مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

دلار در آغاز هفته رشد خود را حفظ می‌کند

دلار در آغاز هفته رشد خود را حفظ می‌کند

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 23 اسفند (14 مارس)

  • دلار در آغاز هفته رشد خود را حفظ می‌کند

در حالی که سرمایه گذاران آخرین تحولات پیرامون بحران روسیه و اوکراین را ارزیابی می‌کنند، دلار قدرت خود را در شروع هفته حفظ می‌کند. شاخص دلار آمریکا که هفته گذشته برای پنجمین بار متوالی افزایش داشت، در اوایل روز دوشنبه نزدیک به محدوده 99.00 معامله می‌شود و فعالان بازار احتمالاً در غیاب انتشار داده‌های مهم بر اخبار مهم ژئوپلیتیکی تمرکز خواهند کرد.

در تعطیلات آخر هفته، مقامات روسیه و اوکراین نسبت به توافق خوشبین بودند. میخائیلو پودولیاک، مذاکره‌کننده و مشاور رئیس‌جمهور اوکراین، روز یکشنبه گفت که روسیه در حال مذاکره سازنده است و افزود که آنها می‌توانند در عرض چند روز به نتایجی دست یابند. در یادداشتی مشابه، لئونید اسلوتسکی، نماینده روسیه، گفت که مذاکرات پیشرفت قابل توجهی داشته است. دور بعدی مذاکرات از طریق ویدئو کنفرانس، قرار است در ساعت 08:30 به وقت گرینویچ (12:00 به وقت ایران) روز دوشنبه آغاز شود.

در همین حال، بازارها نسبت به گزارش‌هایی مبنی بر حمله هوایی روسیه به یک پایگاه نظامی بزرگ در نزدیکی Lviv محتاط هستند. به گفته وزارت دفاع انگلیس، نیروهای روسی در تلاش هستند تا نیروهای اوکراینی را در شرق اوکراین “محصاره” کنند. علاوه بر این، اخبار مربوط به قرنطینه شنزن چین به دلیل افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا نیز بر سنتیمنت تأثیر می‌گذارد. طبق گزارش ها، در اواخر روز، ایالات متحده و چین مذاکراتی در سطح بالا و حضوری خواهند داشت. بازده اوراق 10 ساله خزانه داری آمریکا بیش از 2% رشد داشته و حوالی 2.04% نوسان می‌کند.

جفت ارز EURUSD هفته را با گپ صعودی آغاز کرد اما مومنتوم صعودی خود را از دست داد. این جفت ارز در محدوده 1.0900 معامله می‌شود.

جفت ارز GBPUSD پس از این که به پایین‌ترین سطح از نوامبر سال 2020 و به محدوده 1.3010 رسید در روند سایدی به سر می‌برد.

طلا هفته را با فشار نزولی آغاز کرد و در محدوده 1980 دلار معامله می‌شود. افزایش بازده اوراق خزانه داری بر این فلز گرانبها فشار مضاعفی وارد کرده است.

جفت ارز USDJPY رشد خیره کننده هفته گذشته خود را حفظ کرده و در بالاترین سطح از ماه ژانویه سال 2017 و بالاتر از محدوده 117.50 معامله می‌شود.

بیت کوین رشدی داشت اما همچنان پایین‌تر از محدوده 40 هزار دلار معامله می‌شود. اتریوم نیز با 2% رشد حوالی 2600 دلار معامله می‌شود.

منبع: FXstreet

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟