مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل بالا به پایین یا Top down چیست‌؟

تحلیل بالا به پایین یا Top down چیست‌؟

تحلیل بالا به پایین چیست؟

تحلیل بالا به پایین (Top Down) در سرمایه گذاری بنیادی از بالاترین سطح داده‌های اقتصاد کلان آغاز می‌شود و این پروسه با فیلتر کردن اطلاعات لایه‌های مالی برای پیدا کردن بهترین مکان برای سرمایه گذاری تا یک شرکت خاص ادامه می‌یابد.

تحلیل بالا به پایین از وضعیت فعلی اقتصاد جهان آغاز می‌‌شود، سپس با واکاوی دقیق به یک کشور خاص و وضعیت اقتصادی آن کشور می‌پردازد. در مرحله بعد رشد یک بخش، قدرت آن صنعت و در نهایت عملکرد شرکت خاص مورد بررسی قرار می‌گیرد. رویکرد بالا به پایین تلاش می‌کند داده‌های اقتصاد کلان را از بالاترین سطح کلانی فیلتر کند و به سطح بنیادی خرد یک شرکت برای شناسایی بهترین موقعیت برای سرمایه گذاری بر اساس تمام سطح‌ها پیش‌ می‌رود.

در تحلیل بالا به پایین تمام جزئیات برای سرمایه گذاری بررسی می‌شود. در این روش باید اقتصاد جهانی قوی باشد، سپس قوی‌ترین کشور از لحاظ اقتصادی و در بخشی در حال رشد سرمایه گذاری انجام می‌شود. در این بخش اقتصادی در حال رونق، سهام قوی‌ترین شرکت خریداری می‌شود. در این نوع سرمایه گذاری نیاز است که حداقل 5 لایه قوی مالی برای حداکثر بهینه سازی سرمایه وجود داشته باشد. اگر هر یک از این موارد رعایت نشود این نوع سرمایه گذاران به دنبال فرصت‌های دیگر می‌گردند یا صبر می‌کنند تا زمانی که شرایط مطلوب‌تر شود سرمایه خود را وارد کنند.

تحلیل بالا به پایین یا Top down چیست‌؟

در تحلیل تکنیکال رویکرد بالا به پایین از بالاترین تایم فریم آغاز می‌شود و تا نمودار قیمتی فعلی پیش‌ می‌رود. یک تحلیل‌گر تکنیکال برای دریافت سیگنال نقطه ورود، نیاز دارد تایم فریم ماهانه، هفتگی، روزانه و میان روزی (Intra-Day) هم راستا و در یک جهت باشند. اگر تایم فریم ماهانه روند صعودی باشد، در تایم فریم هفتگی می‌توان کف‌های بالا‌تر و سقف‌های بالاتر را مشاهده کرد. در تایم فریم روزانه سطح حمایتی کلیدی مشخص می‌شود و در نمودار میان روزی سقف قیمتی جدید تشکیل می‌شود. یک تحلیل‌گر بالا به پایین می‌تواند سیگنال خرید را در تمام سطوح ببیند و در هر مرحله مهر تایید به معامله را بگیرد.

تحلیل بالا به پایین از بالاترین سطح برای سرمایه گذاری بنیادی، مالی، اقتصادی، یا تحلیل تکنیکال آغاز می‌شود. این رویکرد از سطح کلان تا خرد ادامه پیدا می‌کند تا اطمینان حاصل کند قبل از وارد کردن سرمایه، هم آمیزی اطلاعات و روندها، با تصمیم‌گیری در مورد خرید یا فروش‌ در یک راستا باشند.

منبع: newtraderu

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

1 دیدگاه در “تحلیل بالا به پایین یا Top down چیست‌؟
  1. حسین فرنام گفت:

    تشکر از مطلب عالی که قرار دادید لطفا یک مثال واقعی از سرمایه گذاری و معاملات تکنیکال و بنیادی هم ارائه بدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟