بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل روزانه بازار فارکس: داده‌ها و مذاکرات تجاری ممکن است برای برگرداندن نوسانات کافی نباشند

فارکس 8

  • مدت زمان مطالعه: 6 دقیقه – تاریخ 25 خرداد (15 ژوئن)

ممکن است تا جلسه روز چهارشنبه FOMC نوسانات در بازار ارزها کم باشند. مذاکرات تجاری بایدن و اتحادیه اروپا ممکن است موجب رشد یورو شود. با وجود این که در بازگشایی اقتصادی انگلیس تاخیر به وجود آمده پوند انگلیس می‌تواند رشد داشته باشد. دلار نیوزیلند قبل از اعلام شاخص تولید ناخالص داخلی (GDP) در محدوده کوچکی نوسان می‌کند. پیش‌بینی می‌شود انتشار این شاخص رشدی را برای این ارز به همراه داشته باشد.

دلار آمریکا: حرکت به سمت جلسه FOMC

به نظر می‌رسد بازار منتظر است ببینید جلسه فردا FOMC چطور پیش‌ می‌رود چرا که نوسانات در بازار فارکس کاهش یافته‌اند. ارزهای G10 تا به الان حرکت محدودی داشتند. با این حال ریسک پذیری در جهان افزایش یافته است و کرون نروژ (NOK) به دلیل رشد قیمت نفت قوی شده است. رشد بازده اوراق خزانه داری متوقف شده و به همین دلیل ین ژاپن نیز کاهش یافته است. داده‌های COT روز جمعه نشان دادند کاهش بازده اوراق در آمریکا منجر می‌شود سفته بازان قراردادهای فروش خود در ین ژاپن را اصلاح کنند. امروز در آمریکا توجهات معطوف به داده‌های خرده فروشی ماه مه است. احتمالا این شاخص نسبت به ماه پیش بدتر اعلام می‌شود. همچنین داده‌های تولیدات صنعتی و شاخص قیمت تولید کننده (PPI) ماه مه آمریکا امروز منتشر می‌شوند.

یورو: پایان اختلافات تجاری بین ایرباس و بوئینگ تاثیر محدودی در بازار فارکس خواهد داشت

بعد از جلسه G7 در تعطیلات آخر هفته و نشست ناتو (NATO) در روز گذشته، بایدن امروز با رهبران اتحادیه اروپا جلسه‌ای خواهد داشت. مذاکرات و تعرفه‌های تجاری احتمالا مهم‌ترین موضوع مورد بحث خواهند بود. به گزارش رسانه‌ها اختلافات تجاری بین ایرباس و بوئینگ حل شدند. سران اتحادیه اروپا از حل اختلافات به وجود آمده در دوران ریاست جمهوری ترامپ توسط بایدن استقبال می‌کنند. البته به نظر نمی‌رسد این سنتیمنت مثبت امروز در روند بهبودی یورو تاثیر زیادی داشته باشد.

پوند انگلیس: تاخیر در روند بازگشایی اقتصاد تاثیر کمی بر این ارز خواهد داشت

به دلیل افزایش آمار مبتلایان گونه هندی ویروس در انگلیس، دولت این کشور بازگشایی اقتصاد را تا ماه ژوئيه به تاخیر انداخت. این خبر تاثیر چندانی در بازار نداشت. به عقیده برخی تحلیل گران تاخیر در بازگشایی اقتصاد تغییر چندانی در روند مثبت بهبودی اقتصاد این کشور ایجاد نمی‌کند. داده‌های امروز نیز همین موضوع را تایید کردند و مدعیان بیکاری انگلیس در ماه مه نیز افت داشتند.

دلار نیوزیلند (NZD): قبل از انتشار داده‌ها در روند سایدی (Side) قرار گرفته است

پنج‌شنبه ساعت 3:15 به وقت ایران شاخص تولید ناخالص داخلی فصل اول نیوزیلند منتشر می‌شود و پیش‌بینی می‌شود این ارز تا آن زمان روند سایدی داشته باشد. پیش‌بینی می‌شود GDP سالانه بعد رکود مضاعف که این کشور داشت نزدیک 1% اعلام شود. با توجه به این که اکثر داده‌های مهم این کشور فصلی منتشر می‌شوند (از جمله داده‌های تورمی و بازار کار) انتشار GDP فصلی مهم‌ترین محرک این ارز در این هفته خواهد بود. بازگشت از فضای اقتصادی طاقت فرسا فصل چهارم سال 2020 می‌تواند ثباتی در دلار نیوزیلند ایجاد کند. همچنین بانک مرکزی این کشور (RBNZ) اخیرا تغییر لحنی به سمت هاوکیش داشته است.

منبع: ING

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

برای یادگیری معامله بر اساس تحلیل سنتیمنت و اخبار به مطالب زیر مراجعه کنید:

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟