مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس ۱۲ اوت

 

  • تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس ۱۲ اوتمدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه – تاریخ ۲۱ مرداد (۱۲  اوت)
  • پس از داده‌های تورمی نسبتا سرد، دلار و بازده اوراق به فاز تدافعی رفتند و منتظر انتشار آمار PPI هستند

افزایش شاخص‌‌های سهام وال استریت نتوانست الهام بخش معامله‌‌گران آسیایی باشد. شاخص‌‌‌های سهام آسیا در میان افزایش محدودیت‌‌های نظارتی از طرف چین و افزایش موارد ابتلا به کرونای دلتا، کاهش یافتند. بر اساس گزارش بلومبرگ، چین برنامه‌‌ای پنج ساله منتشر کرده که در پی آن اقدامات نظارتی تشدید خواهد شد. معاملات آتی S&P 500 نیز در پی کاهش شاخص‌‌های آسیایی، کاهش یافت.

در میان ارزها، دلار آمریکا پس از انتشار آمار تورمی نسبتا پایین، عقب مانده است. همچنین تقاضای قوی در حراجی اوراق خزانه‌داری آمریکا، بازده این اوراق را تحت فشار داد.

کاهش نسبی آمار تورمی در ماه ژوئیه، خصوصا تورم خالص، از دیدگاه فدرال رزرو مبنی بر موقتی بودن تورم حمایت می‌‌کند، و خطر کاهش قریب الوقوع حمایت‌‌های پولی بانک فدرال را کاهش می‌‌دهد.

با این حال، شاخص قیمت تولید کننده و آمار مدعیان بیکاری که امروز منتشر می‌شوند، می‌تواند انگیزه‌ای مضاعف در معامله‌گران برای معامله ایجاد کند.

طلا پس از کاهش نسبی دلار، به بالای ۱۷۵۰ دلار در هر اونس بازگشت. همچنین نفت WTI پس از آنکه کاخ سفید اعلام کرد از تولیدکنندگان آمریکا نمی‌خواهد که تولیدات خود را افزایش دهند، به حوالی ۶۹ دلار رسید و اکنون افزایش روز چهارشنبه خود را حفظ می‌کند.

اخبار منفی از اقیانوسیه، باعث شد که کیوی و آزی عقب بمانند. چند منطقه در استرالیا یکبار دیگر درگیر محدودیت شدند و همین موضوع آزی را به ۰.۷۳۶۰ کاهش داد. در نیوزلند نیز علی‌‌رغم افزایش انتظارات تورمی، کیوی به سطح ۰.۷۰۳۰ کاهش یافت. نخست وزیر نیوزلند، جاسیندا آردرن، گفت که کشور هنوز در موقعیت بازگشایی کامل قرار ندارد.

آمار تورم آمریکا به EURUSD نیز فرصت عرض اندام داد. این جفت ارز به بالای ۱.۱۷۵۰ افزایش یافت. اما GBPUSD در میانه روحیه منفی بازار و نگرانی‌ها در مورد برگزیت، تحت فشار قرار گرفت. داده‌‌های تولید ناخالص داخلی نیز نشانه‌‌هایی از کاهش سرعت رشد در سه ماهه سوم بروز دادند.

در سایر جفت ارزها نیز USDJPY زیر ۱۱۰.۵۰ و USDCAD در ۱.۲۵۰۰ نسبتا بدون تغییر بودند.

رمزارزها نیز همچنان در حال صعود هستند. بیت کوین در حدود ۴۵ هزار دلار است. در همین حال، گری جنسلر یکبار دیگر از نقض قوانین اوراق بهادار توسط رمزارزها گلایه کرد.

منبع: FXstreet

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟