بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 14 ژانویه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 14 ژانویه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 14 ژانویه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 14 ژانویه: تحلیل اخبار و داده های روز و تاثیر آنها بر بازارهای فارکس و بورس جهانی

  • انتظارات برای برنامه محرک بایدن رشد بازار را در پی داشت
  • افت طلا
  • سخنرانی پاول و آمار مدعیان بیکاری در کانون توجهات

برخی گزارشات مدعی شدند که بایدن قصد دارد برنامه محرک 2 تریلیون دلاری را پیشنهاد دهد. در پی این خبر بازار تقویت شد و طلا تحت فشار فروش قرار گرفت. سرمایه‌گذاران اعتنایی به استیضاح ترامپ نکردند، و توجه‌شان به سخنرانی پاول، مدعیان بیکاری و اخبار ویروس کرونا معطوف شده است.

بایدن قرار است بسته محرکی به ارزش 2 تریلیون دلار را معرفی کند. این بسته نسبت به بسته 900 میلیارد دلاری که توسط کنگره به تصویب رسیده بود، افزایش چشم‌گیری داشته است. پیش‌بینی‌ها از قوی‌تر شدن اقتصاد، رشد بازار سهام را به دنبال داشت و اوراق قرضه آمریکا تحت فشار فروش قرار گرفتند. بازدهی اوراق قرضه رشد نسبی داشته و دلار آمریکا تقریبا ثابت مانده است. طلا در واکنش به افزایش بازدهی اوراق ریزش شدیدی داشت و به 1827 دلار رسید.

دونالد ترامپ، برای دومین بار در طول ریاست جمهوریش استیضاح شد. از بین نمایندگان جمهوری‌خواه، 10 نماینده همراه با دموکرات‌ها به استیضاح ترامپ رای دادند. البته به نظر می‌رسد مجلس سنا تا 20 ژانویه که زمان ریاست جمهوری ترامپ به اتمام می‌رسد صبر می‌کند و بعد جلسه‌ای در این زمینه برگذار خواهد کرد. بازارها اعتنایی به این رویداد‌های سیاسی ندارند و تمرکزشان روی برنامه‌های بایدن معطوف شده است.

پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا، قرار است امروز سخنرانی داشته باشد. احتمال می‌رود وی در مورد ثبات در برنامه خرید اوراق توسط بانک مرکزی صحبت کند. همکاران وی اخیرا در مورد احتمال محدود کردن این برنامه صحبت‌هایی داشته‌اند که به نوعی منجر به تقویت دلار شدند.

پیش‌بینی می‌شود آمار مدعیان بیکاری کمتر از 800 هزار نفر اعلام شود.

واکسن کرونا: شرکت داروسازی Johnson & Johnson اعلام کرده که واکسن این شرکت 90% اثرگذاری دارد. این واکسن تنها نیاز به 1 بار تزریق دارد. البته این غول داروسازی تاخیراتی در بخش تولید داشته و انتظار می‌رود که اولین محموله این واکسن در ادامه این فصل توزیع شود. شرکت AstraZeneca اعلام کرده که 2 دوز مورد نیاز این واکسن با فاصله بین 8 تا 12 روز می‌توانند تزریق شوند.

اروپا: آلمان مجددا رکورد فوتی‌های روزانه را شکست. بیانیه سیاست های پولی بانک مرکزی اروپا امروز منتشر می‌شود. احتمال می‌رود در این بیانیه سخنان لاگارد مبنی بر کاهش یافتن، عدم قطعیت‌ها تکرار شود.

انگلیس: بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، مجددا تحت فشار قرار گرفته تا محدودیت‌ها را افزایش دهد. در روز چهارشنبه آمار فوتی‌ها رکورد جدیدی در این کشور ثبت کرد. البته آمار مبتلایان اندکی کاهش یافته است. افزایش سرعت واکسیناسیون و صحبت‌های هاوکیش بیلی، رئیس بانک مرکزی در اوایل هفته، منجر به رشد جفت ارز GBPUSD شده‌اند.

در ماه دسامبر صادرات کشور چین افزایش یافته که نشان از افزایش قدرت دومین اقتصاد بزرگ جهان می‌دهد. نمایندگانی از سازمان بهداشت جهانی (WHO) به ووهان فرستاده شده‌اند، تا در مورد منشأ ویروس کرونا تحقیقاتی انجام دهند.

رمزارزها مجددا رشد خود را آغاز کردند. بیت‌کوین بالاتر از 37 هزار دلار، اتریوم بالای 1000 دلار و XRP در حوالی 0.30 دلار معامله می‌شوند.

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

برای یادگیری معامله بر اساس تحلیل سنتیمنت و اخبار به مطالب زیر مراجعه کنید:

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟