مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

افت دلار علی‌رغم افزایش بازده اوراق خزانه داری

افت دلار علی‌رغم افزایش بازده اوراق خزانه داری

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 3 فروردین (23 مارس)

  • افت دلار علی‌رغم افزایش بازده اوراق خزانه داری

دلار در نیمه دوم روز سه شنبه نتوانست قدرت خود را حفظ کند و شاخص دلار آمریکا در نهایت در محدوده منفی بسته شد. اگرچه بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری به بالاترین سطح خود از ماه مه 2019 رسیده، اما سنتیمنت ریسک پذیر بازار، افزایش تقاضا را برای دلار دشوار کرده است. با توجه به اینکه سرمایه گذاران منتظر سخنرانی جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا و شاخص فروش خانه های نوساز، هستند بازارها در اوایل روز چهارشنبه نسبتا آرام معامله می‌شوند.

زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، روز سه‌شنبه گفت که آن‌ها آماده بحث درباره تعهد به عدم پیوستن به ناتو هستند و همچنین می‌توانند درباره وضعیت کریمه و دونباس پس از آتش‌بس گفتگو کنند. در همین حال، وال استریت ژورنال گزارش داد که بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، در حال برنامه‌ریزی برای تحریم «صدها قانونگذار روسی» در اوایل روز پنجشنبه است. کریستالینا جورجیوا، مدیر عامل صندوق بین‌المللی پول (IMF)، درباره تأثیر اقتصادی درگیری روسیه و اوکراین گفت که این جنگ رشد اقتصادی را کاهش می‌دهد اما افزود که آنها هنوز انتظار رکود جهانی را ندارند.

جفت ارز EURUSD پس از این که به محدوده 1.0950 نزدیک شد، بازگشتی داشت و توانست بالای محدوده 1.1 کار خود را پایان دهد. این جفت ارز در ساعات اولیه امروز به سمت محدوده 1.1050 حرکت می‌کرد.

جفت ارز GBPUSD به سمت محدوده 1.330 حرکت کرد اما به نظر می‌رسد مومنتوم صعودی خود را از دست داده است. شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) انگلیس در ارزیابی سالانه (فوریه) که پیش‌بینی‌ها برای آن 6% بود، 6.2% اعلام شد.

طلا روز سه‌شنبه افت کرد و تمام رشد روز دوشنبه خود را پس داد. افزایش بازده اوراق خزانه داری بر فلز گرانبها فشار نزولی وارد کرده و جفت XAUUSD حوالی 1920 دلار معامله می‌شود.

جفت ارز USDJPY رالی چشمگیر خود را ادامه داد و بیش از 100 پیپ رشد کرد. این جفت ارز مومنتوم صعودی خود را حفظ کرد و در بالاترین سطح از فوریه سال 2016 معامله می‌شود. فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن، در اوایل روز گذشته گفت که آنها احتمالاً تا پایان ماه مارس یک بسته محرک اقتصادی اضافی را برای کاهش تأثیر افزایش قیمت نفت و سایر کالاها ارائه خواهند داد.

جفت ارز NZDUSD به بالاترین سطح از ماه نوامبر رسید و حوالی محدوده 0.6950 نوسان می‌کند. جاسیندا آردرن، نخست‌وزیر نیوزیلند، اوایل روز گذشته اعلام کرد که تصمیم گرفته‌اند محدودیت‌های مرتبط با ویروس کرونا را از صبح چهارشنبه در اوکلند کاهش دهند.

بیت کوین توانست بالای محدوده 40 هزار دلار باقی بماند و روز سه‌شنبه بیش از 3% رشد کرد. بیت کوین حوالی محدوده 42 هزار دلار معامله می‌شود. اتریوم به بالاترین سطح در یک ماه گذشته و حوالی 3050 معامله می‌شود.

منبع: FXstreet

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟