بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل روزانه بازار فارکس: بعید است داده‌های تورمی اعضای هاوکیش بانک مرکزی اروپا را از خواب بیدار کند

تحلیل روزانه بازار فارکس: بعید است داده‌های تورمی اعضای هاوکیش بانک مرکزی اروپا را از خواب بیدار کند

  • مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه – تاریخ 8 تیر (29 ژوئن)

دلار هفته را خوب آغاز کرد چرا که فضای ریسکی نسبت به هفته گذشته شکننده‌تر است. امروز در تقویم اقتصادی کاتالیزور چندان قوی برای دلار وجود ندارد. داده‌های تورمی آلمان می‌تواند گمانه زنی‌ها درمورد گذرا بودن تورم را تقویت کند و اقدامات فوری از طرف بانک مرکزی اروپا در پی نداشته باشد و یورو همچنان برای بهبودی تقلا کند.

دلار آمریکا: قدرت گزینشی همچنان ادامه دارد

در شروع هفته روند ارزهای G10 موقتا از فضای معاملات انتقالی دور شد و دلار آمریکا و ین ژاپن نسبت به دیگر ارزها قوی‌تر شدند. چنین حرکت اصلاحی چندان تعجب برانگیز نبود. در چند روز گذشته نگرانی‌ها در مورد گونه دلتا (هندی) ویروس کرونا به این حرکت اصلاحی (قوی شدن دلار و ین) کمک کرده است. هر چند امروز در تقویم اقتصادی خبر چندان مهمی نداریم اما در روزهای آینده داده‌های اقتصادی در کانون توجهات خواهند بود. امروز بارکین از بانک مرکزی آمریکا سخنرانی خواهد داشت. در نیمه دوم هفته اخبار و کاتالیزورهای مهمی پیش رو بازار هستند و احتمالا امروز نوسانات در بازار کم خواهند بود. همچنان پیش‌بینی می‌شود دلار در برابر ارزهای کم بازده مثل ین، یورو و فرانک سوئیس عملکرد خوب و در برابر ارزهایی که بانک مرکزی آن‌ها لحن هاوکیش داشتند عملکرد ضعیف داشته باشد. این هفته توجه ویژه معطوف ارزهایی است که با نفت سر و کار دارند. نفت در این هفته تا به الان کمی افت کرده است. ممکن است این اصلاح قیمتی به دلیل انتظارات سرمایه گذاران از افزایش چشم‌گیر تولیدات نفت توسط اوپک پلاس در ادامه این هفته باشد. احتمالا افزایش ظرفیت تولید تا حدود 500 هزار بشکه در روز در قیمت لحاظ شده باشد و ممکن است این مقدار افزایش تاتیر منفی چندانی در قیمت نفت و ارزهای مرتبط با نفت نداشته باشد.

یورو: داده‌های تورمی آلمان گمانه زنی درمورد گذرا بودن تورم را تقویت خواهد کرد

تعداد بانک‌های مرکزی که به سمت سیاست‌های هاوکیش قدم بر می‌دارند در حال افزایش است. با این حال بانک مرکزی اروپا بیشتر و بیشتر منزوی شده و همچنان در طیف فوق داویش بانک‌ها قرار دارد. داده‌های تورمی این هفته توسط بازار به دقت زیرنظر خواهند بود تا احتمال احیای انتظارات نرخ بهره را اندازه گیری کنند. بیشتر داده‌های ناحیه یورو فردا منتشر خواهند شد اما امروز داده‌های آلمان منتشر می‌شوند و واکنش بازار را برای ما مشخص خواهند کرد. پیش‌بینی نمی‌شود در ماه ژوئن تورم آلمان بیشتر افزایش یافته باشد و احتمالا تورم سالانه همان حوالی 2.5% باقی خواهد ماند. این آمار می‌تواند نشان دهد که فشارهای تورمی در ناحیه یورو واقعا موقتی هستند. دکتر ویدمن روز گذشته همین نظر را داشت. این موضوع می‌تواند نشان دهد بانک مرکزی اروپا فعلا با سیاست‌های فعلی خودش (ترکیبی از سیاست‌های داویش به نسبت بانک مرکزی آمریکا) راحت است. امروز اعضای زیادی از بانک مرکزی اروپا (لاگارد، رئیس بانک مرکزی، ویلروی و ویدمن) سخنرانی خواهند داشت و احتمالا همان سخنان قبلی را تکرار خواهند کرد. افزایش اختلاف بین بانک مرکزی و اروپا انتظارات افزایش بازده EURUSD را محدود می‌کند.

پوند: بی اعتنا به تمام اخبار منفی

پوند همچنان در برابر تحولات داخلی نگران کننده این کشور مقاومت نشان می‌دهد. افزایش گونه دلتای ویروس کرونا منجر شد روز گذشته این کشور بالاترین آمار مبتلایان از ماه ژانویه را ثبت کند. احتمالا بازار پیش‌بینی می‌کند به دلیل واکسیناسیون گسترده در انگلیس آمار بستری‌ها و فوتی‌ها مثل موج‌های قبلی افزایش نخواهد یافت. این موضوع به دولت انگلیس و بازار این اطمینان را داده که دیگر خبری از اعمال محدودیت‌ها برای مقابله با ویروس نیست و اقتصاد انگلیس بدون هیچ دست انداز بزرگی در مسیر بهبودی قرار گرفته است. بازارها همچنین نسبت به دیگر فاکتور ریسکی پوند یعنی اختلافات بین اتحادیه اروپا و انگلیس در مورد پروتکل ایرلند شمالی واکنش کاملا آرامی دارند. ضرب الاجل این پروتکل فردا است. پیش‌بینی‌ها حاکی از این هستند که اتحادیه اروپا در نهایت تاخیری در اعمال محدودیت‌ها ایجاد خواهد کرد. البته اگر نشانه‌هایی وجود داشته باشد که مذاکرات در مورد این پروتکل خوب پیش‌ نمی‌رود ممکن است بر پوند تاثیر منفی داشته باشد.

دلار نیوزیلند: بانک مرکزی نیوزیلند همچنان می‌تواند به این ارز کمک کند

بیانیه بانک مرکزی امروز منتشر شد. از جنبه سیاست‌های پولی نظرات این بانک در مورد بهبودی خوش‌بینانه بود. این بانک اعلام کرد محرک‌های پولی همچنان ضروری هستند اگر چه عادی سازی سیاست‌ها در برنامه بلند مدت این بانک قرار دارد. پس از انتشار این بیانیه دلار نیوزیلند همچنان به افت خود ادامه داد. احتمالا بازار لحن هاوکیشی از بانک مرکزی نیوزیلند را قیمت گذاری کرده بود که چنین اتفاقی رخ نداد و بیانیه تا حدودی خنثی بود. با این حال هنوز هم پیش‌بینی می‌شود در بین کشورهای G10، بانک مرکزی نیوزیلند زودتر از بقیه به سمت سیاست‌های انقباضی حرکت کند.

منبع: ING

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

برای یادگیری معامله بر اساس تحلیل سنتیمنت و اخبار به مطالب زیر مراجعه کنید:

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟