با ثبت نام در سایت یوتوبروکرز از سیگنال رایگان ما استفاده کنید 

6 نکته اساسی برای انتخاب بروکر فارکس

فهرست مطالب نمایش 1. امنیت 2. هزینه‌های معاملات 3. واریز و برداشت 4. پلتفرم معاملاتی 5. اجرای معاملات 6. خدمات مشتریان 8 نکته مهم در […]

بروکرهای پیشنهادی
بروکر لایت فایننس
بروکر لایت فایننس
بروکر آلپاری
بروکر آلپاری
amarkets
بروکر آمارکتس
بروکر CapitalXtend
بروکر CapitalXtend

بازار فارکس برای معامله‌گران خرد به‌شدت رقابتی است و حتی فکر این‌که بخواهید تمام بروکرهای موجود را بررسی کنید، می‌تواند غذاب‌آور وطاقت‌فرشا باشد. خصوصا اگر ندانید که برای انتخاب یک بروکر باید به‌دنبال چه چیزی باشید.
در این مقاله به بررسی ویژگی‌هایی می‌پردازیم که یک بروکر فارکس باید داشته باشد.

1. امنیت

اولین و مهم‌ترین ویژگی یک بروکر، داشتن سطح امنیت بالا است. چون شما نمی‌توانید تنها به این علت که بروکری ادعای داشتن امنیت بالا می‌کند چندین هزار دلار پول در اختیارش بگذارید، درست است؟
خوشبختانه بررسی اعتبار یک کارگزاری کار سختی نیست. سازمان‌های نظارتی در سراسر دنیا وجود دارند که این کار را برای ما انجام می‌دهند و بروکرهای قابل اعتماد را از بروکرهای کلاهبردار جدا می‌کنند.
در لیست زیر کشورهایی که شعبه‌هایی از این سازمان‌ها را دارند را، برای شما ارائه داده‌ایم:
• آمریکا: کمیسیون ملی معاملات آتی (National Futures Association یا NFA) و کمیسیون تجارت معاملات آتی کالاهای اساسی (Commodity Futures Trading Commission یا CFTC )
• انگلیس: مرجع هدایت مالی ( Financial Conduct Authority یا FCA) و مرجع نظارتی مالی ( Prudential Regulation Authority یا PRA)
• استرالیا: کمیسیون سرمایه گذاری و اوراق بهادار استرالیا ( Australian Securities and Investment Commission یا ASIC)
• سوئیس: کمیسیون بانکداری فدرال سوئیس (Swiss Federal Banking Commission یا SFBC)
• آلمان: BaFIN
• فرانسه: AMF
• کانادا: سازمان نظارتی اطلاعات سرمایه‌گذاری کانادا (Investment Information Regulatory Organization of Canada یا IIROC)
قبل از این‌که حتی به این موضوع فکر کنید که در بروکر حساب معاملاتی باز کنید مطمئن شوید که بروکر عضو یک سازمان‌ نظارتی است.

2. هزینه‌های معاملات

مهم نیست که چه نوع معامله‌گری هستید، همیشه مجبور هستید هزینه معاملات را پرداخت کنید.
هر بار که وارد معامله‌ای می‌شوید، باید هزینه معامله را چه از طریق کمیسیون یا اسپرد (Spread اختلاف قیمت خرید و فروش) پرداخت کنید. پس طبیعی است که به دنبال بروکری با ارزان‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین نرخ‌ها باشید.
گاهی اوقات ممکن است مجبور باشید هزینه بیشتری در ازای امنیت و اعتماد بیشتر پرداخت کنید.
اگر سبک معاملاتی شما به‌گونه‌ای است که نیاز به اسپرد‌های کم دارید، باید بدنبال بروکری با این ویژگی باشید. سعی کنید بین هزینه معاملات و امنیت بروکر تعادلی پیدا کنید.

3. واریز و برداشت

بروکرهای خوب فارکس به شما این اجازه را می‌دهند که بدون دردسر واریز و برداشت‌ها را انجام دهید.
اصلا دلیلی وجود ندارد که باعث شود بروکرها فرآیند برداشت را برای شما سخت کنند. چون تنها دلیل که سرمایه شما را نگهداری می‌کنند این است که انجام معاملات را برای شما ساده‌تر کنند.
بروکر فقط به این دلیل پول شما را نگهداری می‌کند که معامله‌کردن را برای شما راحت‌تر کند پس دلیلی ندارد برای برداشت وجه با مشکل رو‌به‌رو شوید. بروکر باید این اطمینان را به شما بدهد که روند برداشت به سرعت و بدون مشکل انجام می‌شود.

بهترین بروکرهای
پیشنهادی
با ما یک قدم جلوتر باشید

4. پلتفرم معاملاتی

در بحث معامله‌گری آنلاین، بیشتر فعالیت‌های مربوط به معاملات از طریق پلتفرم معاملاتی بروکر انجام می‌شود. این بدین معنی است که پلتفرم معاملاتی بروکر شما باید رابط‌ کاربری ساده و با ثباتی داشته باشد.
زمانی که به‌دنبال بروکر مناسب هستید، حتما این موضوع را بررسی کنید که پلتفرم معاملاتی آن، چه امکاناتی را در اختیار شما قرار می‌دهد.
آیا اخبار را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد؟ آیا استفاده از ابزارهای نموداری و تحلیل تکنیکال در آن ساده ‌است؟ آیا تمام اطلاعاتی که برای معامله‌گری احتیاج دارید را در اختیار شما قرار می‌دهد؟

5. اجرای معاملات

بروکرها ملزم هستند که سفارشات شما در بهترین قیمت‌ها انجام دهند.
در شرایط طبیعی بازار (منظور زمانی است که نقدینگی به میزان طبیعی وجود داشته‌باشد، اخبار مهمی منتشر نشود و یا حوادث غافگیرکننده‌ای رخ ندهد) دلیلی ندارند که بروکر سفارش‌ خرید یا فروش شما را در قیمتی که آن را ثبت کردید یا نزدیک به آن قیمت، انجام ندهد.
برای مثال، فرض کنید اینترنت شما وضعیت خوبی دارد. اگر در جفت ارز EURUSD در قیمت 1.3000 سفارش خرید ثبت کنید، باید در همان قیمت یا با اندک اختلاف میکرو پیپی سفارش شما ثبت شود. اگر شما معامله‌گر اسکالپر (scalper) باشید، سرعت انجام سفارش برای شما بسیار مهم است.
چون اختلاف قیمت چندین پیپی می‌تواند در سود شما تاثیر زیادی بگذارد.

6. خدمات مشتریان

بروکرها بی‌نقص نیستند، به همین دلیل باید بروکری را انتخاب کنید که اگر با مشکلی مواجه شدید به راحتی بتوانید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.
توانایی بروکرها در حل مشکلات فنی و مشکلات مربوط به حساب‌های معاملاتی به اندازه نحوه عملکرد آن‌ها در معاملات مهم است
برخی از بروکرها ممکن است زمانی که قصد بازکردن حساب معاملاتی داشته‌باشید بسیار به شما کمک کنند، اما وقتی که حساب را باز کردید خدمات و پشتیبانی بسیار ضعیفی داشته‌باشند.

8 نکته مهم در انتخاب یک بروکر فارکس

  1. میزان کمیسیون مقرون به صرفه‌تر در مقایسه با بروکرهایی با خدمات مشابه.
  2. قابلیت دسترسی تلفنی سریع به یک فرد در شرایطی که به کمک فنی در رابطه با مشکلات پلتفرم نیاز دارید.
  3. شما بروکری می‌خواهید که نیازهای خاص شما، اعم از سرعت معامله برای معامله‌گران روزانه و یا گزارش‌های مالی را برای سرمایه‌گذاران تأمین کند.
  4. بروکر شما باید معاملاتتان را به خوبی به انجام برساند. شما تمایل دارید معامله‌ به سرعت و در قیمتی نزدیک به bid و Ask انجام شود.
  5. دسترسی سریع برای قرض گرفتن سهام در زمانی که قصد فروش استقراضی «در بازار سهام» دارید.
  6. برحذر بودن از بروکرهایی که به جای انجام معامله شما، طرف دیگر معامله شما هستند برخی از بروکرهای فارکس و کارگزاران باینری، بیشتر شبیه یک بنگاه شرط‌بندی هستند تا یک کارگزار.
  7. دنبال بروکرهایی باشید که معاملات واقعی انجام دهند؛ بسیاری از بروکرها اقدام به ساخت چارت‌های جعلی می‌کنند.
  8. این روزها دیگر دلیلی وجود ندارد به دنبال بروکرهایی با خدمات کامل و گران‌قیمت باشید. اینگونه بروکرها به جای اینکه ارزش افزوده‌ای ایجاد کنند تنها هزینه‌هایی نظیر حق کمیسیون را برایتان بالا می‌برند. همیشه به دنبال یک بروکر کم‌هزینه‌تر باشید.
ترتیبی که یوتوبروکرز برای خواندن مطالب سری بروکر و انواع بروکر به شما پیشنهاد می‌کند:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *