بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل روزانه بازار فارکس: بین بد و بدتر

تحلیل روزانه بازار فارکس: بین بد و بدتر

  • مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 11 تیر (2 ژوئیه)

امروز، روز بزرگی برای بازارهای مالی است. داده‌های اشتغال ماه ژوئن آمریکا امروز منتشر می‌شود و بازار به شدت این رویداد را دنبال می‌کند تا نشانه‌ای از آغاز چرخه انقباضی توسط بانک مرکزی آمریکا پیدا کند. در دیگر نقاط دنیا که نرخ واکسیناسیون کمی دارند، شیوع مجدد ویروس کرونا نگرانی‌هایی به وجود آورده است. بازار فارکس باید از میان این مسیر عبور کند. داده‌ نسبتا ضعیف NFP می‌تواند به آرامش بازار کمک کند.

دلار آمریکا: داده ضعیف NFP می‌تواند منجر به افت دلار و پس دادن رشد اخیر این ارز شود

به نظر می‌رسد بازار کاملا درگیر داستان چرخه سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی آمریکا شده است. قراردادهای آتی دسامبر سال 2022 جفت ارز EURUSD هنوز نتوانستند ضرری که در جلسه 16 ژوئن (26 خرداد) FOMC تجربه کردند را جبران کنند.

خوب پیامدهای داده NFP برای بازار چیست؟ مسلما به نظر می‌رسد بازار حساسیت زیادی به اعداد NFP نشان خواهد داد چرا که بانک مرکزی از NFP به عنوان معیاری برای “بهبودی قابل توجه” اقتصاد استفاده می‌کند و می‌تواند کاهش خرید اوراق را از این طریق توجیه کند. به دلیل این که داده ADP روز چهارشنبه بهتر از پیش‌بینی‌ها اعلام شد، انتظارات برای داده NFP از 600 هزار در روز دوشنبه به 720 هزار افزایش یافتند. هر چند که ارتباط (همبستگی) بین این دو داده کم شده است.

به عقیده تیم ما داده NFP می‌تواند کمتر از انتظارات و حوالی 550-600 هزار اعلام شود. برخی تحلیل گران اشاره کردند 6 داده NFP که امسال منتشر شدند تاثیر منفی نامتناسبی بر دلار داشتند (از این 6 بار 4 بار کمتر از انتظارات منتشر شده) و تاثیر مثبتی برای بازار سهام داشتند. با فرض این که داده NFP واقعا کمتر از انتظارات منتشر شود، انتظار می‌رود دلار در برابر ارزهای G10 مثل کرون نروژ (NOK)، دلار استرالیا (AUD) و دلار نیوزیلند (NZD) و در فضای بازارهای نوظهور در برابر پزو مکزیک (MXN) ضعیف شود.

در چنین سنارویی شاخص دلار (DXY) می‌تواند تا محدوده 91.75 اصلاح داشته باشد چرا که آمار ضعیف NFP صبر بانک مرکزی آمریکا را بیشتر خواهد کرد. اگر داده NFP نزدیک 1 میلیون یا بالاتر منتشر شود، انتظار یک حرکت صعودی برای دلار در برابر ارزهای دیگر داریم و چنین فضایی می‌تواند برای بازارهای سهام چالش برانگیز باشد.

یورو: آیا امروز محدوده نوسان فصل تابستان را مشخص می‌کند؟

داده NFP امروز نقش مهمی در تعیین محدوده نوسانی EURUSD برای فصل تابستان ایفا خواهد کرد. NFP ضعیف محدوده 1.1835 – 1.1845 را به عنوان کف قیمتی این جفت ارز مشخص می‌کند و در صورت داده قوی محدوده 1.1700 می‌تواند کف این جفت برای فصل تابستان باشد.

امروز آپشن‌های بزرگی حوالی ساعت 18:30 به وقت ایران در محدوده 1.1750 تا 1.1950 منقضی شوند.

امروز وضعیت دلار توسط داده NFP مشخص می‌شود. روز گذشته تحلیل گری وضعیت اقتصادی روسیه را بروز رسانی کرد و پیش‌بینی کرد GDP این کشور از 2.5% به 3.8% افزایش یابد. همچنین وی احتمال می‌دهد بانک مرکزی روسیه (CBR) نرخ بهره را 75 واحد (0.75%) افزایش دهد و نرخ بهره به 6.25% برسد. پیش‌بینی می‌شود رشد اخیر جفت ارز EURRUB حوالی 87.00 تا 87.5 توقف داشته باشد و در ادامه این ماه محدوده 86 شکسته شود.

پوند: بیلی، رئیس بانک مرکزی انگلیس، زیر پای پوند را خالی کرد

دیروز عملکرد خوب اخیر پوند تحت تاثیر سخنان بیلی متزلزل شد. بیلی اشاره کرد بانک مرکزی نباید به افزایش تورم بیش از حد واکنش نشان دهد. بازار خوش‌بین بود و افزایش 0.1% نرخ بهره را برای ماه مه سال 2022 قیمت گذاری کرده بود. پوند در صورت قیمت گذاری مجدد بانک مرکزی در کوتاه مدت آسیب پذیر به نظر می‌رسد و جفت ارز EURGBP اگر محدوده 0.8610 – 0.8615 شکسته شود می‌تواند رالی صعودی خوبی داشته باشد.

پزو مکزیک (MXN): احتمالا عملکرد خوبی خواهد داشت

داده NFP مشخصا وضعیت بازار را در کوتاه مدت مشخص می‌کند، با این حال یکی از ارزهایی که همچنان باید عملکرد خوب خود را ادامه دهد پزو مکزیک است. پزو از افزایش نرخ بهره غافلگیرانه بانک مرکزی این کشور در ماه گذشته بهره می‌برد. این اقدام بانک مرکزی نشان داد این کشور ریسک افزایش تورم در فصل تابستان را نمی‌پذیرد و قصد دارد انتظارات تورمی را تحت کنترل بگیرد. مشخصا پزو در ردیف اول ارزهایی خواهد بود که عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهند. با این حال در صورت افزایش فشار فروش در این ارز احتمالا جفت ارز USDMXN تا محدوده 20.20 – 20.25 رشد خواهد کرد و پیش‌بینی می‌شود در فصل تابستان این جفت ارز را در محدوده 19.70 و یا 19.50 ببینیم.

منبع: ING

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

برای یادگیری معامله بر اساس تحلیل سنتیمنت و اخبار به مطالب زیر مراجعه کنید:

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟