مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

امپراطوری رو به افول پول فیات در برابر طلا

طلا در برابر دلار

امپراطوری رو به افول پول فیات در برابر طلا

  1. تصمیم فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره و پایان دادن به سیاست تسهیل کمی (QE)، بازارها را دچار آشفتگی کرده است، تا جایی که بعضی از تحلیل‌گران بانکها، پیش‌بینی هفت بار افزایش نرخ بهره را کرده‌اند.
  2. از طرفی جنگ افروزی جنون آمیز جو بایدن، رییس‌جمهور آمریکا، در اوکراین نیز یک خطر جدی است. شهروندان روسیه در پناهگاه‌های ضد بمب سنگر گرفته‌اند، اما شهروندان آمریکایی هیچ جایی برای سنگر گرفتن ندارند.
  3. کاملا مشخص است که خطر بزرگی، شهروندان امپراطوری رو به افول پول فیات آمریکایی را تهدید می‌کند. اما دولت آمریکا سابقه طولانی در استفاده از سناریوی «آدم‌های بد در خارج از مرزهای آمریکا» برای منحرف کردن توجهات از اقتصاد داخلی در حال سقوط خودش دارد. حتی از آن به عنوان یک طرح مخوف برای افزایش تولید ناخالص داخلی (GDP) خود استفاده می‌کند.
  4. به چارت زیر، داو جونز (Dow Jones)، نگاه کنید. محدوده‌های مناسب برای خرید و فروش مشخص شده‌اند.
  5. چارت داو جونزدلایل تحلیل بنیادی در چارت بالا بسیار وحشتناک هستند. فدرال رزرو به عمد در بازار مسکن، به نفع ثروتمندترین سرمایه‌گذاران آمریکایی، تورم ایجاد می‌کند، و حالا کار به جایی رسیده است که حتی قشر متوسط آمریکا به سختی می‌توانند پول کافی برای پیش خرید خانه را تهیه کنند.
  6. افزایش قابل توجه نرخ وام مسکن، بسیاری از خریداران بالقوه را از بازار خارج خواهد کرد. آن دسته از کسانی هم که خانه‌ای خریده‌اند و زمان تمدید وام مسکن آن‌ها در اواخر امسال است، با افزایش بالای نرخ‌های وام مسکن تحت فشار و استرس زیادی قرار گرفته‌اند.
  7. با توجه به ارزش‌گذاری‌های کلیدی فعلی در بازار، و تشدید چرخه جنگ ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵، و از بین بردن برنامه‌های حمایتی بازارهای مالی توسط خود فدرال رزرو، بنظر غیرممکن می‌رسد که بازار سهام بتواند خود را یه یک سقف جدید قیمتی برساند، اما برعکس، احتمال یک سقوط وحشتناک وجود دارد، در سال ۱۹۲۹ این اتفاق افتاد و دوباره هم ممکن است اتفاق بیافتد.
  8. به چارت QQQ (Nasdaq ETF) در تصویر زیر نگاه کنید، از نظر تحلیل تکنیکال می‌بینید که با کاهش قیمت، حجم (Volume) به طور مداوم در حال افزایش است.
  9. QQQ (Nasdaq ETF)عملا در بازار سهام آمریکا، قیمت با حجم معاملات نسبت منفی دارد!
  10. در تصویر زیر چارت کوتاه‌مدت سهام TQQQ را مشاهده می‌کنید. درآمد حاصله از فروش سهام در ایالات متحده را در کجا می‌توان سرمایه‌گذاری کرد؟
  11. چارت کوتاه‌مدت سهام TQQQمقداری زیاد را می‌توان تبدیل به شمش طلا کرد، مقداری هم پول فیات، و مقداری هم می‌توان به سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها تخصیص داد. به سیگنال بیت‌کوین در چارت زیر نگاه کنید. احتمالا موج B الیوت تمام شده است یا اینکه رو به پایان است، و حالا موج C با هدف ۹۰ هزار دلار و حتی بالاتر، قرار است شروع شود.
  12. سیگنال بیت‌کوینخرید سهام توسط سوسک‌های طلا (کسانی که بخاطر ویژگی‌ طلا آن را می‌خرند و اعتقاد دارند که قیمت آن در مقایسه با پول فیات همیشه در حال افزایش است) در بازار بورس (در کوتاه مدت با سرمایه متوسط) مشکلی ندارد، اما این در حالی است که اساساً نابودی کامل امپراطوری پول فیات ایالات متحده و بازارهای آن، در بلندمدت پیش‌بینی می‌شود.
  13. چشم‌انداز سناریوی احتمالی این است که معتادان به سیاست‌های تسهیل کمی، که در بازار سهام آمریکا سرمایه‌گذاری کرده‌اند در اواخر سال ۲۰۲۲ یا ۲۰۲۳ به طور کلی از صحنه بازار حذف می‌شوند، و دولت ایالات متحده برای جلوگیری از وقوع جنگ داخلی، یک جنگ جهانی به راه می‌اندازد!
  14. چشم‌انداز سناریوی احتمالینگرانی اصلی این است که دولت حتی با شروع جنگ جهانی نمی‌تواند جلوی وقوع جنگ داخلی را بگیرد. خلاصه اینکه امپراطوری پول فیات آمریکا تحت سلطه دولت است اما دولت نمی‌تواند بر شهروندانی که طلا دارند سلطه داشته باشد.
  15. بدون شک طلا دارایی نهایی جهان است. برای دیدگاه تکنیکال کوتاه مدت به تصویر زیر نگاه کنید. طلا در تایم‌فریم یک ساعته از یک الگوی سر و شانه برعکس خارج شده است و در حال افزایش است. این حرکت طلا همگام با حرکت شاخص دلار است.
  16. الگوی سر و شانه برعکسشاخص دلار در حال سقوط پس از تشکیل الگوی سر و شانه.
  17. شاخص دلار در حال سقوطچارت‌ها در تایم‌فریم کوتاه مدت با شکست خط روند سوم در چارت زیر همگام هستند، و احتمالا می‌رود قیمت یک رالی صعودی به سمت خط گردن در الگوی سر و شانه برعکس در تایم‌فریم هفتگی، داشته باشد.
  18. الی صعودی به سمت خط گردن در الگوی سر و شانه برعکسبعضی از تحلیل‌گران تکنیکال الگوی فنجان و دسته را روی چارت رسم می‌کنند، بعضی دیگر هم بر روی رسم خط گردن، اختلاف نظر دارند. در کل، بحث در مورد این جزئیات کوچک در تحلیل تکنیکال، چارت زیبای طلا را نساخته‌اند، بلکه سازنده اصلی آن، تحلیل بنیادی است. عوامل بنیادی بازار باعث شکست و صعودی طلا خواهند شد، و در حال حاضر این عوامل بنیادی بسیار صعودی هستند.
  19. معدنچیان طلا چطور؟ عشق اول اکثر جامعه طلا در غرب، به ویژه در آمریکا، معدنچیان طلا هستند. به احتمال زیاد دلیل آن، عشق به سیستم سرمایه‌داری است. بنابراین اگر طلا یک پول است، پس سرمایه‌گذاری در شرکت‌هایی که آن را استخراج می‌کنند، باید‌ بسیار سودآور باشد.
  20. این نظریه تا حدی درست است اما سرمایه‌گذاران در سهام معدن طلا باید به دنبال قیمت مناسب برای خرید و افزایش سرمایه خود باشند. به این امید که سهام معدنچیان، مثل شمش طلا در برابر دلار آمریکا، قوی عمل کند، و استفاده کردن از استراتژی خریدن و نگه داشتن (buy and hold strategy)، روش خوبی برای خرید سهام معادن طلا نیست.
  21. طلا یا به ۲۰۸۹ دلار می‌رسد یا به ۱۵۶۶ دلار. هر دو مثل گاو شیرده (cash cow) موقعیت‌های بسیار ایده‌آلی برای خرید سهام معادن طلا هستند. احتمال رسیدن قیمت به ۲۰۸۹ دلار بیشتر است، اما اگر قیمت ابتدا به ۱۵۶۶ دلار برسد، باز هم رسیدن به ۲۰۸۹ دلار حتمی خواهد بود.
  22. محدوده‌های خرید و فروش در چارت طلاسهام طلای GDX و معادن مرتبط با آن، در گذشته سابقه افزایش ۲۰ تا ۳۰‌ درصدی را از چنین محدوده‌های حمایتی عمده‌ برای شمش طلا داشته‌اند. اگر سوسک‌های طلا نظم و انظباط کافی را داشته باشند، می‌توانند از این افزایش استفاده کنند و حتی از بهترین مدیران مالی جهان عملکرد بهتری داشته باشند. سهام معدنچیان کوچک طلا (The Juniors) نیز بین ۳۰ تا ۵۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد. قیمت ۲۰۸۹ دلار در راه است و وقتی از راه برسد، حتی از بهترین محدوده‌های خرید قبلی مثل ۱۶۷۱ دلار و ۱۷۷۸ دلار، محدوده خرید بسیار بزرگتری خواهد بود. زمانی که چنین اتفاقی بیافتد، انتظار می‌رود سهام معادن بزرگ و متوسط بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ درصد افزایش پیدا کنند و سهام معادن کوچک از ۳۰۰ تا ۱۰۰۰ درصد هم فراتر برود. برای استفاده از این موقعیت، فقط کافیست صبور باشید.

منبع: Kitco

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

بیشتر بخوانید:

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟