بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 14 مه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 14 مه

  • مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 14 مه: تحلیل اخبار و داده های روز و تاثیر آنها بر بازارهای فارکس و بورس جهانی

پیش‌بینی می‌شد که در فصل دوم سال 2021 بازارهای مالی با تورم دست و پنجه نرم کنند. ادامه افزایش تورم می‌تواند منجر به چرخشی از سهام رشدی (Growth Stocks) مثل سهام شرکت‌های بزرگ حوزه تکنولوژی به سهام ارزشی (Value Stocks) شود.

دلار آمریکا: احتیاط کنید

همان طور که پیش‌بینی می‌شد رشد شاخص دلار که پس از انتشار داده CPI روز چهارشنبه رخ داده بود، ادامه نداشت. البته بازار سهام نیز با مقداری ثبات همراه بود که نقش مهمی در کاهش دلار ایفا کرد. اما نگرانی‌ها از این مسئله که مبارزه با تورم در فصل دوم ممکن است باعث شود سرمایه‌ها از سمت سهام رشدی به سمت سهام ارزشی حرکت کند، افزایش یافته است. چرا که این موضوع می‌تواند به شرکت‌های بزرگ تکنولوژی آمریکا صدمه بزند.

آثار افزایش تورم را می‌توان از همین الان در درآمد آینده شرکت‌ها مشاهده کرد و چرخش به سمت سهام ارزشی در عملکرد شاخص‌ها مشاهده می‌شود. شاخص S&P 500 رشد 10% داشته اما در مقابل Nasdaq تنها 2% رشد کرده است. چالش اصلی برای بازارهای مالی این مسئله خواهد بود که آیا با چرخش به سمت سهام ارزشی تنها سهام حوزه تکنولوژی افت خواهد کرد یا کل بازار با افت همراه خواهد شد.

به طور قطع توجه بازار فارکس باید معطوف سهام شرکت‌های بزرگ حوزه تکنولوژی باشد چرا که هر اصلاح شدیدی می‌تواند روند اخیر بازار (مثل ضعف دلار آمریکا) را معکوس کند. امروز انتشار شاخص خرده فروشی، تولیدات صنعتی و همچنین سنتیمنت (تمایلات) مصرف کنندگان آمریکا در کانون توجهات هستند. همچنین امروز شاخص تمایلات مصرف کننده دانشگاه میشیگان چشم‌انداز تازه‌ای از انتظارات تورمی به ما خواهد داد. در حال حاضر انتظارات تورمی 5 تا 10 ساله حوالی 2.7% قرار گرفته است. انتظار داریم شاخص دلار (DXY) به زودی بتواند محدوده 90.45 تا 90.55 را بشکند.

یورو: تمرکز بر بیانیه سیاست های پولی بانک مرکزی اروپا

امروز جفت ارز EURUSD رشد خوبی کرده است. بیانیه سیاست‌های پولی بانک مرکزی اروپا (ECB) امروز منتشر خواهد شد. اگر به یاد داشته باشید، این جلسه (که در 21 و 22 آوریل برگزار شد) تقریبا جلسه آرامی بود. در این جلسه در مورد برنامه خرید PEPP در فصل سوم سال 2021 صحبتی نشد و بعید است که بانک بخواهد در این بیانیه در مورد این مسئله شفاف سازی انجام دهد. اما هر اشاره‌ای به این که بانک مرکزی ممکن است کاهش خرید دارایی‌ها را در نظر داشته باشد می‌تواند یورو را مورد حمایت قرار دهد.

در طرف دیگر زلوتی لهستان (PLN) کمی قوی شده است و جفت ارز EURPLN حوالی کف قیمتی ماه آوریل معامله می‌شود. امروز تولید ناخالص داخلی (GDP) فصل اول و شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) ماه آوریل لهستان منتشر خواهند شد. اگر این داده‌ها بهتر از پیش‌بینی منتشر شوند می‌توانند منجر به قوی‌تر شدن زلوتی لهستان شوند.

پوند: تا اینجا همه چیز خوب به نظر می‌رسد

پوند روند صعودی که اخیرا داشته را حفظ کرده و فعلا گونه‌ هندی ویروس کرونا تاثیر منفی چندانی بر این ارز نداشته است. البته که باید خبرها در این زمینه را زیر نظر داشته باشد. اوایل هفته جفت ارز EURGBP به محدوده 0.8560 واکنش نشان داد. به طور کلی پیش‌بینی می‌شود پوند انگلیس از چرخش سرمایه به سمت سهام ارزشی بهره ببرد. چرا که بازار سهام انگلیس، بر خلاف آمریکا که شرکت‌های حوزه تکنولوژی سلطه زیادی دارند، وزن بیشتری به سهام ارزشی مثل بخش انرژی و مالی می‌دهد.

دلار استرالیا: افت قیمت سنگ آهن بر احتیاط در بازار دلالت دارد

روز دوشنبه سنگ آهن 10% رشد کرد. اما امروز افت 10% را تجربه کرد. به نظر می‌رسد محرک این حرکت مداخله سیاست گذاران چینی باشد. دقت داشته باشید که افزایش قیمت کامودیتی‌ها می‌تواند بهبود اقتصاد را تضعیف کند. مقامات برای معاملات فولاد کارمزد در نظر گرفتند و به سفته‌بازان هشدار دادند. بهبود هماهنگ تقاضا در سطح دنیا حاکی از این مسئله است که فعلا رالی قیمتی کامودیتی‌ها ادامه دارد. اما در کوتاه مدت، نیروهایی در بازار وجود دارند که می‌تواند منجر به اصلاح قیمتی در کامودیتی‌ها شود. این مسئله می‌تواند بر دلار استرالیا تاثیر منفی داشته باشد چرا که این کشور صادرکنده اصلی سنگ آهن است. اگر امروز جفت ارز AUDUSD نتواند خود را در بالای محدوده 0.7740 تا 0.7750 تثبیت کند می‌تواند هشداری برای اصلاح بیشتر این جفت ارز تا محدوده 0.7675 و 0.7750 باشد.

منبع: ING

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

برای یادگیری معامله بر اساس تحلیل سنتیمنت و اخبار به مطالب زیر مراجعه کنید:

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟