بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

آیا مهم است که واقعا از معاملات فارکس لذت ببرید؟

آیا مهم است که واقعا از معاملات فارکس لذت ببرید؟

اینکه آیا از معامله‌گری لذت می‌برید یا نه سوال بسیار ساده‌ای است. با این حال اگر با دقت نظر بیشتری به مسائل نگاه کنیم پاسخ دادن به همین سوالات ساده نیز کار دشواری است. در واقع با پاسخ دادن به این سوال ‌می‌توانید دقیقا احساس خود نسبت به موضوعی که در ظاهر متفاوت به نظر می‌رسد را دریابید. معاملات فارکس جنبه‌های مختلفی دارد. برخی از آن‌ها مانند کسب سود، لذت بخش خواهد بود و بعضی از آن ها نیز مانند اعداد و ارقام کسل کننده است. اینکه تا چه میزان از معامله گری لذت ببرید بستگی به شخصیت و علایق شما دارد.

معامله گری کار دشواری است و نیازمند نظم وانضباط کاری است. اگر بر این باورید که روحیه‌ای خاص دارید و هیچ کس جلو دار شما نیست معامله‌گری می‌تواند به نظر شغل ایده‌آلی برسد. کاری بدون رئیس، بدون محدودیت زمانی برای کار کردن. اما در عالم واقعیت بازارها شما را کنترل خواهند کرد. در نهایت مجبور خواهید بود که ساعات خاصی را کار کنید، با انجام هر اشتباهی بهای آن را خواهید پرداخت و همه‌ی این‌ها بدون حقوق تضمین شده در سر ماه خواهد بود!

معامله‌گری به خصوص هنگامی که چندین بار پشت سر هم سود می‌کنید کاری لذت بخش است. با هر بار سودآوری بر میزان این لذت و هیجان افزوده می‌شود و به نوعی متقاعد می‌شوید که در مسیر درست هستید. اما زمانی که همه چیز به خوبی پیش نمی‌رود چطور؟ مسلما زمانی که ضرر می‌کنید موقعیت لذت بخشی نخواهد بود. نکته‌ای که باید مورد توجه قرار دهید این است که چطور با این ضررها کنار می‌آیید؟ آیا دچار ناامیدی و استرس می‌شوید؟ اگر این گونه است در طولانی مدت معامله‌گری کاری لذت بخش برایتان نخواهد بود.

در طول سفر کاریتان تا دلتان بخواهد ضرر خواهید کرد و اگر نتوانید با این ضررها و فشار روانی ناشی از آن برای ادامه کار کنار بیایید آن وقت معامله‌گری کاری پر استرس برایتان خواهد بود و با بیشتر شدن ضررها اصلا از آن لذت نخواهید برد. اینکه قادر باشید تا با ضررهایتان کنار بیایید و از لحاظ ذهنی آن‌ها را کنار بگذارید تا به کار خود ادامه دهید به روند مثبت اندیشی شما کمک شایانی می‌کند. به یاد داشته باشید که از این ضررها همیشه هست بنابراین کنار آمدن با این قضیه بسیار مهم است. هنگام تصمیم‌گیری برای معامله لذت کلی خود را در نظر بگیرید. اگر به طور کامل ذهنتان درگیر ضرر شود معامله‌گری حرفه یا سرگرمی مناسبی برای شما نیست.

اعداد و ارقام، آن هم تا دلتان بخواهد؛ آیا با ارقام میانه‌ی خوبی دارید؟ اگر پاسختان منفی است باز هم معامله گری برایتان کار لذت بخشی نخواهد بود. اکثر معاملات شامل تجزیه و تحلیل، برنامه‌ریزی و معاملات واقعی بر اساس اعداد و ارقام است از ارزش یک ارز گرفته تا سطوح فیبوناچی. خلاصه اینکه اعداد در هر کاری که بخواهید انجام دهید نقش اساسی دارند. برای کسانی که به ریاضی و آمار علاقه دارند معامله‌گری بی نظیر است. این کار به شما این امکان را می‌دهد که تمامی روندها را تجزیه و تحلیل کنید و بیشتر روز خود را درگیر این کار باشید. هرچند که اگر چندان با ریاضیات میانه‌ای نداشته باشید با فهمیدن اینکه بیشتر کار معامله‌گری به ارقام بستگی دارد ممکن است این کار برایتان کسل کننده باشد.

هنگامی که زمان نسبتا طولانی‌ای تنها هستید حالتان چطور است؟ اگر تنها بودن را دوست ندارید معامله‌گری می‌تواند برایتان امری دشوار باشد. معامله‌گری کار چندان اجتماعی‌ای نیست. در واقع بیشتر اوقات روبروی مانیتور کامپیوتر نشسته‌اید و مشغول خواندن مطالب مختلف و معامله‌گری هستید. البته گاهی اوقات می‌توانید با همکاران خود در تالار‌های گفتگو به تبادل نظر بپردازید اما معامله‌گری عمدتا فرآیندی دیجیتال است و در واقع بیشتر معامله گران با فعالین حوزه‌ی خود برخورد فیزیکی ندارند.

آیا قادرید خود را مشغول نگه دارید، وقتی که تنها هستید احساس تنهایی می‌کنید و آیا با انزوا و گوشه نشینی میانه خوبی دارید؟ همه‌ی این‌ها سوالات مهمی هستند که باید از خودتان بپرسید. افرادی هستند که با تنهایی مشکلی ندارند و در واقع از تنها بودن لذت می‌برند. اگر شما هم جزء این افراد هستید پس معامله‌گری کاری بسیار لذت بخش برایتان خواهد بود. در واقع اگر تنهایی برایتان مشکل‌آفرین نیست به طور کامل می‌توانید بر اوضاع مسلط باشید اما این امر بدان معنی است که بایستی احساسات و روابط خود با دیگران را کاملا محدود کنید . اگر این تنهایی برایتان دشوار شد باید بین فواصل کاری خود با دیگران نیز معاشرت کنید. هرچند اگر از تنهایی مانند بسیاری از افراد لذت می‌برید آن وقت نیازی به معاشرت با دیگران و مدیریت روابط خود نخواهید داشت و معامله‌گری برایتان کار ایده‌آلی خواهد بود. فقط خودتان هستید و کامپیوتر و بازارها!

آیا مهم است که واقعا از معاملات فارکس لذت ببرید؟

آیا نیازمند راهنمایی و هدایت هستید؟ موضوعی که بسیاری از افراد از آن متنفر هستند این است که به آن‌ها دیکته شود چه کاری را انجام بدهند یا برعکس. اما بعد از اینکه از آن کار دست کشیدند تازه می‌فهمند که تا چه اندازه نیازمند راهنمایی بوده‌اند. برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی کارها برای برخی از افراد کار دشواری است و به عنوان یک معامله‌گر، تمام وقت یا پاره وقت، نیازمند جهت‌دهی شخصی و برنامه‌ریزی است. باید برای روز خود برنامه داشته باشید، اطمینان حاصل کنید که انگیزه‌ی انجام این کار را دارید و قادرید عملکرد خود را ارزیابی کنید. اگر قادر به برنامه‌ریزی مناسبی برای روزهای خود نیستید ممکن است تجربه‌ای بسیار استرس‌زا داشته باشید. کسانی که توانایی این را دارند که به تنهایی خوب کار کنند به این نکته پی می‌برند که دیگر شخصی در جایگاهی بالاتر وجود ندارد که بتواند آن‌ها را مدیریت کند هرچند که بازارها این نقش را بر عهده خواهند داشت.

رابطه ی شما با انگیزه و انضباط شخصی چطور است؟ اگر متوجه شوید کاری را اشتباه انجام می‌دهید آیا قادر به اصلاح خود هستید؟ معمله‌گر بودن به این معناست که بتوانید به خودتان انگیزه بدهید و اگر کاری را اشتباه انجام می‌دهید این امر را به خود گوش زد کنید. از نظر لذت بردن از معامله گری، انگیزه عامل بسیار موثری است. اگر نتوانید به خود انگیزه بدهید آن وقت از انجام این کار لذتی هم نخواهید برد. مهم‌ترین عامل از دست دادن انگیزه، بی حوصلگی است. حالتی که به طور بالقوه در طول حرفه‌ی معامله گری خود تجربه خواهید کرد. بنابراین توانایی اینکه در خودتان ایجاد انگیزه کنید در موفقیت شما تاثیرگذار خواهد بود.

همین نکته را در مورد انضباط کاری نیز می‌توان ذکر کرد. اگر قادر به نظم بخشیدن در کار خود نیستید تا بتوانید صادقانه در مورد عملکرد کاری خود بازخورد داشته باشید در این صورت دوباره مرتکب همان اشتباه خواهید شد. این اشتباهات منجر به از بین رفتن انگیزه می‌شود و از لذت کلی شما در معامله گری می‌کاهد. بنابراین اگر قادر هستید تا عملکرد خود را مورد بازبینی قرار دهید ممکن است از انجام این کار لذت ببرید اما اگر این گونه نیست معامله‌گری می‌تواند سفری طاقت فرسا برایتان باشد.

نکاتی که بدان اشاره شد برخی از مواردی است که بایستی مورد توجه قرار داد. معامله‌گری می‌تواند برای بسیاری لذت بخش باشد و برای عده‌ای نیز از بین برنده‌ی انگیزه و روحیه‌ی آنان باشد. در نهایت همه چیز به شخصیت و توانایی شما در کنار آمدن با بی‌حوصلگی و سایر احساساتی که در طول معامله‌گری با آن‌ها مواجه می‌شوید بستگی دارد.

منبع: Forex.academy

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

1 دیدگاه در “آیا مهم است که واقعا از معاملات فارکس لذت ببرید؟
  1. علی گفت:

    مطالب خیلی مفید و عالی هستند
    ممنون از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟