بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل روزانه فارکس 7 دسامبر

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 3 دسامبر

 

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 7 دسامبر: تحلیل اخبار و داده های روز و تاثیر آنها بر بازارهای فارکس و بورس جهانی
  • افزایش تنش چین و آمریکا خوش‌بینی حاصل از واکسن و محرک را مهار کرده است
  • مذاکرات برگزیت تحت نظر

این هفته با سنتیمنت مختلط (جو مبهم) بازار آغاز شده است. تحریم‌های جدید آمریکا علیه مقامات چینی وضعیت بازار را تحت تاثیر قرار داده است از طرفی آمار ضعیف اشتغال NFP احتمال تصویب محرک را افزایش داده است. FDA قرار است واکسن کرونا را تا اواخر هفته تصویب کند و مذاکرات برگزیت با شدت بیشتری ادامه داد.

گزارش اشتغال NFP و محرک اقتصادی: آمریکا در ماه نوامبر تنها ۲۴۵ هزار شغل ایجاد کرده است که تقریبا نیمی از مقدار پیش‌بینی شده بود. شیوع ویروس در آمریکا و حذف برنامه‌های حمایتی فدرال تاثیرات خود را نمایان کرده است. سرمایه‌گذاران امیدوارند که این آمار کنگره را متقاعد کند تا توافقی بر سر محرک مالی جدید انجام دهند. محتمل‌ترین گزینه، بسته محرک مالی ۹۰۸ میلیارد دلاری است که توسط سناتورهای هر دو حزب تدوین شده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که میچ مک کانل تمایلی به توافق ندارد.

ترس از ویروس: میانگین هفت روزه مرگ بر اثر کرونا به ۲۱۷۱ نفر رسیده است عددی که حتی در بهار نیز دیده نشده بود. تعداد افراد بستری شده به رکورد ۱۰۱ هزار نفر رسیده و متوسط افراد مبتلا شده به روزانه ۲۰۰ هزار نفر افزایش پیدا کرده است. کالیفرنیا محدودیت‌های شدید وضع کرده است و سایر ایالت‌ها نیز منع آمد و شد وضع کرده‌اند. موارد ابتلا در آلمان در حال افزایش است ولی در سایر کشورهای بزرگ اروپا کاهش پیدا کرده است.

امید به واکسن: اداره غذا و داروی آمریکا FDA قرار است روز پنجشنبه واکسن فایزر را تایید و اجازه استفاده از این واکسن را در موارد اضطراری صادر کند. انگلیس از روز سه‌شنبه استفاده از این واکسن را شروع می‌کند. خوش‌بینی ناشی از واکسن، بازارها را بهبود داده است.

تنش‌های چین آمریکا دوباره بالا گرفته است. گزارشی منتشر شده است مبنی بر اینکه آمریکا در حال آماده‌سازی برای تحریم ۱۴ مقام چینی است.

برگزیت: نخست وزیر انگلستان، بوریس جانسون و رئیس کمیسیون اروپا، اورسولا فون در لاین روز شنبه با یکدیگر صحبت کرده و موافقت کردند که مذاکرات را تمدید کنند. مذاکرات فشرده در بروکسل بدون موفقیت ادامه دارد. میشل بارنیه، مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه اروپا به نمایندگان گفت که اختلاف نظرها در مور سه موضوع بحث برانگیز (رقابت منصفانه، ماهیگیری و حکمرانی) همچنان وجود دارد. GBP / USD در حدود ۱.۳۴ معامله می‌شود. (امروز اخباری مبنی بر احتمال عدم توافق، منتشر شده است بنابراین به علت سرعت تحولات، اخبار برگزیت را بصورت لایو در کانال دنبال کنید.)

جفت ارز EUR/USD همچنان بالای سطح ۱.۲۱ قرار دارد. تولیدصنعتی آلمان با رشد ۳.۲ درصدی بهتر از پیش‌بینی‌ها بود. بازارها منتظر تصمیم بانک مرکزی اروپا مبنی بر افزایش طرح خرید اوراق قرضه هستند. جلسه این بانک روز پنجشنبه برگزار می‌شود. (جهت تحلیل جلسه بانک مرکزی اروپا به تحلیل هفتگی مراجعه کنید)

نفت WTI در محدوده ۴۶ دلار معامله می‌شود و طلا در حوالی ۱۸۴۰ قرار دارد.

رمزارزها از اوج خود کمی پایین آمده‌اند. بیت کوین در حوالی ۱۹ هزار دلار دیده می‌شود.

منبع: FXstreet

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

برای یادگیری معامله بر اساس تحلیل سنتیمنت و اخبار به مطالب زیر مراجعه کنید:

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟