بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

سخنرانی پاول و داده‌های تورمی در کانون توجهات این هفته

تحلیل فارکس

  • مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 21 تیر (12 ژوئیه)
  • رشد دلار به دلیل نگرانی‌ها از افزایش آمار مبتلایان
  • سخنرانی پاول و داده‌های تورمی در کانون توجهات این هفته

دلار پس از افتی که روز جمعه داشت، امروز کار خود را مثبت آغاز کرد. بازده اوراق قرضه به ثبات رسیده است. نگرانی‌ها در مورد گونه دلتای ویروس کرونا بر سنتیمنت بازار تاثیر منفی گذاشته است. داده‌های تورمی آمریکا و سخنرانی پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا، در ادامه هفته در مرکز توجهات سرمایه گذاران هستند.

بازده اوراق قرضه 10 ساله آمریکا حوالی 1.35% به ثبات رسیده است. هفته گذشته، هفته آشفته‌ای برای دلار و اوراق قرضه بود و همبستگی این دو کاهش یافته بود. امروز بازده اوراق همچنان پایین باقی مانده و دلار کمی رشد کرده است.

یکی از دلایل احتمالی بالا رفتن تقاضا برای اوراق آمریکا افزایش چشم‌گیر آمار مبتلایان به گونه دلتای ویروس کرونا در سطح جهان است. طی دو هفته آمار مبتلایان در آمریکا 60% افزایش یافتند.

سرمایه گذاران داده‌های تورمی آمریکا را زیرنظر دارند. روز سه‌شنبه (فردا) شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) منتشر می‌شود. پیش‌بینی می‌شود داده‌های تورمی ماه ژوئن نسبت به ماه پیش کاهش یافته باشند.

پاول، رئیس بانک مرکزی، قرار است این هفته شهادت می‌دهد و در مورد سیاست‌های بانک مرکزی شفاف سازی می‌کند. هفته پیش در بیانیه بانک مرکزی دیدیم که این بانک عجله‌ای برای کاهش خرید اوراق ندارد که این مسئله کمی با لحن هاوکیش جلسه ماه ژوئن متفاوت بود.

لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، اذعان کرد در جلسه 22 ژوئیه (31 تیر) ممکن است سیاست‌های لفظی (forward guidance) جدیدی را داشته باشیم و احتمال خروج زودهنگام از برنامه خرید اوراق بانک مرکزی را رد کرد.

گونه دلتای ویروس به سرعت در حال شیوع در اسپانیا و پرتغال است. آمار مبتلایان در هلند 800% افزایش داشته است. مکرون، رئیس جمهور فرانسه، امروز قرار است سخنرانی در این زمینه داشته باشد. جفت ارز EURUSD حوالی 1.1850 معامله می‌شود و از سقف قیمتی فاصله گرفته است.

جفت ارز GBPUSD هم کمی از سقف خود فاصله گرفته چرا که دولت انگلیس تصمیم دارد برخی از محدودیت‌های مرتبط با ویروس کرونا را پس از بازگشایی اقتصاد در 19 ژوئیه ادامه دهد. آمار مبتلایان روزانه بالاتر از 30 هزار نفر در روز رسیده و آمار بستری‌ها در بیمارستان نیز رو به افزایش است

جفت ارز AUDUSD پایین‌تر از 0.750 معامله می‌شود چرا که با افزایش 45% آمار مبتلایان احتمالا قرنطینه سیدنی ادامه خواهد داشت. همچنین نگرانی‌ها از افت سرعت بهبودی در چین بر استرالیا فشار مضاعفی وارد می‌کند. بانک خلق چین (PBOC) میزان نرخ بهره ذخاير ضرورى (RRR) بانک ها را کاهش داد.

رمزارزها در روند سایدی به کار خود ادامه می‌دهند. بیت کوین حوالی 34 هزار دلار و اتریوم حوالی 2100 دلار معامله می‌شوند.

طلا حوالی 1800 و نفت حوالی 74 دلار معامله می‌شوند.

منبع: FXstreet

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

برای یادگیری معامله بر اساس تحلیل سنتیمنت و اخبار به مطالب زیر مراجعه کنید:

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟