مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

آموزش استراتژیهای معامله بر اساس اخبار در فارکس

معامله بر اساس اخبار و رویدادهای ریسکی

یک رویداد ریسکی یا یک خبر مهم عبارت است از هر واقعه و رویدادی که بازار انتظار دارد در آینده رخ بدهد. به عنوان مثال بیانیه تعیین نرخ بهره، سخنرانی رئیس بانک مرکزی یک کشور، و یا یک توافق تجاری دراز مدت مانند برگزیت یا نفتا. معامله‌گران برای معامله بر اساس اخبار در مواجهه با رویدادهای ریسکی می‌توانند دو رویکرد اتخاذ کنند. اول معامله پیش از رویداد ریسکی و دوم خارج از زمان رویداد.

آموزش استراتژیهای معامله بر اساس اخبار در فارکس

معامله به سمت رویداد ریسکی (معامله در زمانی که به یک رویداد ریسکی نزدیک می‌شویم)

Trading into a risk event چیست؟

اگر بر مبنای رویدادهای ریسکی معامله می‌کنید اولین جنبه‌ای که باید از آن مطلع باشید، تقویم رویدادهایی است که هفته آینده رخ می‌دهند. این تقویم به راحتی قابل دسترس است. در تقویم های اقتصادی هرجمعه تمام رویدادهای ریسکی هفته اینده منتشر شده و شما می‌توانید از وقایع مورد انتظار هفته آینده مطلع شوید (مجموعه‌ی UtoFX اول هر هفته، تحلیلی کامل از وقایع هفته پیش رو ارايه می‌دهد که آخرین مورد را می‌توانید در صفحه تحلیل هفته پیش رو بخوانید) و اینکه چه اتفاقی اهمیت بالاتری نسبت به سایر رخدادها دارد را با توجه به نظر کارشناسان خبره گردآوری می‌کنند. کار بعدی تفسیر داده‌های پیش‌بینی شده، همراستا با وضعیت بازار یا چشم‌انداز بانک‌های مرکزی است. به عنوان مثال وضعیت فرضی زیر را در نظر بگیرید. اگر هفته آینده قرار است آمار مربوط به تعداد مشاغل در استرالیا منتشر شود و انتظار می‌رود که آمار بیش از آمار قبلی باشد، همچنین می‌دانید بانک مرکزی استرالیا اعلام کرده است که تمرکز آنها بر روی افزایش مشاغل است تا بتوانند از افزایش نرخ بهره خاطر جمع باشند، پس شما می‌توانید مطمئن باشید که بازار پس از انتشار این آمار شروع به خرید دلار استرالیا خواهد کرد. به این دلیل که این واقعه ریسکی برای بانک استرالیا مثبت بوده است. افزایش مشاغل، معیار بانک مرکزی استرالیا برای افزایش نرخ بهره را تایید می‌کند و دلار استرالیا مورد تقاضای بیشتری قرار می‌گیرد.

اما برای این نوع معامله لازم است داده مثبت مورد انتظار با چشم انداز کلی مثبت ارز مطابقت داشته باشد. در مثال بالا شما باید اطمینان حاصل کنید که انتظار بازار از اطلاعاتی که قرار است منتشر شود هم‌راستا با برداشت عمومی از چشم‌انداز ارز است. برای مثال می‌توانید روی انتظارات مثبت از داده‌های آتی یک کشور در صورتی که چشم انداز آن مثبت باشد معامله کنید یا برعکس نیز می‌تواند رخ دهد و شما می‌توانید روی چشم انداز منفی کشور معامله کنید.

بنابراین برای داشتن یک معامله موفق در زمانی که به یک رویداد ریسکی نزدیک می‌شویم (into a risk) باید به آنچه بانک مرکزی آن کشور برروی آن تمرکز کرده و همینطور زیرلایه‌های بنیادین آن توجه داشته باشید. فقط زمانی که این اطلاعات را در اختیار داشتید آماده انجام یک معامله پیش از وقوع رویداد ریسکی هستید.

مرحله نهایی آمادگی

اکنون که یک رویداد ریسکی برای معامله در اختیار دارید می‌توانید نظر تحلیلگران و مفسران مالی را مطالعه کنید تا بدانید بازار در مورد این اتفاق چه تصوری دارد. سعی کنید چند منبع مختلف را مطالعه کنید تا اطلاعات کامل تری در مورد آنچه بازار می‌اندیشد و سناریو‌های مختلفی که ممکن است بعد از انتشار اطلاعات رخ بدهد، بدست آورید. اکنون کاملا می‌دانید که  بازار چه انتظاری از رویدادی که انتخاب کرده‌اید، دارد.

ورود  به معامله

اکنون به راحتی می‌توانید در یک نقطه منطقی وارد بازار شوید. جایی که ریسک شما، مقداری تعریف شده و محدود است. قیمتی که وارد معامله می‌شوید در اولویت اصلی نیست و اهمیت خیلی زیادی ندارد؛ چیزی که مهم است این است که “پیش” از وقوع رویداد وارد بازار شوید و مطمئن باشید که میزان ریسک شما منطقی است.

خروج از معامله

حال می‌توانید قبل از اعلام داده یا رویداد از معامله خارج شوید و یا حد ضرر خود را جابجا کرده و خارج از رویداد ریسکی (out of the risk event) نیز معامله خود را ادامه دهید.

 

معامله خارج از رویداد ریسکی (معامله بلافاصله بعد از انتشار یک رویداد ریسکی)

Trading out of a risk event چیست؟

در معامله خارج از رویداد ریسکی، زمانی وارد معامله می‌شوید که داده‌های واقعی منتشر شده، اختلاف فاحشی انتظارات بازار داشته باشد. نمونه خوبی از این اتفاق در ۱۷ آگوست 2019 در نمودار USD/CAD مشاهده می‌شود. در این تاریخ انحراف چشم‌گیری در داده‌های واقعی CPI کانادا نسبت به پیش‌بینی ها وجود داشد. پیش بینی رشد تورم سالانه ۲.۵ درصد بود اما آمار واقعی ۳.۰ درصد را نشان می‌داد. این اتفاق یک غافلگیری بزرگ برای بازار بود و این احتمال را که بانک کانادا نرخ‌ بهره را در جلسه این بانک در ماه سپتامبر بیشتر کند، افزایش داد. حال که یک انحراف بزرگ در پیش‌بینی‌ها رخ داده شما می‌توانید وارد معامله شوید.

آموزش استراتژیهای معامله بر اساس اخبار در فارکس
نمودار جفت ارز USD/CAD

یک روش دیگر برای ورود به معامله خارج از رویداد ریسکی، زمانی است که بازار به شدت منتظر یک اتفاق است اما به ناگاه نتایج تغییر می‌کند. به عنوان مثال هنگامی که آمریکا منتظر اعمال تعرفه بر روی واردات چینی به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار بود، ناگهان اعلام شد که آمریکا دور جدیدی از مذاکرات با چین را آغاز کرده است. بازار خیلی سریع به این خبر واکنش نشان داد و بازار از ریسک گریز به یک ریسک پذیر حرکت کرد. AUD/JPY که به عنوان عامل خوبی برای تشخیص ریسک پذیری شناخته می‌شود به سرعت افزایش یافت. برای معامله گران باهوشی که سنتیمنت بازار را درک می‌کنند و به معنای واقعی کلمه با اخبار مربوط به اتفاقات بزرگ دمخور هستند، این وقایع ریسکی می‌تواند بسیار سودآور باشد. به این نوع اظهارات ناگهانی باید سریعا و کمتر از چند دقیقه واکنش نشان داد تا برای معامله‌گری که بر مبنای نوسانات کوتاه مدت معامله می‌کند سودآور باشد. پس معامله‌گر باید بسیار مراقب اخبار بوده و همواره اخبار مرتبط با رویداد‌های ریسکی را رصد کند.

آموزش استراتژیهای معامله بر اساس اخبار در فارکس
نمودار جفت ارز AUD/JPY

جنبه کلیدی در مورد معامله بر اساس اخبار در حالت‌های داخل یا خارج از رویداد ریسکی این است که درک درست و معقولی از آنچه بازار در مورد یک رویداد مشخص انتظار دارد، داشته باشید و نکته‌ی کلیدی دیگر در مورد اجرای این دو استراتژی داشتن فهم مناسب از تکنیکال جهت محدود کردن ضررها، و همزمان دستیابی به یک نتیجه‌ی  رضایت‌بخش است.

منبع: Forexlive

مطالب مرتبط:

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

12 دیدگاه در “آموزش استراتژیهای معامله بر اساس اخبار در فارکس
  1. مرتضی خیری گفت:

    من به مدت سه ماه زمان اخبار مهم که مخصوصا امریکا بود چارت رو بررسی کردم و بالای ۹۰ درصد قبل اعلام خبر در تایم ۵ دقیقه واگرایی دیدم و الان یک ماه هست که دارم با این استراتژی در زمان اعلام خبر معامله میکنم و نتایجش واقعا عالی بوده ، خواستم تجربه خودم رو بگم امیدوارم به کارتون بیاد

  2. تریدر کهنه کار گفت:

    ممنون از این مقاله عالی.
    لطفا منابع خبری خاصی که پیشنهاد میکنید بفرمایید.
    باز هم تشکر از شما

  3. عیسی اکبری گفت:

    با سلام ضمن عرض خسته نباشید و تشکر بابت مطالب بسیار مفیدتان
    کاری که من به شخصه موقع منتشر شدن خبر ها انجام میدم و جواب هم گرفتم اینه که میام تو تایم ۱ دقیقه و منتظر میمونم خبر منتشر بشه حالا با توجه به تجربه و اهمیت و خبر و داده منتشر شده اکثر اوقات یا قیمت برمیگرده تا من منشا حرکت یا تا سطح ۵۰ درصد و اونجا وارد معامله میشم دوست دارم نظر شما رو هم در این مورد بدونم

    1. سلام متشکرم
      در صورت مدیریت ریسک این مدل معامله میتونه یک استراتژی باشه به ویژه اگر تجربه و درک کافی در مورد نحوه تاثیرگذاری اخبار و شاخصهای احتمالی روی بازار بعد از انتشارش داشته باشید

  4. محمد رضا روستایی گفت:

    بی نظیرید شما خسته نباشید با این سایت خوبتون

    1. ادمین گفت:

      ممنون دوست عزیز
      مطالبی که فکر می‌کنید مفیده واسه دوستانتون هم ارسال کنید

  5. Yashar گفت:

    کارتون حرف نداره نیاز به یک همچین وبسایت با منابع و اطلاعات حرفه ای سال ها مورد نیاز تریدرهای فارسی زبان بود با امید اینکه همیشه همینطور با قدرت ادامه بدید.

    1. دکتر نرگس محمدیان گفت:

      ممنون از لطف شما
      موفق باشید

  6. حسن گفت:

    دمتون گرم، من چند وقت بود این نوع معامله رو می‌خواستم یاد بگیرم ولی هر جا می‌خوندم، کامل نمی‌فهمیدم.
    ممنون از شما، کارتون در ارسال «به موقع» اخبار و توضیح اون‌ها از منابع معتبر واقعاً خوبه و امیدوارم یکسره در حال پیشرفت باشید.
    ما دنبالتونیم

    1. ادمین گفت:

      سلام
      سپاس از لطفتون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟