بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

تحلیل بنیادی روزانه بازار فارکس: بانک مرکزی اروپا باعث افت یورو خواهد شد

تحلیل بنیادی روزانه بازار فارکس: بانک مرکزی اروپا باعث افت یورو خواهد شد

  • مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه – تاریخ 31 تیر (22 ژوئیه)

پیش‌بینی می‌شود ریسک‌ها قبل از جلسه بانک مرکزی اروپا (ECB) برای جفت ارز EURUSD بیشتر به سمت پایین تمایل داشته باشد. احتمالا شفاف سازی بازبینی استراتژی بانک مرکزی و رهنمودهای جدید این بانک لحن داویش خواهند داشت و منجر می‌شود بازار در سال 2022 انتظار کاهش برنامه خرید اوراق را نداشته باشد. در آفریقای جنوبی، بانک مرکزی این کشور (SARB) احتمالا نرخ بهره را تغییر نخواهد داد و احتمالا تغییر لحن به سمت هاوکیش منجر به رشد رند آفریقای جنوبی (ZAR) نشود.

دلار آمریکا: امروز تمام نگاه‌ها معطوف به ECB است

جلسه امروز بانک مرکزی اروپا به عنوان مهم‌ترین رویداد این هفته قلمداد می‌شود. این هفته ارزهای اصلی بازار فارکس حرکت چندانی نداشتند.

در هفته جاری معاملات محافظه کارانه در بازار فارکس غالب بوده‌اند و منجر به رشد دلار در برابر ارزهای ادواری G10 البته به غیر از دلار کانادا شدند. به نظر می‌رسد بیانیه کاهش خرید اوراق بانک مرکزی کانادا تاثیر خود را با تاخیر بر دلار کانادا گذاشته و موجب رشد این ارز شده است. به عقیده ما برنامه خرید اوراق بانک مرکزی تا پایان سال 2021 به پایان خواهد رسید. جریان داده‌ها در آمریکا همچنان سبک هستند و انتظار نمی‌رود تا قبل از جلسه هفته آینده بانک مرکزی آمریکا رویدادی که محرک تغییر انتظارات بازار باشد، رخ دهد.

یورو: لحن داویش بانک مرکزی نمی‌تواند موجب رشد یورو شود

سخنان هفته گذشته لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، و بازبینی استراتژی این بانک که جدیدا منتشر شد باعث شده است جلسه امروز اهمیت بیشتری داشته باشد.

پیش‌بینی می‌شود احتمالا جلسه امروز بانک مرکزی موجب افت EURUSD شود. دلیل اصلی برای این پیش‌بینی ریسک غیر قابل اغماضی است که بازبینی استراتژی بانک مرکزی اروپا را شفاف سازی می‌کند و منجر می‌شود بازار پیش‌بینی کند بانک مرکزی خریدهای APP (برنامه خرید دارایی) را افزایش می‌دهد و PEPP را کاهش دهد. این مسئله می‌تواند در نهایت منجر می‌شود سرعت کاهش خرید اوراق از آن چیزی که انتظارش می‌رفت، کندتر باشد. علاوه بر این هر شفاف سازی از هدف تورمی جدید تاکیدی بر لحن داویش بیشتر خواهد بود.

علی‌رغم سخنان هفته گذشته لاگارد در مورد تغییر سیاست‌های لفظی بانک مرکزی اروپا، انتظار نمی‌رود امروز در مورد تغییر نرخ بهره صحبت شود چرا که نرخ بهره در حال حاضر در کف قرار دارد و به گفته این بانک فعلا خبری از افزایش نرخ بهره نخواهد بود. احتمالا امروز در مورد دو برنامه APP و PEPP صحبت خواهد شد. این مسئله می‌تواند تاکیدی باشد که ECB از بانک مرکزی آمریکا (FED) در تغییر لحن به سمت هاوکیش پیروی نخواهد کرد. احتمالا امروز جفت ارز EURUSD روند نزولی را ادامه خواهد داد و حرکت قاطعی به سمت 1.1700 خواهد داشت.

با این وجود انتظار داریم واگرایی کامل بین FED و ECB را در سال 2022 ببینیم و جفت ارز EURUSD تمام رشدی که در نیمه دوم امسال داشته باشد، را سال بعد پس بدهد.

تحلیل تکنیکال روزانه فارکس را از اینجا مطالعه کنید
 تحلیل تکنیکال فارکس 22 ژوئیه/ 31 تیر

پوند: تراز مجدد با مدل‌ ارزش مالی منصفانه کوتاه مدت

جفت ارز EURGBP حرکت اصلاحی خود را انجام داد و در حال حاضر پایین‌تر از 0.8600 معامله می‌شود. طبق مدل‌ ارزش مالی منصفانه کوتاه مدت ما رشد اخیر این جفت ارز منجر شد این جفت ارز بالاتر از ارزش خود معامله شود.

طبق صحبت‌های گفته شده انتظار داریم امروز یورو افت کند و جفت ارز EURGBP روند اصلاحی را ادامه دهد. با این حال افت پایدار این جفت ارز بستگی به اخبار درمورد برگزیت دارد. اخبار در مورد برگزیت مجددا نشان می‌دهند واگرایی بین انگلیس و اروپا بیشتر شده است و اتحادیه اروپا مجددا تکرار کرد مذاکره در مورد پروتکل ایرلند شمالی جزء گزینه‌ها نخواهد بود.

رند آفریقای جنوبی (ZAR): بانک مرکزی آفریقای جنوبی احتمالا برای افزایش نرخ بهره عجله‌ ندارد

امروز جلسه بانک مرکزی آفریقای جنوبی (SARB) برگزار می‌شود و انتظار می‌رود نرخ بهره را تغییر ندهد و نرخ بهره همان 3.5% باقی بماند. بر خلاف همتایان خود مثل روسیه، برزیل و مکزیک بانک مرکزی آفریقای جنوبی عجله‌ای برای افزایش نرخ بهره ندارد چرا که افزایش تورم در این کشور به طرز چشم‌گیری محدود شده است. شاخص تورمی قیمت مصرف کننده (CPI) و Core CPI سالانه این کشور به ترتیب 4.9% و 3.2% اعلام شدند که به هدف SARB یعنی 4.5% بسیاز نزدیک است و اختلاف مثبت/منفی 1.5% از نظر این بانک قابل قبول است.

هر چند بانک مرکزی افزایش تورم (که بیشتر از به دلیل دستمزدها و قیمت انرژی رخ داده) را زیر نظر دارد اما هنوز خیلی زود است که بخواهد از شورش های گسترده اخیر چیزی نتیجه گیری کند. اخیرا بزرگ‌ترین پالایشگاه نفت این کشور به دلیل نگرانی‌های امنیت عمومی تعطیل شده است.

این شورش‌ها بر رشد اقتصادی تاثیر خواهند داشت اما هنوز خیلی زود است که SARB بخواهد پیش‌بینی خود از GDP امسال را از 4.2% کاهش دهد.

جفت ارز USDZAR بالاتر از محدوده 14 معامله می‌شود و احتمالا این جفت ارز نمی‌تواند پایین‌تر از محدوده 14 قرار بگیرد. اگر امروز SARB لحن هاوکیش داشته باشد و پیش‌بینی بازار برای دو بار افزایش نرخ بهره را تقویت بخشد، پیش‌بینی می‌شود محدوده 14.25 – 14.35 محدوده خوبی این جفت ارز باشد. احتمالا تا پایان سال USDZAR به 15 خواهد رسید.

منبع: ING

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟