بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

آیا رالی جفت ارز EUR/USD در شرف یک چرخش تمام عیار است؟

آیا رالی جفت ارز EUR/USD در شرف یک چرخش تمام عیار است؟

با نگاهی به داده‌های مربوط به صندوق‌های مبادله‌ای، می‌بینیم که رالی جفت ارز EUR/USD هنوز چرخشی در شاخص‌های سهام منطقه یورو ایجاد نکرده است. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران به شاخص‌های سهام آمریکایی فشار می‌آورند و به فکر چرخش به سمت شاخص‌های اروپایی هستند. اگر این چرخش اتفاق بیفتد، EUR/USD می‌تواند تا سطح ۱.۲۵ نیز پیش برود.

آیا رالی جفت ارز EUR/USD در شرف یک چرخش تمام عیار است؟

رتبه بندی مجدد و جریان سهام اروپایی

رالی انفجاری EUR/USD در ماه گذشته این سوال را مطرح کرده است که آیا ارزیابی مجددی برای چشم‌انداز رشد اروپا بعد از تصویب صندوق احیای اقتصادی صورت گرفته‌است یا خیر.
دلیل ذکر این موضوع این است که آخرین دوره‌ای که EUR/USD قدرت گرفته بود، یک ارزیابی مجدد مثبت از رشد منطقه یورو صورت گرفت خصوصا پس از سربلند بیرون آمدن از چالشی که انتخابات هلند و فرانسه پیش‌روی این اتحادیه قرار داده بود.
در آن دوره، خوش‌بینی نسبت به اقتصاد یورو باعث تقاضای بین‌المللی خوبی برای سهام منطقه یورو شد. با رصد ETFهای جهان می‌بینیم که یکی از بزرگترین ETFهای لیست شده در آمریکا یعنی iShares MSCI، در سهام منطقه یورو سرمایه‌گذاری کرده است. در نمودار زیر جریان‌های شصت روزه این ETF نشان داده شده است که بیشترین حجم جریان با ۴ میلیارد دلار حوالی ژوئن ۲۰۱۷ بوده است.
اکنون اما نکته قابل توجه این است که روند اخیر EUR/USD توسط جریانات سهام حمایت نشده است. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که: اولا هنوز سرمایه‌گذاران به شدت بر روی سهام آمریکا خصوصا سهام شرکت‌های تکنولوژیک بها می‌دهند و ثانیا فکر می‌کنند می‌توانند به سمت یورو بچرخند و یورو را ارزان ببینند.
اگر این چرخش رخ بدهد (می‌توانیم این چرخش را با رصد کردن صندوق‌های ETF ردیابی کنیم.) در این صورت EUR/USD به سطح ۱.۲۵ خواهد رسید.
در نمودار زیر قیمت EUR/USD را در مقابل جریان سهام‌های منطقه یورو در EFTها مشاهده می‌کنید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟