مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل روزانه فارکس 1 دسامبر

تحلیل روزانه فارکس 13 نوامبر

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 1 دسامبر

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 1 دسامبر: تحلیل اخبار و داده های روز و تاثیر آنها بر بازارهای فارکس و بورس جهانی

  • صعود بازار در ابتدای ماه جدید
  • PMIها
  • تستیفای پاول
  • برگزیت 

بازارها پس از فروکش کردن جریان‌های پایان ماه صعود خود را از سر گرفتند. دلار بار دیگر کاهش یافت. خوش‌بینی در مورد واکسن در مقابل نگرانی‌ها از اقتصاد آمریکا و مذاکرات برگزیت حال و هوای ریسک‌پذیری را مشخص می‌کنند.

ماه جدید: ماه نوامبر با افت بازار به پایان رسید اما این افت در مقابل سود قابل توجهی که بازارها در این ماه داشتند چندان قابل اعتنا نیست. دلار آمریکا روز دوشنبه کمی رشد داشت اما اکنون دوباره در حال کاهش است. شاخص‌های سهام در حال رشد هستند و طلا نیز خود را به نزدیکی ۱۸۰۰ رسانیده است.

با اظهارنظرهای خوبی که در مورد مذاکرات برگزیت صورت گرفته است، GBP/USD دوباره رشد خود را از سر گرفته است. مذاکره‌کنندگان مذاکرات را در لندن ادامه می‌دهند و در تلاش‌اند تا این هفته به توافق برسند. بحث شیلات و رقابت تجاری منصفانه  ‌همچنن به عنوان موضوعات چالشی باقی مانده‌ است.

جفت ارز EUR/USD اکنون بالای ۱.۱۹۵۰ قرار دارد. این جفت ارز روز دوشنبه سطح ۱.۲۰ را لمس کرد. امروز آمار مربوط به تورم منطقه یورو برای ماه نوامبر منتشر می‌شود که احتمالا تورم پایین را نشان خواهد داد. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا امروز باز هم صحبت خواهد کرد و احتمالا تعهد خود را برای تزریق محرک مالی تا پایان ماه تکرار خواهد کرد.

واکسن: مدرنا فاز ۳ آزمایش واکسن خود را به پایان رساند و اثربخشی ۹۴ درصدی تایید شد. این شرکت اعلام کرده است که درخواستی برای استفاده اضطراری واکسن خود ارسال کرده که رسیدگی به آن در ۱۷ دسامبر انجام می‌شود. واکسن فایزر نیز احتمالا طی چند روز آتی در انگلستان و هفته آینده در ایالات متحده تایید می‌شود. یکی دیگر از شرکت‌هایی که در تلاش است تا واکسن خود را منتشر کند نواواکس است.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو پیش از شهادت خود در روز سه شنبه، از شیوع شدید کرونا ابراز نگرانی کرد. وی در اظهارات خود متعهد شد که از اقتصاد حمایت می‌کند اما اشاره‌ای به خرید اوراق خزانه بیشتر تا پایان ماه جاری نکرد.

جنت یلن، رئیس سابق فدرال رزرو، رسما به عنوان وزیر خزانه‌داری جو بایدن معرفی شد. در اولین واکنش وی نگرانی از سختی‌های ماه‌های آینده را تکرار کرد اما قول داد رویای آمریکایی را زنده نگه دارد. در جدیدترین آمار بیش از ۹۶ هزار نفر بر اثر کرونا در بیمارستان بررسی شدند.

جفت ارز AUD/USD در میان ضعف دلار و تصمیم اخیر بانک مرکزی استرالیا دوباره روند صعودی خود را از سر گرفت. بانک مرکزی استرالیا همانطور که انتظار می‌رفت نرخ بهره را در ۰.۱ درصد بدون تغییر باقی گذاشت.

امروز PMI تولیدی آمریکا از موسسه ISM منتشر می‌شود و انتظار می رود از اوج ماه گذشته پایین کشیده شود اما همچنان در منطقه رشد باقی بماند. این شاخص به عنوان سرنخی برای آمار اشتغال NFP که جمعه منتشر می‌شود، عمل می‌کند.

آمار PMI تولیدی چین از موسسه Caixin و همینطور PMI ژاپن هر دو بهتر از پیش‌بینی‌ها بودند و این به بهبود حال و هوای بازار کمک کرد. همچنین PMIهای صنعتی منطقه یورو و انگلستان نیز امروز منتشر می‌شود.

نفت WTI پس از آنکه اعضای اوپک پلاس نتوانستند در مورد تمدید برنامه کاهش تولیدات به توافق برسند کاهش پیدا کرد و اکنون در حوالی سطح ۴۵ دلار در حال نوسان است. قرار است امروز مذاکرات ادامه پیدا کند.

جفت ارز USD/CAD در بحبوحه حرکت‌های قیمت بنزین و پیش از انتشار آمار تولید ناخالص داخلی کانادا در زیر سطح ۱.۳۰ قرار گفته است. پیش‌بینی می‌شود تولید ناخالص داخلی سه ماهه سوم کانادا ۴۷.۶ درصد رشد داشته باشد. در سه ماهه دوم اقتصاد کانادا ۳۸.۶ درصد کوچک شده بود.

بیت کوین پس از اینکه روز دوشنبه توانست رکورد قیمت تاریخی خود را بشکند اکنون بالای ۱۹ هزار دلار تثبیت شده است. البته در بعضی از صرافی‌ها قیمت بیت‌کوین هنوز سقف تاریخی خود را نشکسته است.

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

برای یادگیری معامله بر اساس تحلیل سنتیمنت و اخبار به مطالب زیر مراجعه کنید:

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

2 دیدگاه در “تحلیل روزانه فارکس 1 دسامبر
  1. EtherEye گفت:

    تشکر فراوان بابت این مرجع عالی که ساختید. 3>

    1. ادمین گفت:

      سلام دوست عزیز
      متشکرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟