بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس ۲8 آوریل

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس ۲8 آوریل

  • مدت زمان مطالعه: 6 دقیقه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 28 آوریل: تحلیل اخبار و داده های روز و تاثیر آنها بر بازارهای فارکس و بورس جهانی

  • به وقت فدرال رزرو

در جلسه امروز بانک مرکزی آمریکا (Fed) تصمیمات سیاست‌های پولی خود را اعلام خواهد کرد. انتظار می‌رود نرخ بهره و برنامه خرید اوراق این بانک در این جلسه تغییری نکنند. شایعاتی وجود دارند مبنی بر این که بانک مرکزی ممکن است برنامه خرید اوراق خود را کاهش دهد چرا که بازار کار آمریکا با سرعت خوبی در حال بهبود است و به نظر می‌رسد اقتصاد با قدرت در حال رشد است. البته افزایش تورم نیز در کانون توجهات است.

با این حال پیش‌بینی می‌شود جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا، در این جلسه در مورد برنامه کاهش خرید اوراق صحبتی نداشته باشد. چرا که برنامه مالیات بر عواید سرمایه‌ای جو بایدن به اندازه کافی به بازار شوک وارد می‌کند و سرمایه گذاران انتظار ندارند هم از بایدن و هم از پاول اخبار منفی دریافت کنند. از بین این دو نفر به نظر می‌رسد پاول فعلا دست نگه دارد چرا که به نظر می‌رسد بایدن در مورد تصمیمات خودش بسیار مصمم باشد.

همچنین جروم پاول می‌داند که صحبت در مورد کاهش خرید اوراق به عنوان اولین قدم در انقباضی کردن سیاست‌های پولی در نظر گرفته می‌شود. بنابراین پاول می‌داند باید محتاطانه عمل کند چرا که سرمایه گذاران در واکنش به این خبر، افزایش نرخ بهره را در بازار قیمت گذاری خواهند کرد و با توجه به این که فعلا برنامه مالیاتی بایدن تنش‌ها را افزایش داده است به نظر نمی‌رسد زمان درستی باشد که پاول بخواهد در این مورد صحبت کند.

پاول احتمالا تکرار خواهد کرد که علی‌رغم این که بازار کار آمریکا بهبود خوبی داشته است اما تعداد زیاد افراد بیکار توجیه خوبی برای ادامه سیاست‌های حمایتی پولی بانک مرکزی خواهد بود.

بازده اوراق 10 ساله آمریکا قبل از جلسه بانک مرکزی کمی افزایش یافته است. اما لحن داویش (Dovish) فد و بیانیه قانع کننده‌ای از بانک مرکزی می‌تواند به راحتی بازده اوراق و دلار را کاهش دهد و در طرف دیگر موجب رشد طلا شود.

امروز گزارش درآمدزایی Facebook و Apple اعلام خواهد شد. روز گذشته گزارش درآمدزایی Microsoft بهتر از پیش‌بینی‌ها اعلام شد.

در آخر، کشورهای عضو اوپک پلاس قرار بود امروز جلسه مجازی داشته باشند اما سران کشورهای نفتی تصمیم گرفتند که این جلسه را به ماه ژوئن موکول کنند و فعلا کاهش تولیدات نفت را تغییری ندادند. تصمیمات اخیر اوپک پلاس می‌تواند قیمت نفت را بالای 60 دلار به ازای هر بشکه نگه دارد اما پتانسیل‌ها برای رشد قیمت نفت همچنان محدود باقی مانده‌اند.

منبع: Swissquote Bank Ltd

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

برای یادگیری معامله بر اساس تحلیل سنتیمنت و اخبار به مطالب زیر مراجعه کنید:

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟