بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

‍ تحلیل سنتیمنت روزانه: آنچه در بازار امروز دوشنبه 19 اکتبر باید زیر نظر بگیرید

سنتیمنت روزانه
سنتیمنت روزانه

اصلاح دلار با امید تازه برای محرک
رشد تولید ناخالص چین

بازارها احتیاطی خوشبینانه دارند و دلار در میان امیدهای تازه برای تصویب محرک مالی پیش از انتخابات کمی کاهش داشته است. تولید ناخالص چین در سه ماهه سوم از پیش‌بینیها بدتر بود اما باز هم افزایش را نشان می‌داد. نگرانی در مورد آمار مبتلایان به کرونا در منطقه یورو و مذاکرات برگزیت بر احساسات ریسک سنگینی می‌کند.

محرک مالی: دونالد ترامپ، گفته است که مایل است پیش از انتخابات بسته محرک مالی بزرگتری نسبت به بسته ۲.۲ تریلیون دلاری مدنظر نانسی پلوسی دست پیدا کند. حال او باید هاوک‌های جمهوری‌خواه در سنا را برای حمایت از این بسته بزرگ متقاعد کند.

آمار خرده فروشی ایالات متحده در ماه سپتامبر با جهش ۱.۹ درصدی بهتر از پیش‌بینی‌ها بود که نشان دهنده بهبود اقتصاد است که به طور بالقوه نیاز به حمایت اضافی دولت را کاهش می‌دهد. پلوسی روز سه‌شنبه را به عنوان آخرین مهلت برای خاتمه مذاکرات تعیین کرد در حالی که جمهوری‌خواهان این هفته بر روی انتخاب قاضی دیوان عالی کشور متمرکز هستند.

انتخابات ایالات متحده: جو بایدن همچنان در نظرسنجی‌های ملی و ایالتی از ترامپ پیشتاز است. طبق پیش‌بینی‌های اکونومیست و FiveThirtyEight احتمال پیروزی بایدن حدود ۹۰ درصد است. رقابت برای سنا به طور قابل توجهی نزدیک‌تر است و طبق پیش‌بینی این وب‌سایت‌ها تنها ۷۴ درصد احتمال پیروزی دموکرات‌ها وجود دارد.

جروم پاول امروز در یک پنل در مورد ارزهای دیجیتال صحبت خواهد کرد.

چین گزارش کرد که اقتصاد آن در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰، ۴.۹٪ رشد داشته است که بدتر از حد انتظار است. با این وجود، این آمار به خاطر افزایش صادرات دچار مشکل شد که نشانه‌ای از رشد مصرف در دومین اقتصاد جهان است.

اقتصاد چین به تقاضای سایر نقاط بستگی دارد و افزایش موارد کرونا در اروپا می‌تواند رشد این کشور را کاهش دهد. ایتالیا که در ابتدا از موج دوم کرونا در امان بود، با افزایش آمار مبتلایان مجبور شد محدودیت‌های جدیدی اعمال کند. در اروپا، فرانسه، اسپانیا، هلند و بلژیک از جمله مناطق آسیب دیده هستند اما آلمان نیز به این مشکل دست به گریبان است.

جفت ارز EUR/USD در پایین محدوده اخیر خود در ۱.۱۷ معامله می‌شود. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، گفت که بهبود محدودیت‌های جدید، بهبود اقتصادی را تهدید می‌کند و بانک مرکزی اروپا هنوز جعبه ابزار خود را برای مقابله با این بحران در اختیار دارد. وی دوباره صحبت خواهد کرد.

طلا در حال افزایش است و بالای سطح ۱۹۰۰ دلاری که هفته‌های پیش با آن دست به گریبان بود، معامله می‌شود.

برگزیت: بوریس جانسون پس از ابراز ناامیدی از تصمیم اتحادیه اروپا برای عدم تشدید مذاکرات و یا دادن امتیازات کافی، گفت که انگلیس باید خود را برای برگزیت بدون توافق در ماه ژانویه آماده کند.

از طرف دیگر بلومبرگ گزارش داد که انگلستان می‌تواند لایحه بحث برانگیز بازارهای داخلی را که به طور بالقوه سدی بر سر راه دستیابی به توافق بود، تعدیل کند. علاوه بر این، میشل بارنیه، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا، سفر برنامه ریزی شده خود را به لند لغود کرد اما قرار است با همتایان انگلیسی خود تلفنی صحبت کند.

انگلیس همچنان با افزایش موارد ابتلا به کرونا دست و پنجه نرم می‌کند. این امر موجب افزایش تنش میان دولت مرکزی و شهرهای شمال انگلیس شده است. همچنین رتبه اعتباری این کشور را کاهش داده است.

جفت ارز NZD/USD پس از پیروزی چشمگیر جسیکار آردرن در انتخابات عمومی نیوزلند، در حال افزایش است. حزب کارگر وی پس از موفقیت در مواجه با کرونا، توانست اکثریت مطلق را بدست آورد.

رمزارزها در حال تثبیت پیشرفت‌های خود هستند و بیت کوین در حوالی ۱۱۴۰۰ دلار معامله می‌شود.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟