بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل تکنیکال روزانه فارکس 12 اسفند- سشن اروپا

تحلیل تکنیکال روزانه فارکس 12 اسفند- سشن اروپا

تحلیل تکنیکال روزانه فارکس 12 اسفند– سشن اروپا
جفت ارز دلار آمریکا دلار کانادا

پس از این که بانک مرکزی کانادا نرخ بهره را به 0.5% رساند، دلار کانادا رشد کرد. شکست محدوده تقاضا حوالی 1.2680، منجر به افزایش فشار فروش شده است.

حمایت روزانه در این جفت ارز در محدوده 1.2640 است. شکست این محدوده می‌تواند فشار فروش تا محدوده 1.2560 را افزایش دهد. کف قیمتی ماه ژانویه در حوالی 1.2450 می‌تواند محدوده حمایت کلیدی باشد.

رسیدن اندیکاتور RSI به محدوده اشباع خرید می‌تواند منجر شود فروشندگان کوتاه مدت از معامله خود خارج شوند و قیمت رالی تا محدوده 1.270 داشته باشد.

تحلیل تکنیکال روزانه فارکس 12 اسفند- سشن اروپا

جفت ارز دلار استرالیا دلار آمریکا

کندل روزانه جفت ارز AUDUSD بالاتر از خط گردن الگوی کف دو قلو در محدوده 0.7274 بسته شد. امروز این جفت ارز در محدوده 0.730 معامله می‌شود. میانگین متحرک ساده 200 در محدوده 0.7320 قرار گرفته است. این میانگین متحرک می‌تواند همانند ماه اکتبر مانع از رشد بیشتر قیمت شود.

در اندیکاتور RSI هنوز شرایط اشباع خرید تایید نشده است در حالی که اندیکاتور Stochastics بالاتر از محدوده 80 قرار گرفته و در حال قوی‌تر شدن است. اندیکاتور مکدی از سقف‌های پیشین خود عبور کرده و به نظر محدوده مقاومتی در پیش رو ندارد. بنابراین سناریو پایه برای این جفت ارز رشد در کوتاه مدت است.

اگر میانگین متحرک ساده 200 اجازه بدهد، قیمت می‌تواند به محدوده فیبوناچی اصلاحی 61.8% در محدوده 0.7376 برسد. قرار گرفتن قیمت بالاتر از محدوده 78.6% فیبوناچی می‌تواند راه را برای رسیدن قیمت به سقف ماه اکتبر یعنی محدوده 0.7554 هموار کند. رشد بیشتر قیمت می‌تواند تصویر میان مدت برای این جفت ارز را از خنثی به صعودی تغییر دهد.

در سناریو نزولی، در صورتی که قیمت پایین‌تر از خط گردن 0.7274 که با محدوده 50% فیبوناچی اصلاحی مصادف شده بازگردد، قیمت می‌تواند به محدوده 38% فیبوناچی و میانگین متحرک ساده 20 بازگردد. اگر فشار فروش باقی بماند محدوده 23.6% فیبوناچی اصلاحی در محدوده 0.7126 می‌تواند حمایتی مهمی باشد. در صورت ادامه روند نزولی قیمت می‌تواند به کف قیمتی 0.6992 بازگردد.

به طور خلاصه حفت ارز AUDUSD الگوی صعودی خود را با قرار گرفتن در بالای محدوده 0.7274 تکمیل کرده اما برای ادامه داشتن روند باید بتواند از میانگین متحرک ساده 200 عبور کند.

تحلیل تکنیکال روزانه فارکس 12 اسفند- سشن اروپا

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس را از اینجا مطالعه کنید
تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 3 مارس/12 اسفند
نفت WTI

با افزایش تنش‌ها در اوکراین قیمت نفت WTI رشد قابل توجهی داشت. رالی قیمتی با شکسته شدن محدوده روانی 100 افزایش یافت.

وضعیت اشباع خرید در اندیکاتور RSI در تایم فریم روزانه و ساعتی گسترش بیش از حد روند را نشان می‌دهد. ممکن است سیو سودی در بازار شاهد باشیم و قیمت کمی افت کند.

در این سناریو محدوده حمایتی 104 دلار، می‌تواند محدوده مهمی باشد. با این حال سنتیمنت به شدت صعودی است و پولبک قیمت محدود خواهد بود. محدوده قیمتی 120 دلار می‌تواند هدف بعدی قیمتی باشد.

تحلیل تکنیکال روزانه فارکس 12 اسفند- سشن اروپا

منابع: XM و  ORBEX 

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟