مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل روزانه بازار فارکس: امروز بانک ملی مجارستان (NBH) چرخه سیاست‌های انقباضی را شروع می‌کند

تحلیل روزانه بازار فارکس: امروز بانک ملی مجارستان (NBH) چرخه سیاست‌های انقباضی را شروع می‌کند

  • مدت زمان مطالعه: 6 دقیقه – تاریخ 1 تیر (22 ژوئن)

امروز تستیفای جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا، در مقابل نمایندگان کنگره در کانون توجهات است. متن آماده شده صحبت های وی شب گذشته منتشر شد و به نظر نمی‌رسد شاهد لحن هاوکیش‌تری نسبت به جلسه هفته پیش FOMC باشیم. احتمال قوی شدن زیاد دلار در برابر دیگر ارزها ضعیف‌ است. در اروپا کرون سوئد (SEK) همچنان عدم قطعیت‌های سیاست‌های داخلی را نادیده می‌گیرد. احتمالا بانک ملی مجارستان (NBH) امروز چرخه سیاست‌های اتقباضی را آغاز می‌کند و موجب رشد فورینت مجارستان (HUF) می‌شود.

دلار آمریکا: سخنرانی پاول نباید منجر به رشد شدید دلار شود

مهم‌ترین رویداد این هفته سخنرانی پاول در مقابل کنگره است. متن آماده شده صحبت‌های پاول منتشر شده و لحن هاوکیش بیش از حدی در آن دیده نمی‌شود. رئیس بانک مرکزی آمریکا احتمالا بیان می‌کند انتظار دارد تورم در بلند مدت کاهش یابد. پاول احتمالا اشاره‌ای به سرعت ناهموار بهبودی در بازار کار خواهد کرد. سوگیری سخنان پاول احتمالا رشد قوی دیگری در دلار آمریکا (مثل هفته گذشته) را به همراه نخواهد داشت.

در نتیجه احتمالا صدمه‌ای که (نسبت به هفته پیش) به ارزهای کشورهایی که به سمت سیاست‌های انقباضی حرکت کردند (مثل روبل (RUB) و رئال برزیل (BRL)) محدود خواهد بود و این بخش از ارزهای فارکس احتمالا در فصل تابستان عملکرد خوبی خواهند داشت. با افزایش قیمت نفت، کرون نروژ (NOK) می‌تواند بخشی از ضررهای هفته پیش را جبران کند چرا که بانک نورگس (Norges Bank یا بانک مرکزی نروژ) در بین بانک‌های مرکزی G10 پیشتاز سیاست‌های انقباضی است.

یورو: مقامات بانک مرکزی اروپا تاکید می‌کنند بین بانک مرکزی آمریکا و اروپا تفاوت وجود دارد

در ناحیه یورو داده اطمینان مصرف‌کننده (consumer confidence) و سخنرانی لین و اشنابل، اعضای بانک مرکزی اروپا، در کانون توجهات هستند. احتمالا برخلاف اعضای بانک مرکزی آمریکا در هفته گذشته، سخنرانی این دو بر فاصله بانک مرکزی اروپا با لحن هاوکیش تاکید داشته باشد. واکنش جفت ارز EURUSD به سخنان پاول برای بازار مهم خواهد بود. همان طور که قبلا گفته شد در متن سخنرانی آماده شده پاول لحن هاوکیش کمتری (نسبت به هفته گذشته) دیده می‌شود و بعید به نظر می‌رسد جفت ارز EURUSD مجددا افتی داشته باشد. امروز احتمالا این جفت ارز بالای محدوده 1.1850 باقی خواهد ماند.

کرون سوئد (SEK): نگرانی‌های سیاسی نباید تاثیری بر کرون داشته باشند

دیروز لوفون، نخست وزیر سوئد، رای عدم اعتماد گرفت و حالا 6 روز وقت دارد تا در مورد تشکیل ائتلاف جدید، استعفا و یا فراخواندن انتخابات زودهنگام تصمیم بگیرد. تاثیر این اتفاق در کرون سوئد محدود بود و احتمالا در روزهای آینده همین روال باقی بماند. عدم قطعیت‌های سیاسی نه چشم انداز اساسی بهبود اقتصادی را تغییر می‌دهد و نه واکنشی از طرف بانک مرکزی سوئد (Riksbank) را به دنبال خواهد داشت. (بانک مرکزی این کشور قبل از نگرانی‌های سیاسی اخیر دیدگاه بسیار محتاطانه‌ای داشت.) احتمالا عدم قطعیت‌های سیاسی تاثیر چندانی بر SEK نخواهد داشت و عوامل خارجی احتمالا محرک حرکت جفت ارز EURSEK خواهند بود. (چرا که احتمالا نه سیاست‌های محلی و نه سیاست‌های پولی این کشور در هفته‌های آینده محرکی برای حرکت SEK نخواهند بود.)

فورینت مجارستان (HUF): امروز NBH سیاست‌های انقباضی را آغاز می‌کند

در روزهای اخیر فورینت مجارستان تضعیف شده بود اما احتمالا با شروع سیاست‌های انقباضی این حرکت محو خواهد شد. دو سناریو برای افزایش نرخ بهره وجود دارد. یا افزایش نرخ بهره در یک مرحله بزرگ (نیم درصد افزایش در نرخ بهره دپو (نرخ بهره وام بین بانکی) رخ می‌دهد و سپس به مدت 2 ماه این روند متوقف می‌شود یا در سه جلسه آینده بانک مرکزی شاهد افزایش 0.15% نرخ بهره خواهیم بود. در 3 جلسه آینده (ماه‌های ژوئن، ژوئیه و آگوست) احتمالا نرخ بهره بین 0.45% تا 0.5% افزایش خواهد یافت. چنین اقدامی از سمت بازار به عنوان گام معنا داری به سمت کاهش فشارهای تورمی در نظر گرفته می‌شود و احتمالا رشد HUF را در پی خواهد داشت. (مخصوصا با توجه به این که HUF اخیرا تضعیف شده است.) احتمال می‌رود EURHUF این هفته بتواند پایین‌تر از سطح 350 قرار گیرد.

منبع: ING

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

برای یادگیری معامله بر اساس تحلیل سنتیمنت و اخبار به مطالب زیر مراجعه کنید:

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟