بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 10 مه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 10 مهتحلیل سنتیمنت روزانه فارکس ۱۰ مه: تحلیل اخبار و داده های روز و تاثیر آنها بر بازارهای فارکس و بورس جهانی

آمار ناامید کننده NFP به کمک خرس‌های دلار می‌آید

گزارش اشتغال غیر کشاورزی روز جمعه نشان داد که موضع داویش فدرال رزرو چندان هم بیراه نبوده است. این آمار منجر به آن شد که خرس‌های دلار دوباره قدرت بگیرند چرا که حداقل در حال حاضر احتمال حذف زودهنگام سیاست‌های پولی همساز از روی میز برداشته شده است. با این وجود، افزایش قیمت کالاها، ریسک‌های تورمی را برجسته کرده است و در این میان ارزهای کالامحور مورد توجه قرار گرفته‌اند.

دلار آمریکا: داده‌های تورمی و حراج اوراق خزانه‌داری آمریکا در روز چهارشنبه می‌توانند روند نزولی دلار را سرعت بخشند

چه کاهش آمار اشتغال به خاطر مزایای بیکاری بوده باشد یا مشکل در تعدیلات فصلی آمار، بزرگترین نتیجه گزارش اشتغال آمریکا برای بازار فارکس این بود که زمان بیشتری برای فدرال رزرو خرید تا سیاست‌های تسهیلی خود را ادامه دهد. چند ماه پیش به نظر می‌رسید که فدرال رزرو مجبور است در جلسه ۱۶ ژوئن، در مورد کاهش خرید اوراق صحبت کند، اما اکنون این موضوع چندان قطعی به نظر نمی‌رسد. این در شرایطی است که قیمت کالاها همچنان در حال افزایش است (سنگ آهن روزانه ۹ درصد رشد داشته است) و اعتقاد بر این است که قیمت‌ها همجنان به رشد خود ادامه خواهند داد. ما این مساله را در واکنش بازار پس از انتشار آمار اشتغال مشاهده کردیم.

انتظارات تورمی، شاخص تورمی ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا را به بالاترین سطح در یک سال گذشته رسانده است، در حالی که بازده اوراق خزانه‌داری تقریبا ثابت بوده است. به طور خلاصه، بازار قانع شده است که قیمت‌ها بالاتر می‌روند اما از طرفی در حال قانع شدن است که فدرال رزرو قرار نیست کاری انجام دهد. این امر باعث شده است که نرخ بهره واقعی ۱۰ ساله ایالات متحده در ماه مه ۱۳ نقطه پایه به منطقه منفی حرکت کند که این موضوع قطعا برای دلار منفی است. بیشترین ریسک در این هفته از جانب آمار تورمی ماه آوریل است. (انتظار می‌رود CPI به ۳.۶ تا ۳.۷ درصد در سال برسد). اما حراج‌های اوراق ۳، ۱۰ و ۳۰ ساله نیز در مرکز توجهات خواهد بود. با فرض اینکه تمام اینها به بازار اوراق قرضه آمریکا ضربه‌ای نزند، دلار باید روند نزولی خود را تا ماه مه ادامه دهد. کف ماه فوریه در ۸۹.۶۹ می‌تواند نقطه حمایت بعدی برای DXY باشد.

یورو: تمرکز بیشتر بر روی جلسه ۱۰ ژوئن بانک مرکزی اروپا

جفت ارز EURUSD از آمار ناامید کننده NFP به خوبی بهره‌مند شد و احتمال دارد این هفته به سمت ۱.۲۲۴۵ با حتی ۱.۲۲۹۰ حرکت کند. در عین حال، تمرکز بر روی جلسه بانک مرکزی اروپا در ۱۰ ژوئن است. امروز فیلیپ لین، اقتصاددان ارشد بانک مرکزی اروپا گفته است که در این جلسه ممکن است برنامه خرید اضطراری بانک مرکزی تنظیم شود (افزایش یا کاهش داشته باشد). با توجه به پیشرفت واکسن و داده‌های خوب از اروپا، بسیار بعید است که بازار نگران افزایش PEPP شود، اما اشاره به کاهش سیاست‌های پولی تسهیلی می‌تواند به خوبی باعث رشد یورو شود. امروز نیز آمار تورمی نروژ را دیدیم که کمتر از پیش‌بینی‌ها بود. با این حال، بعید به نظر می‌رسد که Norges Bank موضع خود را برای این که اولین بانک مرکزی باشد که قرار است نرخ بهره را در پایان سال افزایش دهد، تغییر دهد. USDNOK اخیرا پایین‌ترین سطح خود را در ۸.۱۵ آزمایش کرده است و به زودی یکبار دیگر این کار را تکرار می‌کند.

پوند: ما در ۱.۴۲ دلار هستیم

پوند انگلستان بالاخره در سشن آسیا توانست سطح ۱.۴۰ را بشکند. اما به سختی می‌توان این اقدام را به نتایج انتخابات محلی یا انتخابات اسکاتلند نسبت داد. (با وحود اینکه حزب ملی اسکاتلند در این کشور به اکثریت رسیده است احتمالا فشار برای همه‌پرسی دیگر به منظور استقلال اسکاتلند بالا خواهد گرفت.) در عوض می‌توان این حرکت را به بهبود اقتصاد انگلستان و خروج این کشور از همه‌گیری همچنین کاهش دلار نسبت داد. بعید است که تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول که روز چهارشنبه منتشر می‌شود، ضربه زیادی به پوند وارد کند. در عوض احتمال آنکه پوند بتواند به سطوح ۱.۴۲ تا ۱.۴۲۵۰ برسد، وجود دارد.

زلوتی لهستان: حتی داوها هم گرما را حس می‌کنند

کنفرانس مطوعاتی روز جمعه بانک ملی لهستان کاملا روشنگر بود. این بانک احساس کرده است که نیاز به توضیح بیشتر در مورد استراتژی خروج از QE وجود دارد. جمع‌بندی این کنفرانس اینگونه است. ۱) بانک ملی لهستان کاهی خرید اوراق را زودتر از انتظارات در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ شروع می‌کند  ۲) این بانک افزایش نرخ بهره را زودتر از حد انتظار در نیمه اول سال ۲۰۲۱ شروع می‌کند. در همین حال، صحبت‌هایی مبنی بر اینکه بانک ملی لهستان در برابر کمک‌ به بانک‌های لهستانی به واسطه وام رهنی فرانک سوئیس نرمش‌هایی نشان داده است. این تحولات هر دو برای زلوتی لهستان مثبت است. با توجه به اینکه EURUSD می‌تواند به رشد خود ادامه دهد، EURPLN می‌تواند تا سطح ۴.۵۲ حرکت کند. همچنین با توجه به کنفرانس روز جمعه، بعید است بانک ملی لهستان اقدام به مداخله در فارکس کند.

منبع: ING

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟