مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل روزانه بازار فارکس: داده‌های مهم نمی‌توانند تغییری در روند ایجاد کنند

تحلیل روزانه بازار فارکس: داده‌های مهم نمی‌توانند تغییری در روند ایجاد کنند

  • مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 20خرداد (10 ژوئن)

انتظار نمی‌رود داده شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) ماه مه آمریکا و یا حتی جلسه بانک مرکزی اروپا (ECB) روند نزولی ملایم دلار آمریکا را تغییر دهند. افزایش قیمت در آمریکا تاییدی بر بازده واقعی منفی است که دلار آمریکا با آن مواجه است. بعید است در جلسه امروز بانک مرکزی اروپا لحن داویش (Dovish) افزایش باید. تعادل ریسک‌ها برای جفت ارز EURUSD فضای بازار را قبل از جلسه بانک مرکزی محتاطانه کرده است.

دلار آمریکا: شاخص قیمت مصرف کننده تاکیدی بر بازده واقعی منفی آمریکا خواهد بود

تمام توجهات امروز معطوف به انتشار شاخص CPI ماه مه آمریکا است. انتظار می‌رود شاخص CPI و Core CPI سالانه به ترتیب 4.8% و 3.3% اعلام شوند. این مقدار می‌تواند سقف قیمتی برای قیمت‌ها در آمریکا باشد و انتظار می‌رود تورم تا پایان سال بالاتر از هدف تورمی (2%) باقی بماند. بانک مرکزی آمریکا عجله‌ای برای تغییر سیاست‌های پولی ندارد. (داده‌های اخیر بازار کار بهانه خوبی برای این دیدگاه بانک مرکزی است) افزایش فشارهای قیمتی می‌تواند تاثیر زیادی بر دلار آمریکا داشته باشد چرا که نرخ بازده واقعی دلار منفی است. انتظار می‌رود بازار فارکس داده‌های CPI را از طريق بازده واقعی دلار تفسیر کند تا این که انتظار برای سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی داشته باشد. این مسئله می‌تواند بر دلار آمریکا تاثیر منفی داشته باشد و فضا را برای افت ملایم دلار مهیا کند.

یورو: خبری از آتش بازی نیست

امروز جلسه بانک مرکزی اروپا (ECB) در کانون توجهات است. انتظار می‌رود بانک مرکزی در مورد کاهش خرید اوراق صحبتی نداشته باشد. البته این مسئله قبلا از طریق اعضای بانک مرکزی به بازار منتقل شده و نباید موجب تعجب بازار شود. بنابراین این موضوع می‌تواند تاثیر محدودی بر یورو داشته باشد. با توجه به این که انتظار نمی‌رود در خرید دارایی‌‌ها تغییری ایجاد شود، تعادل ریسک‌ها کمی به سمت افزایش یافتن یورو تغییر کرده است.

پوند: جلسه بایدن و جانسون برای پوند روند مثبت ملایمی خواهد داشت

امروز جانسون، نخست وزیر انگلیس، و بایدن با هم دیدار خواهند داشت. بایدن احتمالا به انگلیس فشار وارد خواهد کرد تا پیمان جمعه نیک (Good Friday Agreement) را حفظ کند. (اخیرا اخباری منتشر شدند مبنی بر این که انگلیس ممکن است یک طرفه برخی از بخش‌های پروتکل ایرلند شمالی را تعلیق کند.) این خبر می‌تواند برای پوند مثبت باشد و از افزایش تنشهای تجاری بین انگلیس و اتحادیه اروپا جلوگیری کند. امروز محرک جفت ارز GBPUSD واکنش بازار به انتشار شاخص CPI آمریکا و جلسه بانک مرکزی اروپا خواهند بود.

کرونای چک (CZK): افزایش فشارهای قیمتی احتمال افزایش نرخ بهره را افزایش می‌دهند

شاخص CPI ماه مه چک 2.9% اعلام شد. (پیش‌بینی 3.2% بود) با این حال تورم بالاتر از هدف بانک مرکزی قرار دارد و احتمالا تا پایان سال به همین روال باقی می‌ماند. سرعت بازگشایی اقتصاد در حال افزایش است و زمان شروع سیاست‌های انقباضی از سمت بانک مرکزی چک (CNB) مسئله اصلی خواهد بود. احتمال افزایش نرخ بهره در جلسه ماه ژوئن بانک مرکزی 50-50 است. با این حال بازار پیش‌بینی می‌کند تا پایان سال 2022 بانک مرکزی 150 واحد یا 1.5% نرخ بهره را افزایش دهد. به همین دلیل معاملات خرید سفته بازی در کرونا چک افزایش یافتند. پیش‌بینی می‌شود هر افتی در EURCZK محدود و کوچک باشد. جفت ارز EURCZK در چند ماه اخیر نتواسته محدوده 25.40 را بشکند.

منبع: ING

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

برای یادگیری معامله بر اساس تحلیل سنتیمنت و اخبار به مطالب زیر مراجعه کنید:

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟