نقطه پایه‌ای
ماه ژوئن: 75 نقطه پایه افزایش به هدف محدوده 150-175نقطه پایه‌ای
ماه میجولای 50 نقطه پایه افزایش به هدف محدوده 200-225نقطه پایه‌ای

واکنش پیشین بازار

در 16 مارس فدرال رزرو نرخ بهره را 25 نقطه پایه افزایش داد و به 0.5% رساند.

آخرین پیش‌بینی‌ بانکها و مؤسسات در مورد اعلام نرخ بهره فدرال رزرواین حرکت باعث شد که شاخص دلار تقویت شود، انس جهانی طلا رشد کند و شاخص S&P500 و بیت کوین هم ریزش داشته باشند.

منبع: financialjuice

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟