مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 11 مارس

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 11 مارس

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 20 اسفند (11 مارس)

  • احتیاط در بازارها و رشد دلار

روز پنج‌شنبه دلار به دلیل قدرت گرفتن جریانات ریسک گریزی و داده‌های تورمی بالا در آمریکا رشد کرد. به نظر می‌رسد که سرمایه گذاران در اوایل روز جمعه پس از این که وزرای خارجه روسیه و اوکراین نتوانستند در مورد آتش بس پیشرفتی داشته باشند، محتاطانه دنبال می‌شوند. امروز در تقویم اقتصادی برای آمریکا تنها شاخص احساسات مصرف کننده دانشگاه میشیگان (مارس) و برای کانادا داده‌های اشتغال ماه فوریه منتشر خواهند شد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، پس از دیدار با همتای اوکراینی خود، دیمیترو کولبا، بیان کرد ورسیه قبلاً شرایط را برای پایان دادن به مناقشه ارائه کرده و مجدداً تأکید کرد که این کشور می‌خواهد اوکراین بی طرف باشد. کولبا در پاسخ گفت: «اگر کشوری که تجاوز را آغاز کرده تمایلی به انجام آن نداشته باشد، نمی‌توانیم جنگ را متوقف کنیم». در همین حال، وزیر دفاع انگلیس روز جمعه اعلام کرد روسیه احتمالاً در روزهای آینده نیروهای خود را برای فعالیت‌های تهاجمی مجدد مستقر خواهد کرد.

روز گذشته شاخص S&P 500 حدود 0.43% افت کرد و شاخص دلار 0.5% رشد داشت.

بانک مرکزی اروپا (ECB) روز پنجشنبه همانطور که انتظار می‌رفت نرخ بهره را تغییر نداد. با این حال این بانک اعلام کرد که برنامه خرید دارایی‌ها (APP) را در سه ماهه سوم به جای پایان سال، پایان خواهد داد. واکنش اولیه به این تصمیم باعث تقویت یورو شد، اما اظهارات محتاطانه کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، در مورد چشم انداز اقتصادی و تورم باعث شد که یورو رشد خود را از دست بدهد.

جفت ارز EURUSD پس از این که به محدوده 1.11 رسید مومنتوم خود را از دست داد و در محدوده منفی به کار خود پایان داد. این جفت ارز امروز حوالی 1.10 معامله می‌شود. شاخص قیمت مصرف کننده آلمان در ارزیابی سالانه ماه فوریه طبق انتظارات 5.5% منتشر شد.

جفت ارز GBPUSD به پایین‌ترین سطح از ماه فوریه و در محدوده 1.3071 قرار گرفت. تولید ناخالص داخلی (GDP) انگلیس برای ماه ژانویه که انتظارات برای آن 0.2% بود، 0.8% اعلام شد.

علی‌رغم شرایط ریسک گریزی در بازار، طلا نتوانست مومنتوم صعودی خود را در روز پنج‌شنبه حفظ کند. افزایش بازده اوراق خزانه داری پس از انتشار داده‌های تورمی آمریکا فشار مضاعفی بر طلا وارد کرد و این فلز گرانبها حوالی 1982 دلار معامله می‌شود.

جفت ارز USDCAD طی دو روز اخیر افت کرد و امروز حوالی 1.280 نوسان می‌کند. پیش‌بینی می‌شود نرخ بیکاری در کانادا از 6.5% در ماه ژانویه به 6.2% افت کند.

بیت کوین روز پنج‌شنبه 6% افت کرد و حوالی 39100 دلار معامله می‌شود. اتریوم نیز پس از افت 4 درصدی در روز پنج‌شنبه حوالی 2500 دلار معامله می‌شود.

منبع: FXstreet

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟