مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

بهترین مسیر یادگیری تحلیل تکنیکال

 

تحلیل تکنیکال

تحلیل تکنیکال

تحلیل تکنیکال علاوه بر الگو‌های نموداری و اندیکاتور‌ها، شامل مطالعه موضوعات گسترده‌ای از جمله مدیریت ریسک و اقتصاد رفتاری نیز می‌شود. هدف از این نوع تحلیل شناسایی فرصت‌های معاملاتی و سرمایه گذاری در آن‌ها با استفاده از رویکردی قانون محور است که بازده بلند مدت تعدیل شده بر اساس ریسک را به حداکثر برساند. در این مقاله نگاهی به بهترین راه‌های یادگیری تحلیل تکنیکال برای مبتدیان بدون اینکه مجبور به ریسک کردن در بازار باشند، خواهیم انداخت.

اولین قدم در راه یادگیری تحلیل تکنیکال شناخت مفاهیم بنیادی آن است که بهترین راه آن مطالعه، گذراندن دوره‌های مختلف و خواندن وب سایت‌های مختلف در رابطه با این موضوع است. همان طور که می‌دانیم بسیاری از آن‌ها رایگان است و برخی از آن‌ها نیز هزینه دریافت می‌کنند.

در حالی که کتب زیادی در این زمینه منتشر شده اما خواندن بعضی از آن‌ها بشدت توصیه می‌شود:

ـ تحلیل تکنیکال بازار‌های مالی: راهنمای جامع روش‌های معاملاتی و کاربرد‌ آنها نوشته‌ی جان مورفی
این کتاب به فارسی ترجمه شده است

ـ جادوگران بازار نوین: گفتگو با معامله‌گران برتر آمریکا نوشته‌ی جک شواگر
این کتاب به فارسی ترجمه شده است

ـ خاطرات یک عامل سهام‏‫ نوشته‌ی ادوین لفور
این کتاب به فارسی ترجمه شده است

ـ شیوه لاک پشت‌ها: روش‌هایی سری که افراد عادی را تبدیل به معامله‌گرانی افسانه‌ای کرد نوشته‌ی کورتیس فیت
این کتاب به فارسی ترجمه شده است

ـ مشاور برنامه‌نویسی متا تریدر ۵: برنامه‌نویسی سیستم‌های معاملاتی خودکار به زبان MQL5، نوشته‌ی اندرو یونگ
ترجمه فارسی برای این کتاب موجود نیست

دوره‌های مختلفی نیز در این زمینه وجود دارد:

برای مشاهده‌ی دوره نوشتاری مقدماتی تکنیکال مجموعه UtoFX کلیک کنید.

نکته حائز اهمیت این است که بسیاری از دوره‌های آنلاین وعده نتایج چشمگیری می‌دهند و از تاکتیک‌های فروش برای جذب مشتری استفاده می‌کنند اما در نهایت نتایجی که ادعا می‌کنند به دست نمی‌آید. بهتر است معامله‌گران تازه‌کار سراغ این‌گونه دوره‌ها که وعده و وعید واهی می‌دهند نروند و به جای آن به دنبال مربیانی باشند که مفاهیم بنیادی تحلیل تکنیکال را به آن‌ها بیاموزند.

بسیاری از معامله‌گران با گذشت زمان سیستم و تکنیک‌های معاملاتی خود را توسعه می‌دهند. از این گذشته شرکت‌هایی که سیستم‌های معاملاتی به اصطلاح سودآور ارائه می‌دهند اگر واقعا این روش‌ها سودآور بود هرگز آن‌ها را نمی‌فروختند!

بسیاری از وبسایت‌‌ها از جمله UtoFX به طور رایگان مروری دقیق بر مفاهیم تجزیه و تحلیل تکنیکال ارائه می‌دهند و می‌تواند نقطه شروع خوبی برای معامله گران مشتاق باشد.

مهارت‌های خود را تمرین کنید و توسعه دهید.

بعد از یادگیری جزئیات تحلیل تکنیکال، گام بعدی استفاده از این اصول و کاربرد آن‌ها از طریق بک تست (تست استراتژی بر روی گذشته‌ی نمودار) یا معاملات روی کاغذ است.

معامله‌گرانی که سیستم‌های معاملاتی خودکار را توسعه می‌دهند می‌توانند از روش بک تست استفاده کنند تا بفهمند مجموعه‌ای از قوانین با استفاده از داده‌های تاریخی چگونه عمل می‌کند. به عنوان مثال ممکن است یک معامله‌گر از استراتژی میانگین متحرک متقاطع، زمانی که میانگین متحرک کوتاه مدت از میانگین متحرک بلند مدت عبور می‌کند (سیگنال خرید) یا بالعکس استفاده کند. آن وقت معامله‌گر می‌تواند سیستم را مورد آزمایش قرار دهد تا بفهمد طی چند سال اخیر چگونه عمل کرده است.

خیلی مهم است که توجه داشته باشید سیستم‌های معاملاتی‌ای که با استفاده از داده‌های تاریخی بازدهی بالایی دارند، ممکن است عملکرد خوبی در بازار‌های زنده نداشته باشند. در واقع، سیستم‌های معاملاتی پیچیده می‌توانند ” متناسب با منحنی” باشند تا بتوانند با استفاده از داده‌های تاریخی عملکرد خوبی نشان دهند اما در آینده سود چندانی نخواهند داشت. بهترین سیستم‌های معاملاتی مجموعه‌ای ساده از قوانین را به کار می‌گیرند که هم سودآوری دارند و هم از انعطاف پذیری کافی برای عملکردی مناسب در گذشته و آینده برخوردار هستند.

معامله‌گرانی که بدون استفاده از سیستم‌های معاملاتی خودکار، معاملات خود را انجام می‌دهند بد نیست به منظور بهبود مهارت‌های خود، شیوه معامله‌گری بر روی کاغذ را در نظر بگیرند. با این وجود به جای اینکه معاملات خود را روی کاغذ انجام دهند با استفاده از حساب دمو می‌توانند به معامله بپردازند تا ببینید عملکردشان در طول زمان چگونه است. پیگیری دقیق عملکرد این معاملات به منظور تعیین منطقی نرخ موفقیت این استراتژی‌ها در طول زمان و تمرین و ممارست در بازه‌ای طولانی مدت مهم است.

بروکرهای زیادی در زمینه‌ی ارائه خدمات آنلاین جهت معامله در بازار جهانی فعالیت می‌کنند. از طریق این لینک می‌توانید حساب آنلاین معاملاتی افتتاح کنید و در بازار جهانی، معاملات خود را انجام دهید.

منبع: Investopedia

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

 

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟