بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل روزانه بازار فارکس: آرامش قبل از طوفان روز پنج‌شنبه

تحلیل روزانه بازار فارکس: آرامش قبل از طوفان روز پنج‌شنبه

  • مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه – تاریخ 18 خرداد (8 ژوئن)

سرمایه گذاران همچنان در حال هضم کردن پیشنهادات G7 برای مالیات شرکت‌ها هستند. نوسانات در بازار فارکس قبل از “پنج‌شنبه فوق‌العاده” پایین است. روز پنج‌شنبه شاخص CPI و جلسه بانک مرکزی اروپا را در تقویم داریم. ثبات در سنتیمنت جهانی می‌تواند فضا را برای افت دلار باز کند و جفت ارز EURUSD به سمت 1.220 حرکت کند. انتشار شاخص ارزیابی انتظارات اقتصادی آلمان (ZEW) می‌توانند تاییدی بر مومنتوم مثبت ناحیه یورو باشد.

دلار آمریکا: ادامه روند نزولی تا روز پنج‌شنبه؟

قبل از روز شلوغ بازار در این هفته (پنج‌شنبه)، پیش‌بینی می‌شود دلار در حالت خنثی یا روند نزولی ملایمی داشته باشد. بازار همچنان در حال هضم پیشنهادات G7 برای حداقل نرخ مالیات شرکت‌ها است. سخنان جنت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا، مبنی بر این که “افزایش نرخ بهره می‌تواند به نفع آمریکا باشد” نتوانست رشد دلار را به همراه داشته باشد اما فشار مضاعفی بر بازار سهام آمریکا وارد کرد. بازار سهام آسیا نیز با افتی مواجه شدند. در تقویم امروز برای دلار آمریکا شاخص سنتیمنت کسب و کارهای خرد NFIB برای ماه مه منتشر خواهد شد. این شاخص نیز ممکن است مثل داده NFP روز جمعه بر روند برآورده نشدن تقاضا در بازار کار تاکیدی داشته باشد. امروز داده‌های تجاری نیز در کانون توجهات هستند. پیش‌بینی می‌شود کسری تراز تجاری آمریکا برای ماه آوریل  کمتر از 70 میلیارد دلار باشد. البته افزایش کسری تراز تجاری در ماه مارس احتمالا دلیل کافی برای رشد دلار نخواهد بود. به طور کلی بعید به نظر می‌رسد خبر محلی از آمریکا برای دلار آمریکا منتشر شود. اعضای بانک مرکزی آمریکا قبل از جلسه این بانک در هفته آینده به دوره خاموشی رفتند

یورو: انتشار شاخص ارزیابی انتظارات اقتصادی آلمان (ZEW) تاکیدی بر مومنتوم خوب داده‌های ناحیه یورو خواهد بود

با انتشار آمار شاخص ارزیابی انتظارات اقتصادی آلمان (ZEW) انتظار می‌رود جفت ارز EURUSD به بالای محدوده 1.220 برسد. بعد از داده‌های خوب PMI ماه مه بازار انتظار دارد شاخص ZEW رشدی را نشان دهد. هر چند که پیش‌بینی می‌شود تاثیر این خبر بر یورو محدود باشد، با این حال اگر داده بهتر از پیش‌بینی اعلام شود رشد جفت ارز EURUSD را قبل از جلسه بانک مرکزی اروپا (ECB) در روز پنج‌شنبه شاهد خواهیم بود.

پوند: معاملات عجیب

این هفته داده چندان مهمی برای پوند انگلیس در تقویم اقتصادی وجود ندارد. دولت انگلیس در 14 ژوئن (25 خرداد) بیانیه‌ای در مورد جزئیات برنامه کاهش محدودیت‌های ویروس کرونا در 21 ژوئن (1 تیر) صادر خواهد کرد. پیش‌بینی می‌شود حتی تاخیر احتمالی در روند بازگشایی اقتصاد نتواند تاثیر منفی چندانی بر پوند داشته باشد. پوند از لحاظ معاملات در گزارش COT مسیر جالبی را دنبال می‌کند. از اواسط ماه مارس (اسفند) معاملات سفته بازی در پوند الگو تکرار شونده‌ای داشته است. در یک هفته شاهد افزایش معاملات خالص خرید و در هفته بعد شاهد افت معاملات خالص خرید بودیم.

دلار نیوزیلند: NZDUSD به زودی بالای محدوده 0.73 قرار خواهد گرفت

داده‌های CFTC نشان داد دلار نیوزیلند با لانگ اسکوئیز شدیدی مواجه شده است. (لانگ اسکوئیز (Long Squeeze) به زمانی می‌گویند که قیمت در حال افت سریع است و دارندگان پوزیشن خرید، برای محدود کردن زیان خود مجبور به فروش می‌شوند و این فروش‌ها فشار فروش را بیشتر می‌کند و به افت بیشتر دامن می‌زند.) ممکن است دلیل عملکرد ضعیف دلار نیوزیلند در چند روز اخیر همین موضوع باشد. دلار نیوزیلند به دلیل ریسک‌های ملایم و بازده جذابی که دارد می‌تواند در ماه ژوئن به بالای 0.73 برگردد.

منبع: ING

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

برای یادگیری معامله بر اساس تحلیل سنتیمنت و اخبار به مطالب زیر مراجعه کنید:

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟