بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 7 مارس

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 7 مارس

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 16 اسفند (7 مارس)

  • تمرکز سرمایه گذاران همچنان بر رویدادهای ژئوپلیتیک
  • تقویت دلار

پس از تحولات آخر هفته پیرامون مناقشه روسیه و اوکراین، بازارها هفته جدید را با لحنی ریسک گریز آغاز کردند. دارایی‌های امن همچنان در روز دوشنبه مورد تقاضا قرار گرفتند و شاخص‌های عمده سهام جهانی متحمل ضررهای سنگینی شدند. در غیاب داده‌های مهم اقتصادی، سرمایه گذاران دور سوم مذاکرات بین هیئت های روسیه و اوکراین را زیر نظر خواهند داشت.

شاخص دلار که هفته گذشته بیش از 2% رشد کرده بود، به بالاترین سطح از ماه مارس سال 2020 رسیده و همچنان به سمت محدوده 99 حرکت می‌کند. بازده اوراق خزانه داری با افت 1 درصدی حوالی 1.7% نوسان می‌کند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روز یکشنبه در یک بیانیه تاکید کرد که تحریم‌ها علیه روسیه کافی نیستند. روسیه اعلام کرد که با وجود نادیده گرفتن آتش‌بس در روز یکشنبه، روز دوشنبه آتش‌بس موقت اعلام می‌کند و کریدورهای بشردوستانه را در شهرهای کیف، ماریوپل، خارکف و سومی (Sumy) باز خواهد کرد.

بلومبرگ گزارش داد که ایالات متحده به دنبال ممنوعیت واردات نفت روسیه است حتی اگر متحدان اروپایی از انجام این کار خودداری کنند. قیمت نفت خام در اوایل جلسه معاملاتی آسیایی افزایش یافت و بشکه نفت WTI آخرین بار در بالاترین سطح خود از سپتامبر 2008 به 125.60 دلار معامله شد و بیش از 9 درصد در روز افزایش یافته بود. از ابتدای ماه، نفت WTI بیش از 30 درصد افزایش یافته است. در همین حال، صندوق بین المللی پول هشدار داد که تشدید بیشتر درگیری روسیه و اوکراین می‌تواند آسیب‌های ویرانگری را به اقتصاد جهانی وارد کند.

طلا به بالاترین سطح از ماه آگوست سال 2020 و به محدوده 2 هزار دلار رسید و در حال حاضر حوالی 1990 دلار معامله می‌شود.

جفت ارز EURUSD با گپ نزولی بازگشایی شد و به محدوده 1.0800 رسید. در حال حاضر این جفت ارز حوالی 1.0870 معامله می‌شود.

جفت ارز GBPUSD به کف قیمتی جدیدی در سال 2022 و به محدوده 1.3185 رسید. در حال حاضر این جفت ارز پایین‌تر از محدوده 1.320 معامله می‌شود.

جفت ارز USDJPY همچنان در روند سایدی در محدوده 115.0 به سر می‌برد چرا که تقاضا برای ین به عنوان دارایی امن نیز افزایش یافته است.

روز جمعه بیت کوین پایین‌تر از محدوده 40 هزار دلار قرار گرفت. در حال حاضر بیت کوین حوالی 38 هزار دلار و اتریوم حوالی 2500 دلار معامله می‌شود.

منبع: FXstreet

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟