مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

سخنرانی رؤسای بانک‌های مرکزی

سخنرانی رؤسای بانک‌های مرکزی

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 7 مهر (29 سپتامبر)

  • بازار در حال بهبود پس از ریزش شدید دیروز
  • سخنرانی رؤسای بانک‌های مرکزی، بازده اوراق، سقف بدهی و بحران انرژی در کانون توجهات

روز سه‌شنبه ریسک گریزی در بازار افزایش یافت و دلار رشد کرد. امروز بازارها تلاش می‌کنند کمی از افت خود را جبران کنند و دلار نیز از سقف قیمتی کمی فاصله گرفته است. نگرانی‌ها در مورد افزایش بازده اوراق، قطعی برق در چین و بحران سقف بدهی در آمریکا همچنان در بازار تاثیر منفی دارند. اخبار در مورد این نگرانی‌ها و سخنان رؤسای بانک‌های مرکز در کانون توجهات است.

اوراق: روز گذشته بازده اوراق 10 ساله خزانه داری آمریکا به 1.56% رسید. این رشد در پی واکنش به سیگنال بانک مرکزی آمریکا در مورد تیپرینگ برنامه خرید اوراق و نگرانی‌ها در مورد افزایش تورم بود. افزایش بازده اوراق منجر به فشار فروش در سهام حوزه تکنولوژی و رشد دلار رشد.

جفت ارز EURUSD پایین‌تر از محدوده 1.17 و جفت ارز GBPUSD پایین‌تر از 1.3550 معامله می‌شوند. این دو جفت ارز به پایین‌ترین سطح از ماه ژانویه رسیدند. طلا نیز قربانی افزایش بازده اوراق خزانه داری شد و پایین‌تر از محدوده 1750 دلار معامله می‌شود.

روز گذشته پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا، در برابر کنگره شهادت داد. وی بار دیگر بیان کرد تورم بیش از چیزی که انتظار می‌رفته، افزایش یافته و هنوز تا رسیدن به اشتغال کامل برای شروع تیپرینگ فاصله زیادی وجود دارد. برای انتصاب مجدد پاول به عنوان رئیس بانک مرکزی مخالفت‌هایی وجود دارد. پاول و دیگر رؤسای بانک مرکزی امروز سخنرانی خواهند داشت.

تحلیل تکنیکال روزانه فارکس را از اینجا مطالعه کنید
تحلیل تکنیکال فارکس 29 سپتامبر/ 7 مهر

سقف بدهی: جنت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا، هشدار داد اگر تا ۱۸ اکتبر کنگره سقف بدهی را افزایش ندهد یا معلق نکند این مسئله منجر به نکول بدهی‌ها و بحران مالی خواهد شد. تلاش‌ها برای افزایش یا تعلیق سقف بدهی فعلا بی‌نتیجه بودند.

انرژی: چین به دنبال برطرف کردن تقاضا برای برق و رفع کردن مشکلات قطعی برق است. قطعی برق در شمال شرقی این کشور منجر به اختلالاتی در تولیدات صنعتی شده است. نگرانی‌ها در مورد تاثیر این بحران بر دنیا، تاثیر منفی بر سنتیمنت بازار گذاشته است.

اورگرند: پکن همچنان با معضل بدهی‌های عظیم اورگرند درگیر است. دومین توسعه دهنده بزرگ املاک کشور چین احتمالا دیگر بدهی‌ها را نیز نمی‌تواند پرداخت کند. با این حال نگرانی‌ها در مورد بحران مالی گسترده‌تر کاهش یافتند.

انتخابات ژاپن: کیشیدا، وزیر امور خارجه سابق ژاپن، توانست پیروز انتخابات رهبری حزب LDP ژاپن شود و در چند روز آینده نخست وزیر این کشور می‌شود. وی فردی میانه‌رو است و در بسیاری از سمت‌های رسمی تجربه دارد.

برگزیت: فرانسه و انگلیس مجددا در مورد مجوز ماهیگیری به مشکل برخوردند و مشکلات پروتکل ایرلند شمالی هنوز ادامه دارد. علاوه بر قوی شدن دلار و مشکلات برگزیت، جفت ارز GBPUSD از کمبود بنزین در برخی از مناطق انگلیس ضربه دیده است. سخنان هاوکیش بیلی، رئیس بانک مرکزی انگلیس، کمی باعث رشد پوند شد اما این رشد موقتی بود. امروز بیلی مجدا سخنرانی خواهد داشت.

امروز لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، در کنار پاول و بیلی سخنرانی خواهد داشت. روز سه‌شنبه لاگارد نگرانی‌ها در مورد تورم را بی مورد خواند. سرمایه گذاران منتظر دریافت اخبار بیشتر در مورد برنامه خرید اوراق بانک مرکزی اروپا هستند.

رمزارزها: بیت کوین حوالی 42 هزار دلار، اتریوم پایین‌تر از 3000 هزار دلار و کاردانو حوالی 2.10 دلار معامله می‌شوند.

جریانات آخر ماه: روز پنج‌شنبه سه ماهه سوم سال نیز به پایان می‌رسد و مدیران صندوق‌ها ممکن است تغییراتی در پورتفوی خود انجام دهند. احتمالا امروز شاهد نوسانات شدید در بازار خواهیم بود.

منبع: FXstreet

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟