بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

بروکرهای فارکس چگونه درآمد کسب می ‌کنند

بروکر

در بازار ارز، معامله‌گران و سفته‌بازان، ارزهای مختلف را بر اساس این که تصور می‌کنند قیمت ارز کاهش یا افزایش خواهد یافت، خرید و فروش می‌کنند. بازار ارز یا بازار فارکس ریسک بالایی دارد و روزانه بیش از ۵ تریلیون دلار خرید و فروش انجام می‌شود. معامله‌گران برای انجام معاملات باید از طریق واسطه‌ای مانند بروکر فارکس، اقدام به معامله‌کنند. مهم نیست که معامله‌گر سود یا زیان می‌کند، بروکر فارکس درآمد، کمیسیون و کارمزد خود را کسب می‌کند که برخی از این درآمدها مستقیم گرفته نمی‌شوند. درک اینکه چگونه بروکر‌های فارکس کسب درآمد می کنند، به شما در انتخاب بروکر مناسب کمک خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

بروکر فارکس چیست؟

انواع بروکرهای فارکس: بروکرهای DD و NDD

 
نقش بروکر فارکس

یک بروکر فارکس سفارشات را برای خرید یا فروش ارزها گرفته و آنها را اجرا می‌کند. بروکرهای فارکس معمولا در بازار خارج از بورس یا بازار OTC (over-the-counter) فعالیت می‌کنند. بازار OTC تحت بسیاری از قوانین مشابه برای مبادلات مالی نیست و بروکر فارکس نیازی به رعایت بسیاری از قوانین حاکم بر معاملات اوراق بهادار ندارد. همچنین هیچ مکانیز متمرکز برای تسویه حساب در این بازار وجود ندارد، به این معنی که باید مراقب باشید که بروکر شما کوتاهی نکند. پس قبل از هرچیز باید مطمئن شوید که بروکر شما به اندازه کافی بزرگ (از نظر نقدینگی) و قابل اعتماد است.

هزینه‌های بروکر فارکس

بروکرهای فارکس برای انجام هر معامله خرید یا فروش، مقداری پول به عنوان کمیسیون و یا اسپرد اخذ می‌کنند. درامد بروکرهای فارکس از این طریق بدست می‌آید. اسپرد تفاوت میان قیمت پیشنهادی و درخواستی (bid and ask) برای هر معامله است. قیمت پیشنهادی، قیمتی است که برای فروش ارز دریافت خواهید کرد، در حالیکه قیمت درخواستی، قیمتی است که برای خرید ارز باید بپردازید. تفاوت قیمت پیشنهادی و درخواستی، اسپرد بروکرها است. یک بروکر همچنین می‌تواند در کنار اسپرد، کمیسیون نیز دریافت کند. برخی از بروکرها ادعا می‌کنند معاملات را بدون اخذ کمیسیون انجام می‌دهند. این بروکرها معمولا کمیسیون خود را با افزایش اسپرد دریافت می‌کنند.

اسپرد نیز می‌تواند ثابت یا متغیر باشد. اسپرد‌ها با توجه به نحوه حرکت بازار تغییر می‌کنند. یک رویداد مهم در بازار، مانند تغییر در نرخ بهره می‌تواند باعث تغییر اسپرد شود. این تغییر می‌تواند برای معامله‌گران خوب یا بد باشد. اگر بازار بی‌ثبات شود، در نهایت خیلی بیشتر از آنچه که انتظار داشتید پرداخت می‌کنید. نکته دیگر این که بروکر ممکن است برای خرید یک ارز و فروش همان ارز دو اسپرد متفاوت درخواست کند. پس باید به قیمت توجه کنید.

به طور کلی، بروکرهایی که سرمایه‌ خوبی دارند و با معامله‌گران بزرگ ارز همکاری می‌کنند، قیمت‌های رقابتی‌تری ارائه می‌دهند.

ریسک‌های فارکس

معاملات در فارکس با واریز مبلغ کم با استفاده از مارجین امکان پذیر است. این کار خطرات زیادی را در بازارهای ارز برای معامله‌گران و بروکرها ایجاد می‌کند. به عنوان مثال در ژانویه ۲۰۱۵، بانک ملی سوئیس حمایت خود را از نرخ ثابت یورو متوقف کرد و این باعث شد که فرانک سوئیس به طرز قابل توجهی در برابر یورو قوی شود. معامله‌گران گرفتار شده در طرف اشتباه این معامله پول خود را از دست دادند و قادر به تامین پول مورد نیاز برای پوشش مارجین خود نبودند. در نتیجه این اتفاق، بعضی بروکرها متحمل ضررهای هنگفتی شدند و حتی بعضی از آنها به ورشکستگی کشیده شدند. معامله گران کم‌تجربه نیز ممکن است گرفتار خطای انگشت چاق شوند، مانند خطایی که به دلیل افت ۶ درصدی پوند انگلیس در سال ۲۰۱۶ اتفاق افتاد. (خطای انگشت چاق، خطایی انسانی است که در اثر فشار دادن کلید اشتباه در هنگام ورود داده‌ها به رایانه رخ می‌دهد. به عنوان مثال فردی می‌خواهد ۱۰۰۰ دلار سهامی خریداری کند اما به اشتباه یک میلیون دلار خریداری می‌کند.)

جمع بندی

افرادی که قصد معامله در بازار فارکس را دارند، باید با اختیاط پیش بروند. بسیاری از معامله‌گران در فارکس به امید کسب درآمد هنگفت به فارکس آمده‌اند اما پول خود را از دست داده‌اند. بازار فارکس جایی نیست که قیمت‌ها در آن شفاف باشد و هر بروکر روش خود را برای مظنه‌گذاری دارد. افراد و معامله‌گران باید قیمت‌ها را بررسی کرده و بهترین بروکر را برای معاملات خود انتخاب کنند.

جهت افتتاح حساب در بهترین بروکر با حداقل اسپرد کلیک کنید

منبع: Investopedia

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟