بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

تحلیل روزانه بازار فارکس: اختلاف در اوپک پلاس، اختلاف نظر یا یک قدم مانده به فروپاشی

تحلیل روزانه بازار فارکس: اختلاف در اوپک پلاس، اختلاف نظر یا یک قدم مانده به فروپاشی

  • مدت زمان مطالعه: ۵ دقیقه – تاریخ ۱۵ تیر (۶ ژوئیه)

دلار  پیش از انتشار صورت جلسه FOMC در فردا عصر، کمی کاهش داشته است.در همین حال شاهد نوساناتی در بازارهای دیگر خصوصا در بازار کامودیتی‌ها هستیم.

دلار آمریکا: تمرکز بازار در جای دیگر است

دلار این هفته را با لحنی آرام آغاز کرده است چرا که سرمایه‌گذاران به داستان  بهبود در خارج از ایالات متحده و همچنین شکست مذاکرات اوپک پلاس  نگاه می کنند. تمرکز در حال حاضر بیشتر بر روی روایت بهبود است  تا نسخه دلتای کرونا. ثبات نسبی در ارزهای آسیای جنوب شرقی گواه این مساله است.

همچنین در ۲۴ ساعت گذشته تمرکز زیادی بر روی ارزهای کامودیتی محور بوده است. جایی که هم نیوزلند و هم کانادا گزارش چشم‌انداز تجاری سه ماهه خود را  منتشر کردند. این گزارش‌ها از قیمت‌‌گذاری بازار بر روی ارزهای نیوزلند و کانادا حمایت کردند. همچنین شاهد این هستیم که بانک مرکزی استرالیا نیز لحن خوش بینانه‌تری داشت. این بانک زمان بررسی QE را سه  ماه دیگر اعلام کرد در حالیکه پیشتر اعلام کرده  بود که تا فوریه چنین کاری نمی‌کند. این نشان  می‌دهد که احتمال دور شدن بانک مرکزی استرالیا از سیاست‌های  اضطراری وجود دارد.

در این شرایط است  که دلار کمی نوسانی است  و سرمایه‌گذاران منتظر انتشار صورتجلسه FOMC هستند. در معاملات امروز DXY می‌تواند کمی کاهش یابد (شاید تا ۹۲.۰۰). اما ادامه روند این شاخص به صورتجلسه بستگی دارد. اگر صورتجلسه آنقدر که بازار تصور  می‌کرد هاوکیش نباشد، ممکن است در ادامه شاهد نزول کمی بیشتر هم باشیم.

یورو: نوسان کاهش می‌یابد

پس از جلسه ۱۶ ژوئن FOMC، ما حدس می‌زدیم که لحن هاوکیش  فدرال رزرو برای افزایش نوسان در EURUSD کافی باشد. اما به وضوح می‌بینیم که اینگونه نیست. نوسانات پایین و پیام واضحی که از بازار اوراق قرضه می‌‌آید به ما  می‌گوید که معاملات دلار آمریکا دربرابر ارزهای عمده حداقل  فعلا در یک محدوده باقی  خواهد ماند. مگر اینکه روایت‌های رشد اقتصادی تغییر زیادی داشته باشد.

امروز در تقوی منطقه یورو چیز زیادی برای بهبود مثبت یورو وجود ندارد. همچنین ممکن است EURUSD به منطقه ۱.۹۱۱۰ بازگردد.

در جای دیگر، نرخ بازار پول را می‌بینیم. به عنوان مثال، در مجارستان، بانک مرکزی هاوکیش عمل می‌کند اما EURHUF همچنان ثابت باقی مانده است. ما در مورد فورینت مثبت هستیم اما باید مراقب  تحولات محلی خارج از بانک مرکزی نیز  بود.

پوند: لذت آزادی

پوند عملکرد خوبی از خود نشان داده است. این  می‌تواند به سخنان شب گذشته بوریس جانسون در مورد بازگشایی کامل اقتصاد و یادگیری زندگی با کرونا مرتبط باشد. با این حال، این رشد کمی شکننده به نظر می‌رسد. حتی بانک انگلستان نیز اذعان می‌کند که مرحله نهایی بازگشایی اقتصادی تاثیر کمی بر فعالیت‌های اقتصادی خواهد داشت.

در این مرحله، EURGBP با شکستن سطح حمایت مهم در ۰.۸۵۳۰ می‌تواند کاهش بیشتری پیدا کند اما GBPUSD در برابر رشد مقاومت می‌کند.

مشکلات اوپک پلاس موقتا از نفت حمایت می‌کند اما ریسک فروپاشی وجود دارد

امروز گزارش‌های پسیاری ازافزایش قیمت نفت پس  از عدم موفقیت اوپک پلاس در مذاکرات به گوش می‌رسد. بااین حال قیمت‌ها کمی بالا به نظر می‌رسند. همانطور که وارن پترسون در آخرین تحلیل خود در مورد نفت گفت، علی‌رغم ارزیابی صعودی قیمت نفت به خاطر بن بست فعلی بین عربستان و امارات، همچنان این ریسک وجود دارد که کل اوپک  پلاس نابود شده و قیمت نفت  سقوط شدیدی به خود ببیند.

تمام صادرکنندگان نفت جهان  از قیمت فعلی منتفع می‌شوند. اما ما ترجیح می‌دهیم از پزوی مکزیک حمایت کنیم. این ارز از تقاضای داخلی در ایالات متحده به خوبی بهره می‌برد.   USDMXN می‌تواند به سمت آزمان پایین‌ترین سطح خود در ۱۹.۶۰ حرکت کند.

منبع: ING

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

برای یادگیری معامله بر اساس تحلیل سنتیمنت و اخبار به مطالب زیر مراجعه کنید:

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟