بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل روزانه بازار فارکس: امروز یکی دیگر از بانک‌های مرکزی کشورهای اروپای مرکزی و شرقی به دنبال افزایش نرخ بهره است

تحلیل روزانه بازار فارکس: امروز یکی دیگر از بانک‌های مرکزی کشورهای اروپای مرکزی و شرقی به دنبال افزایش نرخ بهره است

  • مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه – تاریخ 2 تیر (23 ژوئن)

روز گذشته سخنان محتاطانه پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا، آرامش را به بازار فارکس برگرداند. احتمالا در فصل تابستان ارزهای ادواری از این موضوع بهره خواهند برد. با وجود افت اخیر جفت ارز EURGBP هنوز هم این جفت ارز بیش از حد ارزشگذاری شده است.

بعد از بانک ملی مجارستان (NBH) که در روز گذشته نرخ بهره را افزایش داد، امروز احتمالا بانک مرکزی چک (CNB) نرخ بهره را افزایش خواهد داد. اما بر خلاف فورینت مجارستان (HUF)، کرونای چک (CZK) احتمالا از این موضوع (افزایش نرخ بهره) سود کمتری خواهد برد.

دلار آمریکا: پاول برای دارایی‌های ریسکی دردسر ایجاد نکرد

همان طور که طبق متن آماده شده پاول انتظار می‌رفت، رئیس بانک مرکزی آمریکا روز گذشته لحن هاوکیشی نداشت و بیشتر همان صحبت‌ها در مورد موقتی بودن فشارهای قیمتی را تکرار کرد. هفته گذشته لحن هاوکیش بانک مرکزی بازار را غافلگیر کرد اما سخنان دیشب پاول می‌تواند ثبات را به بازار برگرداند و فضا را در فصل تابستان برای رشد ارزهای ادواری که بانک‌های مرکزی آن‌ها به سمت سیاست‌های انقباضی حرکت کردند، مهیا کند. در بین این ارزها رئال برزیل (BRL) و روبل روسیه (RUB) جزء گروه ارزهای پربازده خواهند بود. در بازارهای نوظهور HUF و در بین ارزهای G10، کرون نروژ (NOK) جزء ارزهای برجسته کم بازده هستند.

یورو: بانک مرکزی آمریکا زمان بیشتری به EURUSD داد

جفت ارز EURUSD از لحن محتاطانه پاول استفاده کرد و رشدی داشت. به دلیل این که بانک مرکزی آمریکا (FED) در مسیر حرکت به سمت سیاست‌های انقباضی جلو‌تر از بانک مرکزی اروپا (ECB) است احتمالا شاهد روند صعودی این جفت ارز در فصل تابستان نخواهیم بود. همچنین روند نزولی برای این جفت ارز نیز بعید به نظر می‌رسد چرا که حرکت فد به سمت سیاست‌های انقباضی قریب الوقوع نخواهد بود و تا قبل از گردهمایی اقتصادی Jackson Hole در ماه اوت (دو ماه دیگر) فضا باید آرام باشد.

در مجارستان بانک مرکزی این کشور 30 واحد (0.3%) نرخ بهره را افزایش داد و همچنین به روشنی تعهد داد این روند را ادامه خواهد داد و هر ماه نرخ بهره را افزایش خواهد داد. پیش‌بینی می‌شود در ماه ژوئیه و اوت شاهد دو بار افزایش نرخ بهره 0.15% باشیم. این مسئله می‌تواند به نفع HUF باشد و انتظار داریم EURHUF این هفته محدوده 350 را بشکند. (در حال حاضر این ناحیه را شکسته است.)

پوند: پوند در برابر یورو تقریبا ارزان معامله می‌شود

امروز در انگلیس توجهات معطوف به داده‌های PMI ماه ژوئن است. پیش‌بینی می‌شود داده خدماتی PMI مجددا رشدی داشته باشد و بر خلاف آن داده PMI تولیدی (بعد از رشد خوبی که ماه پیش داشت) بدتر از پیش‌بینی اعلام شود. (PMI خدماتی 61.7 اعلام شد که پیش‌بینی برای آن 62.9 بود)

پوند اخیرا در برابر یورو کمی بهبود یافته است، اما با این وجود EURGBP بر اساس مدل‌های ارزش مالی منصفانه کوتاه مدت ما همچنان بیش از حد ارزشگذاری شده است. بر اساس مدل‌ها ما تخمین می‌زنیم این جفت ارز باید حوالی 0.850 معامله شود.

کرونای چک (CZK): بانک مرکزی چک(CNB) امروز نرخ بهره را افزایش خواهد داد

امروز جلسه بانک مرکزی چک برگزار خواهد شد و انتظار می‌رود نرخ بهره 0.25% افزایش یابد. با توجه به ریسک‌های تورمی و کاهش نگرانی‌های همه‌گیری ویروس کرونا پیش‌بینی می‌شود بانک مرکزی چک چرخه سیاست‌های انقباضی را آغاز کند. پیش‌‌بینی می‌شود این بانک در ماه اوت نیز نرخ بهره را 0.25% افزایش دهد. احتمال افزایش 0.50% نرخ بهره در جلسه امروز را رد نمی‌کنیم اما علاقه داریم دو بار افزایش نرخ بهره 0.25% پی در پی را شاهد باشیم. احتمالا کنفرانس مطبوعاتی امروز لحن هاوکیشی خواهد داشت. این امر می‌تواند به نفع CZK باشد و احتمالا EURCZK به سمت 25.4 حرکت خواهد کرد. با این حال به دلیل معاملات سفته بازانه احتمالا روند صعودی کرون چک ادامه دار نخواهند. در کوتاه مدت ما معامله خرید HUF را به CZK ترجیح می‌دهیم.

منبع: ING

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

برای یادگیری معامله بر اساس تحلیل سنتیمنت و اخبار به مطالب زیر مراجعه کنید:

 

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟