بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل روزانه بازار فارکس: اکنون زمان صحبت در مورد کاهش خرید اوراق است

تحلیل روزانه بازار فارکس: اکنون زمان صحبت در مورد کاهش خرید اوراق است

  • مدت زمان مطالعه: ۶ دقیقه – تاریخ ۳۱ خرداد (۲۱ ژوئن)

جمعه هفته گذشته، بولارد تایید کرد که جروم پاول به صورت رسمی صحبت در مورد زمان صحبت‌ کردن در مورد کاهش خرید را آغاز کرده است. این موضوع باعث افزایش دلار شد. این هفته نیز شاهد سخنرانی زیادی از فدرال رزرو خواهیم بود و ممکن است رالی دلار همچنان ادامه داشته باشد.

دلار آمریکا: سخنرانان FOMC بر دستورکار این هفته مسلط هستند

عواقب موضع هاوکیش هفته گذشته FOMC همچنان بر بازار مسلط است. روز جمعه نیز بولارد تایید کرد که پاول رسما صحبت در مورد کاهش خرید را آغاز کرده است. این موضع از موضع ماه آوریل FOMC بسیار دور است. زمانی که پاول در کنفرانس مطبوعاتی خود تاکید کرد که هنوز زمان صحبت در مورد کاهش خرید اوراق قرضه نیست.

چرخش هاوکیش فدرال رزرو این سوال را مطرح کرده است که آیا استراتژی جدید آنها هدف‌گذاری میانگین تورم است که در ماه سپتامبر تصویب شده بود و این صحبت تنها نوعی مداخله لفظی برای برطرف کردن نگرانی‌ های تورمی بوده است؟ به نظر می‌رسد که بازار اوراق قرضه این روند را تشخیص داده‌ است. چرا که بازده اوراق کوتاه مدت خزانه‌داری در حال افزایش است اما بازده اوراق طولانی مدت به شدت در حال سقوط است. این موضوع این دیدگاه را ایجاد می‌کند که الف) فدرال رزرو نمی‌خواهد اقتصاد را گرم‌تر کند. ب) انقباض اولیه می‌تواند به معنای کاهش نرخ وجوه فدرال باشد. به هرحال در حال حاضر بازار بر روی افزایش ۲۵ نقطه پایه  تا نوامبر ۲۰۲۲ قیمت‌گذاری می‌کند.

حرکت فدرال رزرو به سمت سیاست‌های انقباضی، همانطور که پیشتر گفتیم، منجر به افزایش ارزش دلار در برابر ارزهای اقتصادهای توسعه یافته با بازده پایین به ویژه یورو و ژاپن می‌شود.

این هفته سخنرانان فدرال رزرو بازار را به سلطه خود در خواهند آورد. امروز سخنرانی رابرت کاپلان را در مورد چشم‌انداز اقتصادی ایالات متحده خواهیم داشت.

شاخص DXY که وزن آن نسبت به اروپا (که بازده اوراق پایینی دارد) بالا است، مثبت به نظر می رسد. این شاخص رشد سریعی داشته است اما مقاومت‌های سنگینی سر راه خود می‌بیند. در مناطق ۹۳.۴۴ که بالاترین سطح از اواخر ماه مارس است. در صورت شکستن این مقاومت احتمالا شاهد حرکت EURUSD به سمت ۱.۱۷ خواهیم بود.

یورو: صحبت‌های لاگارد امروز تحت نظر است

جفت ارز EURUSD پس از فروش سنگین هفته گذشته، اکنون در حال تثبیت است و انتظار داریم که شاهد اصلاحات کم عمقی باشیم. به نظر می‌رسد جهت حرکت به سمت پایین‌ترین سطح از ماه مارس در ۱.۱۷ باشد. بهترین شانس برای رسیدن به این سطح صحبت‌های فردای پاول است.

تقویم داده‌های امروز نسبتا سبک است. امروز کریستین لاگارد در برابر پارلمان اروپا صحبت خواهد کرد. انتظار می‌رود که بانک مرکزی اروپا از شکاف میان سیاست‌های پولی اروپا و ایالات متحده ابراز خوشحالی کند چرا که به این ترتیب ارزش یورو کاهش خواهد یافت.

در صورت ادامه صعود EURUSD، برای امروز بالاترین سطح ۱.۱۹۲۰ خواهد بود. همچنین آمار PMIهای تولیدی منطقه یورو که اواخر هفته منتشر می‌شود، در میان مشکلات بسیار زیاد زنجیره تامین جالب توجه خواهد بود.

پوند: در کوتاه مدت آسیب پذیر

پوند به دلیل ترکیبی از قدرت‌گیری دلار، افزایش روزانه آمار مبتلایان به کرونا و تنش‌های سیاسی با اتحادیه اروپا کاهش زیادی را تجربه کرده است. بهترین شانس برای بهبود پوند، جلسه سیاست‌گذاری بانک انگلستان در روز پنجشنبه است. با این حال، در این جلسه هیچ پیش‌بینی جدیدی منتشر نخواهد شد و ممکن است بانک انگلستان مایل نباشد انتظارات را برای افزایش زودهنگام نرخ بهره تقویت کند. در حال حاضر بازار بر روی افزایش نرخ بهره انگلستان به میزان ۱۰ نقطه پایه تا اوت ۲۰۲۲ قیمت‌گذاری کرده است.

به نظر میرسد GBPUSD پیش از شکستن حمایت منطقه ۱.۳۶۷۵/۳۷۰۰ برای رسیدن به بالای سطح ۱.۳۸۷۰/۳۹۰۰ تلاش خواهد کرد.

ین ژاپن: کمی روزهای آفتابی

امسال خیلی چیزها ین خوب پیش نرفته است. اما اکنون شاهد یک اصلاح کوتاه مدت هستیم که محرک آن چند عامل فاندامنتال است. اولین مورد آن این است که رالی کالاها به خاطر مداخله چین و چرخش فدرال رزرو موقتا متوقف شده است. ژاپن به عنوان یکی از واردکنندگان بزرگ کالا از این اتفاق سود میبرد.

عامل دوم این است که بازده خزانه‌داری آمریکا در حال سقوط است و USDJPY که با بازده اوراق ۱۰ ساله آمریکا همبستگی دارد همزمان با آن افزایش یافته است. مشخص نیست که بازده اوراق ۱۰ سال خزانه داری از سطح فعلی که زیر ۱.۴ درصد است پایین تر می‌ رود یا خیر.

و در نهایت اکثر معامله‌گران پوزیشن فروش بر روی ین ژاپن داشتند، اقدام به تنظیم مجدد پوزیشن های خود کرده‌اند. در این هفته کاهش GBPJPY میتواند تاییدی بر این دیدگاه باشد.

منبع: ING

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

برای یادگیری معامله بر اساس تحلیل سنتیمنت و اخبار به مطالب زیر مراجعه کنید:

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟