مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

روز چهارشنبه فضای بازار کمی منفی شده است

روز چهارشنبه فضای بازار کمی منفی شده است

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 14 مهر (6 اکتبر)

  • بحران انرژی
  • رشد دلار در پی افزایش بازده اوراق
  • داده اشتغال و اخبار در مورد سقف بدهی در کانون توجهات

روز چهارشنبه فضای بازار کمی منفی شده است. افزایش هزینه‌های انرژی و افزایش بازده اوراق آمریکا منجر به افت بازار سهام شده و تقاضا برای دلار افزایش یافته است. حتی افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی نیوزیلند، نتوانست دلار نیوزیلند را در برابر دلار آمریکا قوی نگه دارد. روز گذشته داده PMI خدماتی موسسه ISM بهتر از پیش‌بینی‌ها اعلام شد و امروز گزارش تغییرات اشتغال بخش خصوصی و غیر کشاورزی (ADP) ماه سپتامبر آمریکا در کانون توجهات است. اخبار در مورد سقف بدهی و بسته‌های محرک نیز زیرنظر هستند. رمزارزها رشد کردند و برعکس طلا افت کرده است.

بحران انرژی: در واکنش به تصمیمات اوپک پلاس نفت WTI بالاتر از محدوده 79 دلار قرار گرفت که از سال 2014 بالاترین قیمت محسوب می‌شود. قیمت گاز طبیعی نیز روند صعودی را ادامه می‌دهد و روند بهبود اقتصادی را تهدید می‌کند. چندین کشور در ناحیه یورو به دنبال اجرای سیاست‌های هماهنگ به منظور مقابله با این بحران هستند.

بازده اوراق خزانه داری 10 ساله آمریکا به 1.57% رسید که بالاترین سطح از ماه ژوئن است. این امر در کنار جریانات مربوط به دارایی‌های امن موجب رشد دلار شده است.

جفت ارز EURUSD بار دیگر به زیر محدوده 1.16 بازگشت. امروز شاخص خرده فروشی ناحیه یورو منتشر می‌شود. جفت ارز GBPUSD حوالی محدوده 1.36 معامله می‌شود. امروز بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، سخنرانی خواهد داشت. ارتش انگلستان همچنان در روند سوخت رسانی به پمپ بنزین‌ها مشارکت می‌کند.

تحلیل تکنیکال روزانه فارکس را از اینجا مطالعه کنید
تحلیل تکنیکال فارکس 6 اکتبر/ 14 مهر

جفت ارز NZDUSD پایین‌تر از محدوده 0.6920 معامله می‌شود. علی‌رغم افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی نیوزیلند اما قدرت گرفتن دلار منجر به افت این جفت ارز شده است. بانک مرکزی نیوزلند نرخ بهره را با 0.25% افزایش به 0.50% تغییر داد که البته این مسئله پیش‌بینی می‌شد و از قبل در قیمت لحاظ شده بود.

داده آمریکا: روز گذشته شاخص PMI خدماتی موسسه ISM بهتر از پیش‌بینی‌ها و 61.9 اعلام شد. این داده منجر به رشد بازار سهام شد که البته دوام چندانی نداشت. امروز گزارش تغییرات اشتغال بخش خصوصی و غیر کشاورزی (ADP) برای ماه سپتامبر منتشر می‌شود. این داده می‌تواند برای گزارش NFP روز جمعه نشانه‌های خوبی را ارائه دهد.

اخبار سیاسی آمریکا: زمان برای مذاکرات در مورد سقف بدهی آمریکا به سرعت در حال سپری شدن است. پیش‌بینی می‌شود بدهی آمریکا در اواسط اکتبر به سقف خود برسد. جمهوری خواهان همچنان تمایلی برای جلوگیری از نکول بدهی‌ها ندارند. دموکرات‌ها همچنان در زمینه بسته زیرساختی اختلافاتی دارند. گزارش‌ها حاکی از این هستند که بسته زیرساختی ممکن است از 3.5 تریلیون دلار به تقریبا 2 تریلیون دلار کاهش یابد.

رمزارزها: روز چهارشنبه بازار رمزارزها رشد خوبی را تحربه کرد و بیت کوین بالاتر از محدوده 50 هزار دلار قرار گرفته است. اتریوم حوالی 3500 معامله می‌شود. شیبا اینو که پس از توییت ایلان ماسک پامپ خوبی شده بود همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد.

منبع: FXstreet

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟