بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

فضای خوش‌بینانه بازار پیش از جلسه مهم بانک مرکزی آمریکا

فضای خوش‌بینانه بازار پیش از جلسه مهم بانک مرکزی آمریکا

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 25 اسفند (16 مارس)

  • فضای خوش‌بینانه بازار پیش از جلسه مهم بانک مرکزی آمریکا

در ساعات اولیه معاملاتی روز چهارشنبه جریانات ریسک پذیری بر بازارها غالب شدند چرا که سرمایه گذاران همچنان به راه حل دیپلماتیک برای بحران روسیه و اوکراین امیدوار هستند و به همین دلیل دلار عقب نشینی کرد. شاخص خرده فروشی ماه فوریه آمریکا و تصمیم گیری در مورد نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا مهم‌ترین رویدادهای امروز هستند. همچنین امروز شاخص قیمت مصرف کننده کانادا منتشر خواهد شد. علاوه بر این، مذاکرات بین نمایندگان روسیه و اوکراین قرار است روز چهارشنبه ادامه داشته باشد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز سه‌شنبه گفت کیف در یافتن راه‌حل قابل قبول دوجانبه برای مناقشه جدی نیست. این سخنان باعث شد تا سرمایه گذاران در ساعات معاملاتی آمریکا محتاطانه رفتار کنند، اما با این حال شاخص‌های اصلی وال استریت موفق شدند رشدهای خوبی را ثبت کنند. میخایلو پودولیاک، یکی از نمایندگان اوکراین، بیان کرد که مطمئناً جا برای مصالحه وجود دارد. علاوه بر این، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در یک بیانیه ویدیویی خاطرنشان کرد که مذاکرات از قبل واقعی‌تر به نظر می‌رسید.

با توجه به سنتیمنت ریسک پذیری شاخص سهام شانگهای کامپوزیت چین بیش از 3% و شاخص نیکی 225 بیش از 1.6% رشد داشتند.

پیش‌بینی می‌شود امروز بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را 0.25% افزایش دهد. سرمایه گذاران خلاصه پیش بینی‌های اقتصادی بانک مرکزی آمریکا و سخنرانی جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا، در مورد چشم انداز سیاسی را به دقت زیرنظر دارند.

روز سه‌شنبه جفت ارز EURUSD نتوانست بالاتر از محدوده 1.100 باقی بماند و حوالی 1.0950 کار خود را پایان داد. امروز نیز این جفت ارز پایین‌تر از محدوده 1.10 معامله می‌شود.

جفت ارز GBPUSD علی‌رغم از دست دادن مومنتوم صعودی خود نزدیک محدوده 1.3100 برای دومین روز در محدوده مثبت به کار خود پایان داد. این جفت ارز حوالی محدوده میانی 1.30 معامله می‌شود.

طلا که روز دوشنبه 2% افت کرده بود، روز سه‌شنبه نیز 1.5% افت کرد و به پایین‌ترین سطح طی دو هفته اخیر و در محدوده 1910 دلار قرار گرفت. در حال حاضر XAUUSD کمی بالاتر از محدوده 1910 دلار معامله می‌شود.

جفت ارز USDJPY رشد هفتگی خود را بالاتر از محدوده 118 حفظ کرد. تقاضا برای ین به عنوان دارایی امن همچنان پایین است. به گزارش Kyodo دولت ژاپن به دلیل بحران روسیه و اوکراین قصد دارد بسته اقتصادی جدیدی ارائه کرد.

بیت کوین جهش قیمتی به سمت 41700 دلار داشت اما مجددا پایین‌تر از محدوده 40 هزار دلار قرار گرفت. اتریوم نیز حوالی 2600 دلار معامله می‌شود.

منبع: FXstreet

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟