بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل روزانه بازار فارکس: نوسانات در بازار افت می‌کنند

تحلیل روزانه بازار فارکس: نوسانات در بازار افت می‌کنند

  • مدت زمان مطالعه: 6 دقیقه – تاریخ 21خرداد (11 ژوئن)

اعتقاد بر این است که مانع‌های کمی در برابر نقدینگی فراوان دلار آمریکا و یورو در فصل تابستان وجود دارند. جلسه هفته آینده بانک مرکزی آمریکا به عنوان یکی از رویداد‌های ریسکی باید پشت سر گذاشته شود. پیش‌بینی می‌شود سرمایه گذاران بیشتر در بازارهای نوظهور به دنبال یافتن بازده بهتر باشند و دلار آمریکا با وجود کاهش نوسانات به روند ملایم نزولی خود ادامه دهد.

دلار آمریکا: همه دنیا به دنبال معاملات انتقالی (carry trade) هستند

اوایل امسال پیش‌بینی این که تورم سالانه آمریکا در ماه مه به 5% می‌رسد و بازده اوراق 10 خزانه داری به 1.40% کاهش می‌یابد، سخت بود. با این حال به نظر می‌رسد نقدینگی فراوان دلار  (و تعهد به ادامه داشتن این روند) در حال حاضر فکر بازار را مشغول کرده است. این عرضه بیش از حد نقدینگی موجب می‌شود نوسانات در کلاس‌های مختلف دارایی کاهش یابد و سرمایه گذاران به فکر معاملات انتقالی باشند.

(به جابجایی ارز از یک کشور، به کشور دیگری که نرخ بهره بالاتری می‌دهد معاملات انتقالی یا currency carry trades می‌گویند.)

جلسه هفته آینده بانک مرکزی آمریکا رویداد بسیار مهم و آخرین رویداد ریسکی قبل از فصل تابستان است. پیش‌بینی‌ها حاکی از این هستند بانک مرکزی ممکن است اشاره‌هایی داشته باشد که مذاکره در مورد کاهش خرید اوراق شاید زودتر از پیش‌بینی‌های قبلی رخ بدهد. بنابراین اگر رویدادی شبیه نظریه قوی سیاه در بازار رخ ندهد در فصل تابستان نوسانات بین بازاری افت خواهند کرد.

(نظریه قوی سیاه، استعاره‌ای است که به اثرات شدید ناشی از برخی از رویدادهای غیرقابل‌ پیش‎بینی و نادر و همچنین تمایل انسان به یافتن توضیحاتی ساده و دم دستی برای این رویدادها می‌پردازد. این نظریه در سال ۲۰۰۷ توسط نسیم نقولا طالب در کتابی تحت عنوان کتاب قوی سیاه مطرح شد. نسیم طالب در این کتاب اشاره به رخدادهای بسیار نادر و مهمی دارد که به‌طور معمول کسی انتظار وقوع آنها را ندارد) منبع: ویکی‌پدیا

همانطور که در هفته‌ها و ماه‌های اخیر دیدیم، وجود چنین فضایی در بازار می‌تواند موجب افت دلار در برابر ارزهایی که به سمت سیاست‌های انقباضی حرکت کردند یا کالامحور هستند، می‌شود. احتمالا در بازارهای نوظهور شاهد معاملات انتقالی خواهیم بود. سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی روسیه و بازده تقریبا 5.5% روبل (RUB) می‌تواند موجب جذابیت این ارز شود. (امروز احتمالا بانک مرکزی روسیه نرخ بهره را افزایش خواهد داد)

پیش‌بینی می‌شود این فضای آرام موجب افت دلار در بین دیگر ارزها شود و جریانات نقدینگی به سمت بازارهای نوظهور حرکت کند. شاخص دلار (DXY) می‌تواند به محدوده 89.5 برگردد.

امروز شاخص تمایلات مصرف کننده دانشگاه میشیگان برای ماه ژوئن اعلام می‌شود که در کانون توجهات است.

یورو: تلاطم ضمنی (Implied Volatility) یک ساله EURUSD آماده است تا به سطح 6% سقوط کند

یکی از موضوعاتی که در حال حاضر بسیار در رابطه با آن صحبت می‌شود احتمال سقوط تلاطم ضمنی جفت ارز EURUSD به زیر 6% است. باید بگوییم که “بعله” احتمال این مسئله وجود دارد. بانک مرکزی اروپا در جلسه روز گذشته تغییری در سیاست‌هایش اعمال نکرد و یک فصل دیگر شاهد خرید‌های PEPP هستیم که همین موضوع عرضه نقدینگی را افزایش خواهد داد. پول‌های پارک شده در بانک مرکزی اروپا به 4.2 تریلیون یورو رسیده و به دنبال سرمایه گذاری در جایی برای بازدهی بهتر هستند.

(تلاطم ضمنی تقریب ارزش آتی یک اختیار معامله با در نظر گرفتن ارزش فعلی آن است. توجه داشته باشید که نوسانات ضمنی مبتنی بر احتمال است و تنها برآوردی از قیمت‌های آتی است تا نشان دادن قطعی آن‌ها. گرچه سرمایه‌گذاران در هنگام تصمیم‌گیری در مورد سرمایه‌گذاری به آن توجه می‌کنند و این وابستگی ناگزیر برخی از تأثیرات خود را بر قیمت‌ها دارد، هیچ تضمینی وجود ندارد که قیمت اختیار از الگوی پیش‌بینی‌شده پیروی کند.)

این مسئله برای قیمت اسپات جفت ارز EURUSD چه معنی خواهد داشت؟ بانک مرکزی اروپا و بانک مرکزی آمریکا همچنان روند خلق پول را ادامه می‌دهند. امروز در ساعت 18:30 به وقت ایران قراردادهای آپشن مهمی در محدوده 1.2100 و 1.2200 منقضی می‌شود و احتمالا قیمت اسپات تا زمان منقضی شدن قراردادها بین این محدوده باقی خواهد ماند.

داده‌های اتحادیه اروپا برای ماه مه می‌توانند اطمینان سرمایه گذاران به شاخص‌های بورسی اروپا را افزایش دهد. پیش‌بینی می‌شود تقاضا برای بازار سهام ناحیه یورو افزایش یابد. روز دوشنبه شاهد ورود سرمایه 1.1 میلیارد دلاری به ETF ناحیه یورو iShares MSCI بودیم که می‌تواند سیگنالی باشد مبنی بر این که سرمایه گذاران بازار سهام آمریکا به بازار سهام اروپا علاقه‌مند شدند. احتمالا همین مسئله موجب شود جفت ارز EURUSD تا اواخر فصل تابستان به سمت 1.25 حرکت کند.

پوند: به خوبی خود را نگه داشته است

پوند در واقع توانسته مقاومت خوبی از خود نشان دهد. داده‌های تولید ناخالص داخلی (GDP) ماه آوریل و تولیدات صنعتی انگلیس کمی بد اعلام شدند. (GDP انگلیس 2.3% که پیش‌بینی برای آن 2.4% و تولیدات صعنتی %1.3- که پیش‌بینی برای آن %1.2 بود) همچنین اخبار در مورد برگزیت می‌تواند موجب نوسانات پوند شود. با این حال جفت ارز EURGBP همچنان حوالی 0.86 و جفت ارز GBPUSD حوالی 1.42 معامله می‌شوند.

بعید است جلسه G7 در بازارهای مالی تاثیر چندانی داشته باشد و همچنان پیش‌بینی می‌شود امروز جفت ارز GBPUSD در محدوده کوچکی نوسان داشته باشد.

روبل روسیه: بانک مرکزی روسیه (CBR) احتمالا امروز به سمت سیاست‌های انقباضی حرکت می‌کند

امروز جلسه بانک مرکزی روسیه برگزار می‌شود. شاخص CPI سالانه ماه مه بالاتر از انتظارات و 6% اعلام شد. احتمال می‌رود بانک مرکزی نرخ بهره را 0.5% افزایش دهد و نرخ بهره روسیه به 5.5% برسد. سرمایه گذاران همچنین مشتاقانه در انتظار نشست هفته آینده پوتین و بایدن هستند. جفت ارز USDRUB ممکن است تا محدوده 70.50 ریزش داشته باشد

منبع: ING

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

برای یادگیری معامله بر اساس تحلیل سنتیمنت و اخبار به مطالب زیر مراجعه کنید:

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟