بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

آیا دلار تقویت می‌شود؟

روحیه ریسک‌گریزی بازار را در برگرفته که بیشتر آن به خاطر افزایش تنش‌ها میان آمریکا و چین است اما آمارهای ناامید کننده و افزایش مبتلایان به کرونا نیز بی‌تاثیر نبوده است.

تنش‌های چین و آمریکا: چین در پاسخ به بسته شدن کنسولگری این کشور در هیوستون، از بسته شدن کنسولگری آمریکا در چنگدو در جنوب غربی چین خبر داد. پکن می‌گوید واشنگتن مسئولیت هرگونه درگیری را برعهده دارد و مایک پومپئو رژیم چین را یک رژیم توتالیتر (تمامیت‌خواه) خواند.

علی‌رغم وخامت اوضاع، سرمایه‌گذاران چندان نگران نیستند، به نظر می‌رسد چین باید توافق نامه فاز یک را که در اوایل سال امضا شده است، رعایت کند.

مذاکرات محرک‌های مالی: جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها در مذاکرات مربوط به بسته کمک‌های مالی بعدی پیشرفت کرده اند و GOP تقاضای خود برای کاهش مالیات حقوق و دستمزد را متعادل کرد. با این حال باید منتظر دور بعدی مذاکرات تا دوشنبه باشیم. یکی از مباحث فوری، بحث در مورد تمدید مزایای بیکاری فدرال است که در پایان ماه منقضی می‌شود.

رکود مضاعف؟ آمار مطالبات هفتگی بیکاری آمریکا در هفته منتهی به ۱۷ ژوئیه به ۱.۴ میلیون نفر افزایش یافته است. همچنین منتظر آمار مربوط به NFP هستیم. پایان دادن به برنامه‌های کمک مالی نگرانی‌هایی را در مورد بازار کار و احتمال رکود اقتصادی مضاعف ایجاد کرده است.

شاخص‌های اولیه PMI آمریکا از موسسه Markit برای ماه ژوئیه احتمال بازگشت رشد و بهبود فروش خانه‌های جدید را نشان دهد.

کرونا: در آمریکا نزدیک به چهار میلیون نفر به کرونا مبتلا شده و بیش از ۱۴۴ هزار نفر فوت شده اند. دونالد ترامپ مجمع جمهوری خواهان در فلوریدا را به خاطر افزایش موارد ابتلا به کرونا لغو کرد همچنین در اوایل این هفته از آمریکایی‌ها خواسته بود که ماسک بزنند.

معاملات آتی S&P 500 و شاخص‌های سهام آسیایی با افت مواجه شدند درحالی که دارایی امن دلار،‌ با یک بازگشت توانست مقداری از ریزش روزهای گذشته را جبران کند.

قیمت طلا بعد از رسیدن به حوالی سطح ۱۹۰۰ دلار (بالاترین رقم از سپتامبر ۲۰۱۱) در روز سه شنبه، اکنون در زیر این سطح ثابت شده است و همچنین در اولین اقدام برای شکستن این سطح ناموفق عمل کرد. نقره نیز در حال نوسان است.

جفت ارز EUR/USD پس از اینکه در اواخر روز پنج شنبه به ۱.۱۶۲۵ (بالاترین سطح از سپتامبر ۲۰۱۸) برخورد کرد، اکنون در حوالی سطح ۱.۱۶ درحال معامله است. یورو همچنان با کمک توافق صندوق بهبود اقتصادی اتحادیه اروپا که در اوایل هفته انجام شد، به رشد خود ادامه می‌دهد و این موضوع تمایل برای خرید اوراق قرضه اروپا افزایش می دهد. همچنین انتظار می‌رود PMIهای ماه ژوئیه پیشرفت مداوم را نشان دهد.

جفت ارز GBP/USD نیز در حوالی ۱.۲۷ درحال معامله است اگرچه بعضی از رشد‌های خود را به خاطر افزایش قدرت دلار و همینطور بن‌بست برگزیت از دست داده است. مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا، میشل بارنیه و همتای انگلیسی او دیوید فراست از مذاکره در مورد آینده روابط گفتند اما در عین حال اذعان کردند که تاکنون پیشرفت اندکی حاصل شده است.

افت ۲۷ واحدی شاخص اعتماد مصرف کنند در انگلستان ناامید کننده بود اما منتظر آمار خرده فروشی هستیم در انگلستان برای ماه ژوئن هستیم شاید بتواند کمی امیدواری‌ها را افزایش دهد. همچنین آمار مربوط به PMI ماه ژوئن نیز امروز منتشر خواهد شد.

ین از تقاضا برای دارایی امن سود می‌برد و USD/JPY به زیر سطح ۱۰۶.۵۰ سقوط کرده است. مسئولین نگران وضعیت کرونا در توکیو هستند.

ارزهای کالامحور نیز در میان ریسک گریزی در حال عقب نشینی هستند. دلار استرالیا هیچ واکنشی به PMIهای خوش‌بینانه نشان نداد و دلار کانادا نیز نسبت به افزایش قیمت نفت بی تفاوت بود. قیمت نفت WTI رشد خود به بالای ۴۱ دلار را تثبیت کرد.

رمزارزها دو قدم به جلو یک قدم به عقب. بیت کوین بعد از صعود به سطح ۹۵۰۰ دلار در حال نفس تازه کردن است.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟