مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

آرامش در بازارها و افت جریانات ریسک گریزی

آرامش در بازارها و افت جریانات ریسک گریزی

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 18 اسفند (9 مارس)

  • آرامش در بازارها و افت جریانات ریسک گریزی

در ساعات اولیه معاملاتی روز چهارشنبه دلار در روند سایدی حرکت می‌کند. سرمایه گذاران منتظر تحولات جدید پیرامون درگیری روسیه و اوکراین هستند. بازارها همچنان محتاطانه دنبال می‌شوند اما دارایی‌های امن نتوانستند مومنتوم صعودی خود را حفظ کند. امروز گزارش موقعیت‌های شغلی اشغال نشده ماه ژانویه و گزارش هفتگی ذخایر نفت خام گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر خواهند شد. فردا (پنج‌شنبه) دو رویداد مهم جلسه بانک مرکزی اروپا و شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا در تقویم اقتصادی دیده می‌شوند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، روز سه شنبه در یک سخنرانی عمومی در کاخ سفید ممنوعیت واردات نفت، گاز و انرژی روسیه را اعلام کرد. علاوه بر این، دولت انگلیس بیانیه‌ای منتشر کرد و توضیح داد که تا پایان سال واردات نفت و فرآورده‌های نفتی روسیه را به تدریج متوقف می‌کند. در پی این تحولات قیمت نفت افزایش یافت و نفت WTI با رشد بیش از 1 درصدی به بالای 126 دلار رسید.

در ساعات پایانی روز سه‌شنبه، چندین خبرگزاری گزارش دادند که اوکراین دیگر بر عضویت در ناتو اصرار ندارد. این خبر به بازارها اجازه داد نفس راحتی بکشند. اگرچه این پیشرفت به خودی خود لزوماً به پایان بحران اشاره نمی‌کند، اما به نظر می‌رسد سرمایه گذاران کمی نسبت به امکان راه حل دیپلماتیک خوشبین شده‌اند. شاخص دلار روز سه‌شنبه در محدوده منفی به کار خود پایان داد و پایین‌تر از محدوده 99 معامله می‌شود. بازده اوراق 10 ساله خزانه داری آمریکا بیش از 4% رشد کرد و حوالی 1.85% نوسان می‌کند.

روند نزولی جفت ارز EURUSD پس از 5 روز متوقف شد. این جفت ارز بالاتر از محدوده 1.0900 معامله می‌شود.

جفت ارز GBPUSD روز سه‌شنبه نتوانست بازگشت خوبی داشته باشد اما در محدوده بالاتر از 1.3100 معامله می‌شود.

طلا توجه چندانی به تغییرات مثبت در سنتیمنت بازار نداشت و به سمت سقف قیمتی خود در محدوده 2070 حرکت کرد اما مومنتوم صعودی خود را از دست داد. در حال حاضر XAUUSD حوالی 2050 معامله می‌شود.

جفت ارز USDJPY به سمت محدوده 116 حرکت کرد. در جلسه معاملاتی آسیا تولید ناخالص داخلی سالانه ژاپن که انتظارات برای آن 5.6% بود، 4.6% اعلام شد و همین امر سبب رشد این جفت ارز شد.

جفت ارز AUDUSD طی دو روز اول هفته افتی را ثبت کرد و پایین‌تر از محدوده 0.730 قرار گرفت. سخنرانی لاو، رئیس بانک مرکزی استرالیا، سبب شد دلار استرالیا کمی بهبود یابد و افت خود را جبران کند. لاو بیان کرد این احتمال وجود دارد که نرخ بهره در سال جاری افزایش یابد.

بیت کوین توانست بالاتر از محدوده 40 هزار دلار قرار بگیرد و رشد 7 درصدی داشته باشد. اتریوم نیز با رشد 6 درصدی حوالی 2725 دلار معامله می‌شود.

منبع: FXstreet

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟