بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

افزایش نگرانی‌ها به دلیل بحران انرژی

افزایش نگرانی‌ها به دلیل بحران انرژی

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 6 مهر (28 سپتامبر)

  • افزایش نگرانی‌ها به دلیل بحران انرژی
  • سخنرانی پاول در کانون توجهات

افزایش بازده اوراق و بحران انرژی روز گذشته منجر به افت بازارها شدند. امروز جلسه تستیفای جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا، در مقابل کنگره برگزار خواهد شد. کمبودها در بخش انرژی توجه بیشتری به خود جلب کردند. سخنان در مورد قوانین نظارتی منجر به عقب نشینی رمزارزها شد.

بازده اوراق خزانه‌داری آمریکا پس از این که چند روز در حال افزایش بود برای مدت کوتاهی به زیر 1.50% رسید اما مجددا افزایش یافت. افزایش بازده اوراق به دلیل سخنان هفته گذشته بانک مرکزی در مورد تیپرینگ و چشم‌اندازهای افزایش تورم بود که می‌توان آن را در قیمت محصولات انرژی دید. در زمان نوشتن این مقاله افت موقتی بازده اوراق منجر شد شاخص دلار نیز کمی افت کند.

امروز قرار است جروم پاول در مقابل کنگره سخنرانی داشته باشد. در متن سخنرانی که از پاول منتشر شده وی قرار است در مورد پایداری تورم و این که افزایش قیمت‌ها و کمبود اشتغال ممکن است بیش از چیزی که انتظارش می‌رود، ادامه داشته باشد صحبت کند. البته در سمت مقابل وی رشد قوی اقتصاد را پیش‌بینی می‌کند.

پیش‌بینی می‌شود پاول در مورد این که اتمام خرید اوراق به معنی افزایش زودهنگام نرخ بهره نباشد، نیز صحبت کند. پیش‌تر برینارد، عضو بانک مرکزی آمریکا، نیز چنین چیزی بیان کرده بود. امروز قرار است بوستیک و بومن از فدرال رزرو سخنرانی داشته باشند.

استعفا از بانک مرکزی آمریکا: رزونگرن و کاپلان برای تراکنش های مالی مشکوک در حساب های سرمایه گذاری شخصی خود در طول همه‌گیری ویروس کرونا مورد توجه قرار گرفتند. کاپلان، رئیس فدرال رزرو دالاس، بیان کرد در 8 اکتبر بازنشست خواهد شد. وی یکی از اعضای هاوکیش بانک مرکزی بود و با رفتن وی ممکن است دیدگاه‌های بانک مرکزی به سمت داویش تمایل بیشتری داشته باشد.

تحلیل تکنیکال روزانه فارکس را از اینجا مطالعه کنید
تحلیل تکنیکال فارکس 28 سپتامبر/ 6 مهر

بحران انرژی: چین با قطعی برق در مناطقی مواجه شده است. این مسئله می‌تواند تهدیدی برای افت سرعت رشد اقتصادی این کشور باشد. زغال سنگ و دیگر سوخت‌ها که برای تولید برق استفاده می‌شوند، کمیاب شدند. در انگلیس به دلیل کمبود راننده کامیون، ارتش در حالت آماده باش قرار گرفته تا اگر نیاز باشد سوخت به پمپ بنزین‌ها برساند.

افزیش قیمت گاز طبیعی در انگلیس و اروپا تاثیر منفی بر سنتیمنت بازار داشته است. نفت WTI بالاتر از 75 دلار معامله می‌شود و نفت برنت به محدوده 80 دلار نزدیک می‌شود.

پیش‌بینی می‌شود شاخص اطمینان مصرف کننده CB برای ماه سپتامبر بالاتر از انتظارات منتشر شود. روز دوشنبه سفارش خالص کالاهای بادوام آمریکا (آگوست) بهتر از پیش‌بینی‌ها و 1.8% اعلام شد.

جفت ارز EURUSD پایین‌تر از محدوده 1.17 معامله می‌شود. امروز لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، باز هم سخنرانی خواهد داشت. لاگارد دیروز مجددا اعلام کرد فشارهای تورمی موقتی هستند.

جفت ارز GBPUSD پایین‌تر از محدوده 1.37 قرار گرفته است. بیلی، رئیس بانک مرکزی انگلیس، بار دیگر اعلام کرد ممکن است نرخ بهره قبل از پایان یافتن برنامه خرید اوراق، افزایش یابد.

سقف بدهی: سرمایه گذاران همچنان توجهی به احتمال نکول بدهی‌های دولت آمریکا ندارند چرا که چنین مشکلاتی قبلا نیز وجود داشته و برطرف شدند.

رمزارزها: بیت کوین حوالی 43 هزار دلار، اتریوم حوالی 3 هزار دلار و کاردانو حوالی 2.15 دلار معامله می‌شوند. نگرانی‌ها در مورد وضع قوانین نظارتی محرک اصلاح قیمتی اخیر رمزارزها بود.

منبع: FXstreet

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

 

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟