بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 11 مه

تحلیل فارکس

  • مدت زمان مطالعه: 7 دقیقه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 11 مه: تحلیل اخبار و داده های روز و تاثیر آنها بر بازارهای فارکس و بورس جهانی

با پشت سر گذاشتن انتخابات در اسکاتلند پیش‌بینی می‌شود که بهبودی پوند انگلیس ادامه داشته باشد. همچنین بازگشایی اقتصاد در انگلیس می‌تواند رشد بیشتری برای پوند در این فصل به همراه داشته باشد. در بخش مرکزی و شرقی اروپا، افزایش شاخص بهای مصرف کننده (CPI) جمهوری چک می‌تواند به بهبود کرونا چک (CZK) کمک کند. در حالی که افزایش شاخص بهای مصرف کننده در مجارستان بر فورینت این کشور فشار منفی وارد می‌کند.

دلار آمریکا: روند رنج یا ساید موقتی

افت دلار موقتا متوقف شده است و با توجه به این که امروز خبر مهمی برای دلار نخواهیم داشت احتملا دلار آمریکا تا قبل از انتشار داده CPI (که فردا منتشر می‌شود) روند خنثی در پیش خواهد داشت. روند رنج دلار احتمالا موقتی و کوتاه خواهد بود. انتظار می‌رود شاخص CPI فردا رشدی داشته باشد و شاخص سالانه نزدیک به 4% اعلام شود که می‌تواند فشار مضاعفی بر دلار وارد کند. همچنین عدم واکنش بانک مرکزی آمریکا نسبت به افزایش فشارهای قیمتی در ماه‌های آینده می‌تواند بر دلار آمریکا فشار منفی بیشتری وارد کند. در مقابل بانک مرکزی آمریکا، احتمال می‌رود بانک‌های مرکزی در کشورهایی که ارزهای کالا محور دارند مثل کانادا و نروژ، نسبت به این محدویت‌ها واکنش نشان دهند.

یورو: روند ساید

 جفت ارز EURUSD احتمالا امروز روند سایدی داشته باشد، اما با این حال پیش‌بینی می‌شود بالاتر از 1.2100 معامله شود. در جمهوری چک، پیش‌بینی‌ها حاکی از این هستند که شاخص بهای مصرف کننده 2.8% اعلام شود (و هنوز در محدوده 1 تا 3% باقی بماند). این موضوع می‌تواند نظر رئیس بانک ملی چک (CNB) در مورد افزایش نرخ بهره در سال جاری را تصدیق کند. رفتار کنشگرایانه بانک مرکزی چک نسبت به افزایش قیمت‌ها (بر خلاف بانک مرکزی مجارستان) می‌تواند موجب بهبود کرونای چک و افت فورینت (HUF) مجارستان شود. جفت ارز EURCZK می‌تواند به زودی سطح 25.5 را بشکند.

پوند: بازگشت کامل

پوند در 3 هفته اخیر به دلیل ریسک‌های سیاسی محتاطانه معامله می‌شد. روز گذشته رالی قیمت پوند موجب شد جفت ارز EURGBP حوالی مدل ارزش مالی منصفانه کوتاه مدت ما معامله شود. همانطور که قبلا پیش‌بینی می‌شد انتخابات اسکاتلند قرار نبود تاثیر منفی بلند مدتی بر پوند داشته باشد و رالی قیمتی روز گذشته پوند این امر را تایید کرد. روز گذشته دولت انگلیس انجام مرحله بعدی برای بازگشایی اقتصاد را تایید کرد. داده‌های خوب از اقتصاد انگلیس می‌تواند در این فصل موجب رشد پوند شود. احتمال می‌رود سخنرانی امروز ملکه تاثیر چندانی بر پوند نداشته باشد. طی چند هفته آینده جفت ارز EURGBP می‌تواند به محدوده 0.85 برسد و جفت ارز GBPUSD رشد خود را ادامه دهد.

فورینت (HUF) مجارستان: افزایش CPI فشار منفی بر فورینت وارد می‌کند

در مجارستان، شاخص بهای مصرف کننده ماه آوریل می‌تواند افزایش چشم گیری داشته باشد و به 4.9% سالیانه برسد. این موضوع می‌تواند نرخ بهره واقعی را عمیقا به محدوده منفی وارد کند و فورینت را به شدت در این فصل آسیب پذیر کند. (انتظار می‌رود شاخص بهای مصرف کننده در ماه مه به بالای 5% برسد). بانک مرکزی لهستان به دلیل افزایش شاخص CPI لحن داویش (Dovish) خود را تغییر داده است. با این حال احتمال این که بانک مرکزی لهستان (NBH) پیشدستی کند و نرخ بهره را افزایش دهد کم است. انتظار می‌رود این ماه فورینت تحت فشار باشد و جفت ارز EURHUF به بالاتر از محدوده 360 برسد.

منبع: ING

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

برای یادگیری معامله بر اساس تحلیل سنتیمنت و اخبار به مطالب زیر مراجعه کنید:

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

1 دیدگاه در “تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 11 مه
  1. سهیل گفت:

    مرسی عالی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟