بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل بازار فارکس در هفته انتخابات آمریکا از بانک ING

تحلیل بازار فارکس در هفته انتخابات آمریکا از بانک ING

امروز فروشنده دلار باشیم یا خریدار؟

تحلیل بازار فارکس: ما قصد داریم تا به نظرسنجی‌های انتخاباتی اعتماد کنیم و پیش بینی می کنیم که در انتخابات روز سه شنبه بایدن پیروز شود (دلار آمریکا کاهش می یابد و شاخص سهام افزایش می یابند)، اما ریسک اعلام نتایج دیرتر از موعد دست کم گرفته شده است. جلسه فدرال رزرو و آخرین آمار مربوط به اشتغال در آمریکا می توانند در نتیجه تأثیر گذار باشند. بانک مرکزی انگلستان و بانک مرکزی استرالیا قصد افزایش برنامه تسهیل کمی خود را دارند اما پیش بینی می کنیم که نرخ بهره را بدون تغییر نگه دارند

  • پیش‌بینی این بانک برای جفت ارز یورودلار بازه 1.1500 – 1.1920 و همچنین تارگت یکماهه عدد 1.1800 است

دلار

دلار آمریکا: تمام نگاه ها به نتیجه انتخابات است ( تمرکز و محرک بازار، انتخابات است)

در هفته جاری تقویم اقتصادی آمریکا بسیار شلوغ است. معمولا نشست FOMC و گزارشات اشتغال در صدر اخبار هستند اما این هفته نتیجه انتخابات روز سه شنبه تمام نگاه ها را به خود جلب کرده است. به نظر می رسد که بازار انتخاب شدن بایدن را پذیرفته است. این نتیجه به معنی ضعیف تر شدن دلار خواهد بود. دلیل اول برای ضعیف شدن دلار را می توان انتظارات مختلف در مورد بسته محرک مالی بزرگ تر دانست. دلیل دوم می تواند پایین ماندن نرخ بهره واقعی برای مدت بیشتر باشد و همچنین بازگشت آمریکا به قراردادهای بین المللی که ترامپ از آن ها خارج شده باشد. ( که باعث می شود دارای های امن قوی و دلار ضعیف شود). تمام این موارد می توانند برای دارایی های ریسک پذیر و 10 ارزی که بیشترین حجم معاملات و نقدینگی را دارند (G10)، مفید باشد اما برای دلار آمریکا مضر است. مثل تمام انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، انتخاب شدن حزب دموکرات می تواند برای ارز کرون نروژ و دلار استرالیا از همه بهتر باشد. تاخیر در منتشر شدن نتیجه انتخابات و یا نپذیرفتن نتیجه انتخابات توسط نامزدها، می تواند بزرگترین ریسک موجود در بازار باشد و هر دو مورد می توانند نوسانات بازار را به شدت افزایش دهند. ( به همین دلیل فکر می کنیم در این هفته، شاخص دلار و 10 ارز پرتقاضا بازار، دامنه نوسانی بزرگتری داشته باشند.)

در سه ایالت پنسیلوانیا، میشیگان و ویسکانسن که دو نامزد نزدیک ترین رقابت را با یکدیگر دارند و هر لحظه ممکن است یکی از آن ها پیروز شوند ( به این ایالات که کاملا طرفدار یک حزب نیستند Swing States می‌گویند)، برگه های رای تا روز انتخابات شمرده نمی شوند و همین موضوع می تواند دلیل به تاخیر افتادن نتیجه انتخابات شود. البته اگر بایدن در ایالت های بزرگ مثل فلوریدا و تگزاس پیروز شود، تصویر پیروز انتخابات می تواند برای ما واضح‌تر شود.
از لحاظ داده های آماری، نشست FOMC در روز پنج شنبه می تواند تاثیر داویش( Dovish) خودش را حفظ کند و فدرال رزور آمریکا باید آماده باشد تا در صورت لزوم اقدامات بیشتری انجام دهد. آمار اشتغال در روز جمعه منتشر می شود و می تواند در مومنتوم بازار تاثیر منفی بیشتری بگذارد. نکته مهم در هفته جاری این است که آمار اشتغال که همیشه جزء مهم ترین اخبار بوده، در این هفته زیر سایه انتخابات قرار گرفته است.

هر هفته تحلیل بازار فارکس را می‌توانید در سایت UtoFX مطالعه کنید. تحلیل جامع این هفته را در لینک تحلیل هفتگی فارکس بخوانید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

1 دیدگاه در “تحلیل بازار فارکس در هفته انتخابات آمریکا از بانک ING
  1. حسین گفت:

    ❤❤

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟