بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

احتیاط بازارها پیش از انتشار داده‌های PMI و سخنرانی اعضای بانک مرکزی آمریکا

احتیاط بازارها پیش از انتشار داده‌های PMI و سخنرانی اعضای بانک مرکزی آمریکا

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 4 فروردین (24 مارس)

  • احتیاط بازارها پیش از انتشار داده‌های PMI و سخنرانی اعضای بانک مرکزی آمریکا

روز گذشته دلار به دلیل افزایش جریانات امن رشد کرد و شاخص دلار در محدوده مثبت به کار خود پایان داد. احتیاط در بازارها در روز جاری به دلار کمک کرد قدرت خود را در برابر رقیبان خود حفظ کند و شاخص دلار به سمت محدوده 99 حرکت می‌کند. امروز داده‌های PMI تولیدی و خدماتی برای ناحیه یورو، آلمان، انگلیس و آمریکا منتشر می‌شوند. همچنین در جلسه معاملاتی آمریکا شاخص مدعیان بیکاری آمریکا و شاخص سفارشات کالاهای بادوام منتشر خواهند شد. چندین عضو بانک مرکزی آمریکا نیز امروز سخنرانی خواهند داشت.

الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه روز چهارشنبه هشدار داد که در صورت تحریم هیدروکربن‌های روسیه، بازارهای جهانی نفت و گاز سقوط خواهند کرد. علاوه بر نگرانی‌های مربوط به عرضه روسیه، بدتر شدن چشم‌انداز تقاضای انرژی در بحبوحه محدودیت‌های سختگیرانه چین برای ویروس کرونا، باعث شد که قیمت نفت خام در اواسط هفته افزایش یابد. قیمت نفت WTI بیش از 5% رشد کرد و حوالی 114 دلار معامله می‌شود. شاخص S&P 500 روز چهارشنبه بیش از 1% افت کرد.

در همین حال، پیش از دیدار جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با اعضای ناتو، اتحادیه اروپا و G7 در روز پنجشنبه، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که دولت آمریکا رسما نیروهای روسیه را به ارتکاب جنایات جنگی در اوکراین متهم کرده است. انتظار می‌رود ایالات متحده تحریم‌های بیشتری را اعلام کند، اما رویترز روز چهارشنبه گزارش داد که اتحادیه اروپا به دنبال معرفی “بسته تحریم‌های جدید بزرگ” نیست.

جفت ارز EURUSD علی‌رغم بهبودی که داشت اما در ناحیه منفی به کار خود پایان داد. این جفت ارز همچنان پایین‌تر از محدوده 1.1 معامله می‌شود.

روز گذشته جفت ارز GBPUSD افت 50 پیپی داشت و پایین‌تر از محدوده 1.32 معامله می‌شود.

روز گذشته طلا از فضای ریسک گریز استفاده کرد و به سمت محدوده 1950 دلار حرکت کرد. بازده اوراق 10 ساله خزانه داری آمریکا امروز بیش از 2% رشد کرد و حوالی 2.35% نوسان می‌کند که این امر موجب افت طلا شده است. در حال حاضر طلا حوالی 1940 دلار معامله می‌شود.

جفت ارز USDJPY برای چهارمین روز پیاپی در محدوده مثبت بسته شد و امروز بالاتر از محدوده 121 معامله می‌شود. بانک مرکزی ژاپن در صورت جلسه خود بار دیگر تکرار کرد که اگر نیاز باشد برای تصویب سیاست‌های تسهیلی بیشتر تردید نخواهد کرد.

جفت ارز USDCHF در محدوده کوچکی بالاتر از 0.9300 معامله می‌شود. امروز جلسه بانک مرکزی سوئیس برگزار خواهد شد.

بیت کوین بیش از 1% رشد کرد و حوالی محدوده 43 هزار دلار معامله می‌شود. اتریوم نیز بالاتر از محدوده 3 هزار دلار نوسان می‌کند.

منبع: FXstreet

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟