بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

شاخص PMI بخش تولیدی گزارش موسسه ISM و جلسه اوپک پلاس در کانون توجهات

شاخص PMI بخش تولیدی گزارش موسسه ISM و جلسه اوپک پلاس در کانون توجهات

  • مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 1 ژوئن: تحلیل اخبار و داده های روز و تاثیر آنها بر بازارهای فارکس و بورس جهانی

این هفته داده‌ها اقتصادی به رادار سرمایه گذاران بازگشته‌اند. روز جمعه گزارش NFP آمریکا اعلام می‌شود. امروز در آمریکا شاخص PMI بخش تولیدی گزارش موسسه ISM و گزارشات تورمی ناحیه یورو در کانون توجهات هستند. با این حال انتظار نمی‌رود پیش‌بینی نرخ‌ها این هفته تاثیر چندانی بر جفت ارز EURUSD داشته باشد و این جفت ارز احتمالا روند صعودی را ادامه خواهد داد.

دلار آمریکا: شاخص PMI بخش تولیدی گزارش موسسه ISM و جلسه اوپک پلاس در کانون توجهات

روز گذشته (دوشنبه) بازار فارکس به دلیل تعطیلی در آمریکا و انگلیس فضای آرامی داشت. دلار آمریکا همچنان روند نزولی را ادامه می‌دهد. این هفته داده‌های آمریکا مخصوصا گزارش اشتغال (NFP) روز جمعه در کانون توجهات هستند. امروز شاخص PMI بخش تولیدی گزارش موسسه ISM را در تقویم داریم که پیش‌بینی می‌شود کمی رشد را نشان دهد. برخی اقتصاددانان انتظار دارند گزارش امروز کاهش عرضه که موجب افزایش قیمت‌ها و کمبود در بازار شده است، را نشان دهد. البته انتظار نمی‌رود داده‌های این هفته انتظارات بازار در مورد دیدگاه بانک مرکزی آمریکا را تغییر دهند و روند نزولی دلار به دلیل نرخ بهره واقعی منفی همچنان ادامه خواهد داشت. بازار همچنین جلسه اوپک پلاس را زیر نظر دارد. این احتمال وجود دارد اعضای اوپک پلاس مجددا تولیدات نفت را افزایش دهند چرا که انتظار می‌‌رود سرعت بهبودی در ماه‌های آینده افزایش یابد و ذخایر نفت زودتر تمام شوند. اگر از این جلسه سیگنالی مبنی بر ثابت نگه داشتن خروجی نفت صادر شود، می‌تواند موجب افزایش قیمت نفت و ارزهایی که با نفت همبستگی دارند، شود. این موضوع همچنین می‌تواند انتظارات افزایش تورم در سطح جهان را بیشتر کند. تصمیم بانک خلق چین مبنی بر افزایش نسبت نیاز به ذخایر فارکس از 5% به 7% موجب شوکی در بازارهای نوظهور (EM) شد. این اقدام با هدف محدود کردن رشد یوان چین (CNY) اتخاذ شده است. درست است که یوان واکنش محدودی به این موضوع نشان داد، اما این مسئله به وضوح نشان می‌دهد بانک خلق چین آماده است از سیاست‌های لفظی پا را فراتر بگذارد و مداخلات محسوسی در بازار فارکس انجام دهد.

یورو: داده‌های تورمی قبل از جلسه بانک مرکزی اروپا در کانون توجهات

داده‌ها تورمی ماه مه قبل از جلسه بانک مرکزی اروپا (که در 10 ژوئن یا 20 خرداد) برگزار می‌شود، اهمیت بالایی دارند. داده‌های تورمی آخرین داده‌های کلیدی قبل از جلسه بانک مرکزی هستند. امروز شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) ناحیه یورو منتشر خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود شاخص قیمت مصرف کننده سالانه 1.9% و شاخص قیمت مصرف کننده خالص (Core) ناحیه یورو 0.9% اعلام شوند. بازار به دلیل اثرات پایه‌ای پیش‌بینی می‌کند شاهد چنین افزایشی در داده‌های تورمی باشیم. با این حال بازگشایی اقتصاد و کمبود مواد می‌توانند در این افزایش نیز نقشی داشته باشند. احتمالا تاثیر این داده در بازار فارکس محدود خواهد بود چرا که مقامات بانک مرکزی فعلا کاهش برنامه خرید اوراق را غیرمحتمل می‌دانند. آمار بیکاری آلمان نیز توجهات را به خود جلب کرده است. پیش‌بینی می‌شود نرخ بیکاری آلمان در ماه مه همان 6% باقی بماند. احتمالا امروز جفت ارز EURUSD حوالی 1.22 تا 1.23 نوسان خواهد داشت و محرک حرکات این جفت ارز فعلا ضعف دلار است.

پوند انگلیس: توجه بازار معطوف به سخنرانی بیلی اما برنامه بازگشایی فعلا محرک کلیدی پوند است

بیلی، رئیس بانک مرکزی انگلیس، امروز سخنرانی خواهد داشت اما سیاست‌های پولی (Monetary Policy) احتمالا موضوع اصلی این صحبت‌ها نخواهد بود. با این حال پس از سخنرانی ولیگ، عضو بانک مرکزی انگلیس، در مورد احتمال افزایش نرخ بهره در سال 2022، بازار سخنان احتمالی بیلی در مورد سیاست‌های پولی را زیرنظر دارد. در چند روز آینده خبر چندان مهمی در تقویم اقتصادی برای انگلیس وجود ندارد. انتظار می‌رود انتظارات برای بازگشایی کامل اقتصاد در 21 ژوئن (31 خرداد) محرک اصلی رشد پوند باقی بماند. البته دولت انگلیس اخیرا صحبت‌هایی داشته که بازگشایی اقتصاد را هاله‌ای از ابهام قرار داده است.

دلار استرالیا: انحرافی در لحن داویش بانک مرکزی وجود نداشت

بانک مرکزی استرالیا (RBA) روند هاوکیش (Hawkish) که توسط بانک مرکزی نیوزیلند و کانادا صورت گرفت را، ادامه نداد. بیانیه این بانک تفاوت چندانی با بیانیه ماه پیش نداشت. چشم‌اندازها برای رشد اقتصادی همچنان خوش‌بینانه باقی ماندند. همچنین در این بیانیه به عدم قطعیت‌ها در مورد چشم انداز فشارهای ملایم تورم اشاره شد. جلسه ماه ژوئیه بانک مرکزی اهمیت بیشتری دارد چرا که در این جلسه در مورد تمدید برنامه QE و همچنین تمدید هدف کنترل بازدهی اوراق تا نوامبر سال 2024 صحبت خواهد شد. فردا داده تولید ناخالص داخلی (GDP) استرالیا اعلام می‌شود. به طور کلی دلار استرالیا نسبت به هر خبری که مرتبط با جلسه ماه ژوئیه بانک مرکزی باشد، حساس خواهد بود.

منبع: ING

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

برای یادگیری معامله بر اساس تحلیل سنتیمنت و اخبار به مطالب زیر مراجعه کنید:

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟