مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

بهبود سنتیمنت صعودی به دنبال رشد 2 درصدی قیمت طلا در پایان هفته

تحلیل هفتگی طلا کیتکو

جهش طلا از پایین‌ترین سطح خود در دو سال اخیر و افزایش تقریبا 3 درصدی در روز جمعه، باعث شد که سنتمینت طلا در میان تحلیلگران وال استریت به یک سنتیمنت صعودی قدرتمند تبدیل شود. با این حال، برخی از آنها همچنین خاطرنشان می‌کنند که این فلز گرانبها هنوز راهی طولانی تا معکوس کردن روند نزولی چند ماهه خود دارد.

آخرین نظرسنجی کیتکو نیوز نشان می‌دهد که سنتیمنت بازار همچنان رو به بهبود است و اکثر تحلیلگران بازار انتظار دارند در کوتاه مدت شاهد قیمت‌های بالاتر در طلا باشند. سنتمینت در میان سرمایه‌گذاران خرد نیز همچنان در حال بهبود است اما زیر آستانه 50 درصد باقی مانده است.

پس از بسته شدن کندل ماهانه اکتبر به صورت نزولی برای هفتمین ماه متوالی، که طولانی‌ترین روند نزولی طلا در 50 سال گذشته است، سنتیمنت صعودی در کل هفته در حال افزایش بود.

افزایش بازده اوراق قرضه و دلار آمریکا که نزدیک به بالاترین سطح خود در 20 سال گذشته قرار گرفته‌اند، همچنان مانعی در مقابل طلا هستند. با این حال، برخی از تحلیلگران خاطرنشان می‌کنند که نگرانی‌های فزاینده از رکود اقتصادی باعث افزایش تقاضای برای این دارایی امن شده است.

  • اوله هانسن، رئیس استراتژی کامودیتی در ساکسو بانک، گفت که رکود در ایالات متحده، فدرال رزرو را مجبور می‌کند تا قبل از رسیدن به هدف خود یعنی تورم ۲ درصدی، به چرخه سیاست انقباضی خود پایان دهد. وی افزود: «یک محیط رکود تورمی (stagflation) با رشد اقتصادی پایین و تورم بالا برای طلا صعودی خواهد بود.»

با این حال، هانسن اضافه کرد که در حالی که به نظر او طلا شتاب کافی برای رسیدن به قیمت‌های بالاتر را دارد، اما بازگشت به 1675 دلار بازار را دوباره در قلمرو خنثی قرار می‌دهد.

او گفت: «اگر قیمت طلا به بالای 1735 دلار بازگردد، با اطمینان می‌توان گفت که طلا به کف خود رسیده و به روند صعودی خود بازگشته است.»

  • کریستوفر وکیو، تحلیلگر ارشد بازار در DailyFX.com، گفت که نظرش نسبت به طلا خنثی است، و ابتدا تمایل دارد طلا از 1680 عبور کرده و به 1730 برسد.

او گفت: «شاید بتوان گفت که طلا یک کف جدید ساخته است، اما هنوز زود است. سطوح مقاومت کوتاه‌ مدتی در مقابل طلا قرار دارند که نشان می‌دهد طلا در حال ساختن کف است.»

این هفته، در مجموع 20 تحلیلگر بازار در نظرسنجی وال استریت کیتکو نیوز شرکت کردند. 10 تحلیلگر یا 50 درصد گفتند که در هفته آینده نسبت به طلا صعودی هستند. دو تحلیلگر یا 10 درصد گفتند که نزولی هستند. هشت تحلیلگر یا 40 درصد گفتند که نظرشان در مورد این فلز گرانبها خنثی است.

در بخش خرده فروشی، 520 شرکت کننده در نظرسنجی آنلاین شرکت کردند. در مجموع 240 رأی دهنده یا 46 درصد انتظار افزایش قیمت طلا را دارند. 169 نفر دیگر یا 33 درصد پیش‌بینی کردند طلا سقوط خواهد کرد. در حالی که 111 رأی دهنده باقی مانده، یا 21 درصد، انتظار یک بازار خنثی را دارند.

نظرسنجی طلای کیتکو

انتظارات صعودی غالب بر بازار طلا

رالی طلا در روز جمعه کمک کرد که هفته را در محدوده مثبت به پایان برساند. هر اونس طلا آخرین بار با 2 درصد افزایش نسبت به هفته گذشته در قیمت 1677 دلار معامله شد.

علاوه بر ترس از رکود، شکاف‌هایی در بازار کار در حال ظاهر شدن هستند. روز جمعه، اداره آمار کار اعلام کرد که 261 هزار شغل در ماه اکتبر ایجاد شده است که بالاتر از انتظارات است. با این حال، برخی از تحلیلگران گفته‌اند که وقتی فراتر از عدد اصلی را نگاه کنیم، ضعف فزاینده‌ای مشاهده می‌شود.

  • آدریان دی، رئیس مؤسسه مدیریت دارایی آدریان دی، گفت: «با نگاهی بلند مدت، کاهش آشکاری در مشاغل جدید وجود دارد. در گروه سنی “هسته” کار 25 تا 54 ساله، شاهد از دست دادن مشاغل هستیم که یک عامل بسیار مهم است. فدرال رزرو به دلیل این گزارش مکث نخواهد کرد، اما این شواهد نشان می‌دهد که وضعیت اشتغال در پس زمینه رو به وخامت است.

در کنار رشد شاخص‌های فاندامنتال صعودی، بسیاری از تحلیلگران خاطرنشان می‌کنند که چشم انداز تکنیکال طلا مثبت شده است.

  • کالین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار در مؤسسه SIA Wealth Management، گفت: «طلا در حال ساختن یک پایگاه تکنیکال در بالای حمایت 1620 دلاری بوده است و به نظر می‌رسد که از آنجا حرکت صعودی خود را شروع کرده است.

با این حال، همه تحلیلگران متقاعد نشده‌اند که افزایش قیمت طلا پایدار خواهد بود.

  • فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار در مؤسسه Blue Line Futures، گفت که بسیاری از سرمایه‌گذاران در اثر این جهش‌های کوتاه مدت ضرر کرده‌اند.

وی افزود که بازدهی اوراق قرضه آمریکا بسیار بالاتر از 4 درصد باقی می‌ماند که همچنان یک مقاومت قوی در برابر طلا خواهد بود. وی در نهایت گفت که فدرال رزرو همچنان به افزایش نرخ بهره ادامه می‌دهد و در این شرایط هر رالی در قیمت طلا به فروش روبرو خواهد شد.

  • مارک چندلر، مدیر عامل بنوکبرن Bannockburn Global Forex، گفت که انتظار دارد بالاترین سطحی که طلا نهایتا به آن می‌رسد قیمت 1677 دلار باشد.

او گفت: «من می خواهم قبل از انتشار شاخص CPI در روز پنجشنبه، که احتمالا سماجت تورم را نشان خواهد داد، معامله‌ای در طلا نداشته باشم.»

 

منبع: kitco

 

برای پیگیری دقیق وضعیت سنتیمنت بازارهای مالی، اخبار روز و فوری فارکس به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟